שורה של חברות היי-טק יוצאות נגד חוק האפליה

מיקרוסופט, סיילספורס, Team8, נטורל אינטליג'נס, וויז ועוד חברות יצאו נגד החוק, שמתיר לבעל עסק או חברה שלא לתת שירות לאנשים "עקב אמונה דתית"

חברות היי-טק נגד אפליה.

התנגדות רחבה בהיי-טק הישראלי לחוק האפליה, שיתיר לבעל עסק שלא לתת שירות לאדם אחר "בגלל אמונתו הדתית". שורה של חברות הצטרפו לקריאה המתנגדת לחוק, ומתחייבות להמשיך ולשמור על ליברליות וקבלת האחר. חלק מהחברות הודיעו כי לא יעשו עסקים עם אנשים וחברות שיפלו אנשים אחרים, לאחר שהחוק יעבור, וחלקן האחר פרסמו קריאה שתומכת בגיוון והכללה.

Team8
מקבוצת Team8 נמסר כי היא "מצהירה שלא תרכוש או תסחור במוצרים מגופים שאינם עולים בקנה אחד עם ערכיה, ובראשם הזכות לכבוד ולשוויון". בהודעת החברה נכתב כי "משפחת Team8 מבקשת להזכיר לעובדים ולעובדות, לעמיתים ולעמיתות שהצלחתנו והצלחת המשק הישראלי כולו תלויות בכבוד הדדי ובהימנעות מאפליה על רקע דת, גזע, מין ונטייה מינית. קבוצת Team8 מאמינה שגיוון הוא מפתח להצלחת הארגון, וגאה בשוויון ההזדמנויות שהיא מעניקה לנשים ולאנשים מרקעים שונים".

וויז
תחת הכותרת "התחייבות לאי אפליה בנתינת שירותים", וויז (Wiz) הודיעה כי היא "דורשת מכל ספקיה להתחייב למניעת אפליה מכל סוג שהוא".

בהודעת החברה צוין כי "וויז מאמינה ושמה במרכז ערכי שוויון וכבוד האדם. הקריאות לכרסום ערכים אלה, כפי שנשמעו לאחרונה בזירה הפוליטית בישראל, מדאיגות מאוד את החברה, ואנחנו מחויבים לעשות ככל שביכולתנו על מנת למנוע אפליה מכל סוג שהוא, כולל מטעמי גזע, דת, לאום, ארץ מוצא, מין ונטייה מינית".

"כדי להבטיח המשך עמידה בערכים, וויז תדרוש מכל חברה אשר מעוניינת לעשות עסקים אתה להתחייב כי היא לא תפלה אדם מכל סיבה שהיא, לרבות מטעמי גזע, דת, לאום, ארץ מוצא, מין, נטייה מינית, השקפה, השתייכות מפלגתית, גיל, מעמד אישי, הורות, מקום מגורים או לבישת מדי כוחות הביטחון וההצלה; ותתחייב כי תכיל התחייבות דומה על כל החברות שיש לה קשרים עסקיים עמן", צוין בהודעה.

ב-וויז מצהירים כי "אי הסכמה להתחייב לעקרונות האלה ו/או הפרה שלהם יהוו עילה מבחינתנו לסיים כל התקשרות עסקית עם חברות".

"וויז מאמינה ומקווה כי לחברות שעמן היא מתקשרת ערכי יסוד זהים, וכי באמצעות שיתוף פעולה ואיחוד כוחות החברות יוכלו לעזור ולשמר חברה שוויונית בישראל", נמסר.

גילי רענן, ממשקיעי ההון-סיכון הבכירים בישראל.

גילי רענן, ממשקיעי ההון-סיכון הבכירים בישראל. צילום: יוסי זליגר

סייבר סטארטס
גילי רענן, ממשקיעי ההון-סיכון הבכירים בישראל, התחייב כי הקרן שלו, סייבר סטארטס, "לא תעשה עסקים עם כל חברה או אדם שנוקטים באפליה". בפוסט שפרסם הבוקר הוא כתב: "במשך שנים הצלחנו להפריד בין עסקים לפוליטיקה. בשבועות האחרונים אני מודאג מיוזמות החקיקה הגזעניות של נציגי הממשלה החדשה, שמאיימות לפגוע לא רק באופייה הדמוקרטי של ישראל, אלא גם ביכולת של המשק להמשיך ולצמוח, ולהביא לפה משקיעים זרים. סייבר סטארטס מתחייבת שלא תקיים שום פעילות עסקית עם כל חברה או אדם אשר מפלים אדם על רקע דת, לאום, גזע, מין, מוצא או נטייה מינית".

אינטל
אינטל ישראל פרסמה הבוקר (ב') מסר בנושא, שלפיו "יש לנו 12 אלף עובדות ועובדים, המשתייכים לכל גווני החברה הישראלית. גיוון והכללה הינם ערכים הנטועים כה עמוק בחברתנו, עד כדי כך שלא דמיינו שבשנת 2022 נאלץ לומר את המובן מאליו: אינטל מתנגדת ומוקיעה כל פעולה או שיח מסית, פוגע, גזעני ואלים, ותמיד תמשיך לעשות זאת. אנחנו תומכים בזכותם של עובדינו, חברי וחברות קהילות הלהט"בים, הערבים, הנשים, שומרי המצוות, העובדים עם מוגבלות וכל אדם אחר לשוויון זכויות מלא ולחיים ללא אפליה או שנאה. לשיח המעודד אפליה או גזענות אין מקום בקרבנו – עכשיו ובעתיד".

אפרת רפופורט, מנכ"לית מרכז המו"פ של סיילספורס ישראל.

אפרת רפופורט, מנכ"לית מרכז המו"פ של סיילספורס ישראל. צילום: Two dudes photo

סיילספורס
אפרת רפופורט, מנכ"לית מרכז הפיתוח של סיילספורס בישראל, העלתה פוסט בלינקדאין שלה שבו היא כתבה כי "סיילספורס חרטה על דגלה מיום היווסדה את ערך השוויון כאחד מערכי הליבה של החברה. השוויון בחברה הוא חלק מהתרבות שלה, והוא מחייב את כולם ואת כולן, כל הזמן – משלב הגיוס, דרך השיחות עם הלקוחות ועד למוצר עצמו. זה ערך שעובדי ועובדות סיילספורס חיים על פיו, וזה גם הערך שמגן עליהם מכל אפליה שהיא. הוא מאפשר לעובדים ולעובדות בחברה לחבור יחד למטרה משותפת, להקים קבוצות שוויון ולקבל תמיכה מלאה מהחברה לקידום כל יוזמה. חברות מגוונות אנושית, שמכילות ומכלילות בתוכן דתות, תרבויות, שפות ונטיות מיניות שונות – הן חברות חזקות יותר. שוויון הוא מחויבות בסיסית ואנושית, ומעל לכל – זה הערך שעליו קמה המדינה שלנו. נמשיך לפעול ולקדם ערכים של שוויון וגיוון לכל קצות האוכלוסייה הישראלית ולהוקיע סממנים של אפליה וגזענות".

מיכל ברוורמן-בלומנשטיק, מנכ"לית מיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח.

מיכל ברוורמן-בלומנשטיק, מנכ"לית מיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח. צילום: יוסי זליגר

מיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח
מיכל ברוורמן-בלומנשטיק, מנכ"לית מיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח, כתבה בחשבון הלינקדאין שלה כי "מיקרוסופט היא בית מגוון, שבדלתו לא נכנסת גזענות. הסיבה להצלחת החברה היא הגיוון: אני מסתובבת במסדרונות מיקרוסופט מדי יום ורואה עובדות ועובדים נפלאים.ות – יהודים, ערבים, חרדים, חילונים, להט"בים, נשים וגברים – עובדים.ות זה לצד זו באחווה ובמקצוענות, על רקע ההבנה הבסיסית שכולם שווים. ישראל היא מדינה דמוקרטית ומוסרית ועליה להישאר כזו אם חפצת חיים היא. לשיח המעודד גזענות ואפליה מכל סוג שהוא אין מקום בחברה מתוקנת".

נטורל אינטליג'נס
נטורל אינטליג'נס פרסמה הודעה שלפיה "אנחנו תומכים בזכותם של עובדינו, חברי וחברות הקהילה הגאה וכל אדם אחר, לשוויון זכויות מלא ולחים ללא אפליה או שנאה על רקע מין, מוצא או נטייה מינית. אנחנו רואים בדאגה את הפרסומים אודות פגיעה באוכלוסיות בחברה הישראלית ומודיעים שנמשיך לפעול למען שוויון, סובלנות וביטחון לכל אחד ואחת. לשיח המעודד אפליה, גזענות או להט"בפוביה אין מקום בקרבנו".

פבל גורביץ', סמנכ"ל בכיר באקמאי העולמית ומנהל פעילות מרכז הפיתוח של החברה בישראל.

פבל גורביץ', סמנכ"ל בכיר באקמאי העולמית ומנהל פעילות מרכז הפיתוח של החברה בישראל. צילום: יח"צ

אקמאי
פבל גורביץ', סמנכ"ל בכיר באקמאי העולמית ומנהל פעילות מרכז הפיתוח של החברה בישראל, פרסם הבוקר פוסט שבו נכתב כי "גיוון, שוויון הזדמנויות והגנה מפני אפליה הם יסודות בסיסיים שעליהם בנויה התרבות שלנו, באקמאי. אקמאי הוקמה על ידי אנשים מרקעים ומדתות שונים. רבות מההצלחות שלנו כחברה נובעות מהיכולת של אנשים מרקעים, מדתות, מגזעים וממגדרים שונים לשתף פעולה. רק פלורליזם וגיוון מאפשרים לנו לבנות מוצרים שעוזרים למיליארדי אנשים בעולם ולפתור בעיות ברמות המורכבות שעומדות מולנו. הדמוקרטיה השוויונית בישראל מאפשרת לבנות כאן חברות ולגייס השקעות, ומעודדת חברות בינלאומיות רבות לבנות כאן מרכזי פיתוח משמעותיים. רבים מאיתנו, ואני ביניהם, באנו ממדינות שבה\ן לא היה שוויון הזדמניות לכולם. אסור לנו ללכת בכיוון הזה".

וריפון
מ-וריפון נמסר כי "כחברה גלובלית המקדשת את ערכי השוויון וכבוד האדם וחירותו, אנחנו פועלים למען קידום שוויון הזדמנויות בשוק התעסוקה ובחברה הישראלית בכלל, ויוצאים נגד אפליה מטעמי דת, גזע או מין. אנחנו מאמינים שלחברות ולעסקים יש גם אחריות חברתית וכוח רב לשנות ולהשפיע, ולכן אנחנו קוראים לכל העסקים במשק להצטרף אלינו כדי להבטיח שכל אזרחי המדינה יחיו בכבוד בארצנו וייהנו משוויון זכויות והזדמנויות".

פלייטיקה
מפלייטיקה נמסר כי היא "דוגלת בערכים של שוויון וזכויות שוות לכל בני האדם, ומתחייבת להמשיך לקדם ולהעסיק עובדים ועובדות ללא קשר למין, דת, גזע או נטייה מינית. נוודא כי שותפי וספקי החברה פועלים בהתאם לערכי השוויון והדמוקרטיה הללו, ונימנע מעבודה משותפת עם גורמים שנוקטים במדיניות של אפליה בין בני אדם. אנחנו קוראים לכל שותפינו לפעול בהתאם ולהצטרף לקריאה זו".

גלעד הר עוז, מנכ"ל משותף בטופ מערכות.

גלעד הר עוז, מנכ"ל משותף בטופ מערכות. צילום: עופר עבודי

טופ מערכות
מטופ מערכות נמסר כי היא "מצטרפת למחאה התקשורתית ברשתות החברתיות ומודיעה באופן חד משמעי כי לא תעשה עסקים עם גופים שיפלו אוכלוסיות על בסיס דת, גזע, מין או נטייה מינית, וזאת בעקבות ההצהרות שנשמעות לאחרונה על שינויי חוקים בנושא". גלעד הר עוז, מנכ"ל משותף בטופ מערכות, הוסיף כי "זו אחריותינו כגוף עסקי מוביל במדינת ישראל, שערכי השוויון החברתי ניצבים לנגד עיניו".

נועם זילברשטיין, מנכ"ל HP אינדיגו.

נועם זילברשטיין, מנכ"ל HP אינדיגו. צילום: ענת פנחס

HP אינדיגו
נועם זילברשטיין, מנכ"ל HP אינדיגו הישראלית, ציין כי "אני גאה להיות שווה לכולם. HP אינדיגו חרטה על דגלה את ערכי השוויוניות והצבעוניות. הצבעים של אינדיגו הם הצבעים של כל חלקי החברה הישראלית".

לדבריו, "המרקם האנושי באינדיגו, על שלל הגוונים הקיימים בו, מהווה את מקור העוצמה העיקרי שלנו, דווקא בשל הרב גוניות הרבה שבו. העובדים במסדרונות, הדעות השונות, התפיסות והחוויות שמהן כל אחד מגיע הם מה שמאפשר לנו לגדול ולצמוח, ולהפוך לחברה שאנחנו. בשנה האחרונה הקמנו תא עבור הקהילה הגאה בחברה – יוזמה שעלתה ומנוהלת על ידי העובדים עצמם. יוזמה זו הצטרפה ליוזמות רבות אחרות שקיימות ונותנות קול לקהילות השונות בארגון, בהן WIN, שילוב החברה הערבית והחרדית ועוד. אני גאה להיות חלק ולהוביל ארגון שדוגל וימשיך לדגול בשוויוניות, סובלנות וקבלת האחר. עבורנו, אין חלופה אחרת".

אנשים ומחשבים
גם קבוצת אנשים ומחשבים פרסמה הודעה המתנגדת לחוק ותומכת בשוויון ובגיוון והכללה. בהודעה נכתב כי "קבוצת אנשים ומחשבים קוראת לממשלה הבאה ולכנסת שלא להעביר חוקים כחוק האפליה, ולעשות הכול על מנת לקדם את אי האפליה והשוויון".

תגובות

(8)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. א

    ומה עם חוק הסמכויות שקיים עכשיו? חוק שמאפשר לעקוף את הכנסת? חוק שיצאו נגד לפיד ויאיר גולן ומיכאלי כשביבי חוקק אותו? אמרו אז שזה הרס הדמוקרטיה. החוק הזה עדיין קיים. ולא רק שהוא אפשר לבעל עסק לא לשרת מישהו. זה הרבה יותר חמור. באמצעות החוק הזה חייבו בעלי עסקים לא לשרת אנשים. לא איפשרו אפליה אלא חייבו אפליה זה פי מאה יותר חמור. איפה הזעקה של ההיטקיסטים לבטל את החוק הזה? הוא עדיין קיים אתם יודעים...

  2. גם נייס

    הצטרפו בהודעה מטעם ברק עילם המנכ"ל התותח.

  3. י

    נסחפתם !!! הצעת החוק תומכת בסירוב לתת שירות כאשר השירות הנדרש !!!! נוגד את ערכיו של נותן השירות ולא כאשר מקבל השירות נוגד את ערכיו. כנראה שיש כאלו המעדיפים להתלהם במקום להתייחס לגופו של עניין. ראו להלן הצעת חוק נוספת המתעתדת להיכנס לספר החוקים תאפשר לבעל עסק לסרב להעניק שירות, כזה אשר סותר את ערכיו על המחוקק להבטיח שעסקים בישראל לא יוכלו להפלות אוכלוסיות, כדי שלא תיפתח האפשרות להפליה על פי זהות מזמין השירות

    1. אני

      ברוך השם אנשים נורמלים חכמים שהבינו שעם שעבר שואה על רקע גזעני לא יכול לתת מקום לגזענות! תודה לכם ❤️

  4. מוזר

    חח אז החברות האלה בעד אפליה בעצמם... אז מה הם רוצים?? להפלות מפלים זה בסדר??

    1. דור

      זה יכול לעבוד, כיוון שזה טכנית מותר על פי החוק העתידי. מה שכן, הם מדברים על פלורליזם, ולא יכולים להכיל אדם ש*חושב* שונה. כאילו שרק דת, גזע, או מין מפרידים בינינו. ואם יש להם עובד שדווקא תומך בחוק - יפטרו אותו? לא ברור

  5. דעה

    למה להתנגד. תהיו בעד. אתם לא קולטים שכל עבודה שאתם פוגשים בני דודים. זה כבר נהיה מפחיד ללכת לעבודה

    1. לא זה לא

      זה נותן לגיטימציה לבנאדם ממוצא אשכנזי לומר אני לא מעסיק אדם מזרחי. אותו דבר בין חילוני לדתי וכנ"ל עובדים להט"בים! זה פשוט לרסק את המדינה מבפנים.

אירועים קרובים