אפל ו-TSMC סגרו עסקת שבבים שחוסכת ליצרנית ה-iPhone מיליארדי ד'

הענקית מקופרטינו פשוט רוכשת את כל שבבי ה-3 ננו-מטר של יצרנית השבבים הטיוואנית, לטובת מעבדי M3 ו-A17 Bionic שלה ● TSMC תספוג את עלות הכשלים בתוצרתה

תרכוש את כל שבבי ה-3 ננו-מטר מ-TSMC לטובת ייצור ה-iPhone. אפל.

אפל השתלטה על כל תפוקת הייצור ב-3 ננו-מטר שמציעה TSMC, יצרנית השבבים הטיוואנית. החברה חתמה על הסכם עם היצרנית מובילת השוק, שזו תפנה את כל קווי הייצור שלה לטובת מעבדי ה-M3, שמיועדים למחשבים ולטאבלטים של החברה, וגם מעבדי ה-A17 Bionic שמיועדים לטלפוני ה-iPhone הבאים.

מדובר בעסקה ענקית כמובן, ששוויה כמה וכמה מיליארדי דולרים. ומכיוון שאפל, לפחות כל עוד תצטרך, תשלוט למעשה בפסי הייצור המתקדמים של TSMC – עד לפחות תום השנה הראשונה לייצור ב-3 ננו-מטר – היא תזכה לבונוס מיוחד.

לפי הדיווחים, אפל לא תשלם עבור וופרים, פרוסות הסיליקון הגדולות מהן חותכים את המעבדים, אם יתגלו בהן שגיאות. בדרך כלל יצרניות המעבדים גובות תשלום על כל וופר שיוצא ממכונות הייצור, בין הוא תקין או לא, אבל במקרה של אפל, TSMC הסכימה לקחת את השגיאות על חשבונה.

לפי הדיווחים מדובר בחיסכון ניכר עבור אפל. אמנם פסי הייצור כעת מוציאים כמעט רק וופרים תקינים, אבל בתחילת הייצור ב-3 ננו-מטר, וכאמור הכל לטובת אפל, המספר עמד על כ-70% בלבד.

הייצור של אפל היה שווה ב-2022 כ-16.6 מיליארד דולר, כ-23% מכלל ההכנסות של החברה. השנה, בעקבות העסקה הזו, ההכנסות אמורות להיות הרבה יותר גדולות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים