חשש מהתחלת מחסור בכרטיסי מסך

הסיבה: חברות שרוצות לבנות מערכי מחשוב שמיועדים לפיתוח יישומי AI מזמינות כמויות גדולות של כרטיסי מסך – יותר ממה שהיצרניות מספיקות לייצר ● מי שהיטיב לתאר את המצב הוא, איך לא, אילון מאסק

כרטיס מסך. האם המחסור בהם קרוב?

האם מחסור חדש בכרטיסי מסך הולך ומתקרב, או כבר נמצא בראשיתו? אחרי שהשוק הזה בקושי התאושש ממשבר כריית המטבעות הקריפטוגרפיים, מתברר שטירוף הבינה המלאכותית עלול להוביל בקרוב לבעיה דומה. זאת, מאחר שחברות שרוצות לבנות מערכי מחשוב שמיועדים למשימות בינה מלאכותית מזמינות כמויות גדולות מאוד של כרטיסי מסך, כולל כרטיסים צרכניים.

אם משבר הקריפטו היה בעיה בעיקר של אנבידיה, הפעם גם AMD חזק בתמונה. אחת החברות הציגה רכישה "קטנה" של כמה וכמה קופסאות, שמכילות ביחד כמה עשרות כרטיסי מסך של AMD – מסוג Radeon RX 7900 XTX, והיא לא היחידה.

מי שהביא את המשבר המתהווה טוב לידי ביטוי הוא אילון מאסק, מנכ"ל X, שצולם כאומר ש-"יותר קל להשיג כיום סמים מאשר כרטיסי מסך". גם אנשי אתר השאילתות Quara העלו אמירות שטוענות זאת ומציינות שהחוסר בחומרה גורם לאי השגת הפוטנציאל האמיתי של יישומי הבינה המלאכותית.

דיווחים מעלים שגם חברות גדולות בתחום ה-AI, שזקוקות לכמות ענק של כרטיסי מסך, כבר סובלות מבעיות. אחד המנהלים בחברות אלה סיפר כי מיקרוסופט ו-OpenAI, שמסתמכות בשרתי הבינה מלאכותית שלהן על כרטיסי מסך ארגוניים מסוג H100 ו-A100 של אנבידיה, מבצעות פעולות כדי למזער בעיות שנולדו כתוצאה מההפרש שבין הביקוש שלהן למה שהן יכולות לשים עליו יד.

עדיין לא ברור עד כמה המהלך יפגע בשוק הצרכני, ובכלל זה הטיית משאבים לטובת שוק הבינה המלאכותית. כך או כך, על פי אנבידיה, הפעם הבעיה לא נובעת מייצור השבבים עצמם, אלא מבעיות של יצרניות כרטיסי ההרחבה, שמתקשות באריזה הסופית של המעבדים אל תוך הלוחות.

בחברה אומרים שהמצב אמור להשתפר מאוד בחודשים הקרובים, כנראה בזכות שיתוף פעולה שלה עם TSMC, שעתיד להביא לאריזה מהירה יותר של המעבדים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים