איזה שכר מקבלים אנשי ה-IT במגזרים השונים?

האתר CIO מיפה את הענפים שבהם יש את הביקוש הרב ביותר לאנשי IT, לפחות בארצות הברית, ואת הסכום שהם רואים שנכנס בכל חודש לחשבון הבנק שלהם

באיזו תעשייה תקבלו יותר דולרים אם תעברו לעבוד בארצות הברית?

התלות ההולכת וגוברת של השוק הארגוני במערכות מידע ומחשוב הביאה לעלייה בביקוש לעובדי טכנולוגיה במגזרים השונים. על פי האתר CIO, יש תנועה של נדידת עובדים מארגוני IT, כגון חברות ספקיות או שירותים, ללקוחות שלהן – החברות עצמן, שמגדילות את מחלקות המידע והמחשוב שלהן. השכר שעובדים אלה מקבלים, לפחות בארצות הברית, גבוה מזה שהם מקבלים בחברות ה-IT המסורתיות.

התחרות על עובדים אלה, שהם, בדרך כלל, מקצוענים ברמה גבוהה, מתחילה להידמות לתחרות הכללית על טאלנטים בעמק הסיליקון. הם מסייעים לארגונים להתניע מהלכי טרנספורמציה דיגיטלית, ומביאים איתם ניסיון מהשטח וגם ידע מקצועי, שמרענן את מחלקות ה-IT של אותן חברות. יש גם מקרים שבהם העובדים הללו מסייעים להקים מחלקות IT.

אילו ענפים הם המבוקשים והמתגמלים ביותר?

האתר מיפה את הענפים המבוקשים וגם המתגמלים יותר את אנשי הטכנולוגיה שעובדים בהם. הענף הראשון הוא זה של חברות הייעוץ המסורתיות. מנהליהן מבינים שהטכנולוגיה הפכה להיות כלי מרכזי בקבלת ההחלטות, ושהיא משפרת את העצות שחברות אלה נותנות ללקוחות שלהן. במגזר זה יש עדיין עודף ביקוש על היצע, כי מנהלי ה-IT עדיין לא מזהים את זה כתחום שבו הם יכולים לתרום. הם מחפשים כישרונות בתחומי הסייבר, הענן, עיצוב הממשקים, ניהול השינויים והניתוח העסקי. מי שיבחר ללכת לתחום זה באחת מהחברות האלה ישתכר בממוצע 131,995 דולר בשנה.

אם בעבר היה מקובל לחשוב שהביקוש לאנשי טכנולוגיה הוא בעיקר בחברות IT שמספקות ומפתחות פתרונות לשוק הארגוני, הרי שכיום הארגונים עצמם במגזרים השונים מחפשים מקצועני IT מוכשרים

גם תעשיית הבריאות משוועת לכוח אדם טכנולוגי, ובתוכה עולמות הרפואה, התרופות והביו-טכנולוגיה. שם בא לידי ביטוי החיבור בין תעשיית ה-BIO למערכות המידע, שמכונה כיום ביו-קונברג'נס. תעשיות אלה זקוקות למומחים שיודעים לטפל בנתונים קריטיים ורגישים, ובאופן טבעי מחפשים שם אנשי סייבר, כמו גם מהנדסי תוכנה ואנשי AI. השכר הממוצע בתפקידים אלה הוא 129,118 דולר לשנה, כאשר על פי הסקר של CIO, מדובר בעלייה של יותר מ-3%.

תעשיית הפיננסים היא כבר שנים רבות עתירת כוח אדם טכנולוגי, מאחר שהיא תלויה תלות כמעט מוחלטת במחשוב בכלל ובמערכות מידע בפרט. אלא שהטכנולוגיה מתקדמת בקצב הרבה יותר מהיר מהאופי השמרני של הגופים הפיננסיים, מה שמביא אותם לחפש את אותם מומחים מתחום ה-IT שיסייעו להם לגשר על הפערים. במגזר זה יש ביקוש גבוה למהנדסי תוכנה, מהנדסי נתונים, אנליסטים עסקיים, מדעני נתונים ומומחים לתהליכי מודרניזציה, שעדיין נדרשים במגזר הפיננסי, שרובם טרם נפרדו ממערכות הלגאסי. השכר הממוצע של אנשי ה-IT במגזר זה הוא 128,571 דולר לשנה.

עוד מגזר שזקוקה כיום יותר מתמיד לאנשי IT בעלי ידע הוא תעשיית התוכנה. אנשי התוכנה יכולים לסייע לארגונים לעצב, לפתח ותחזק מוצרים. השכר הממוצע בתחום עומד על 124,071 דולר לשנה. תחום נוסף שבו נדרשים אנשי IT הוא התעופה והחלל. לצד מהנדסי חלל, אנשי בינה מלאכותית ומומחי תוכנה, יש בו ביקוש לאנשי סייבר, מנהלי פרויקטים, מומחי תקשורת ועוד. השכר הממוצע שהם מקבלים: 121,560 דולר לשנה.

השורה התחתונה: אם בעבר היה מקובל לחשוב שהביקוש לאנשי טכנולוגיה הוא בעיקר בחברות IT שמספקות ומפתחות פתרונות לשוק הארגוני, הרי שכיום הארגונים עצמם במגזרים השונים מחפשים מקצועני IT מוכשרים – אם כדי להעצים את מערכות המחשוב שלהם, או כדי להיעזר באותם טאלנטים על מנת להתחבר לקדמה ולגשר על הפערים הטכנולוגיים. התופעה לא אופיינית רק לשוק האמריקני – גם בישראל, מגזרים כמו הפיננסים, הבריאות והביטחון זקוקים למומחים שינהלו את תשתיות המחשוב, שיאיצו את תהליכי הטרנספורמציה הדיגיטלית, כדי שאותן חברות יוכלו להתחרות בשווקים ברחבי העולם. אנשי ההיי-טק הישראליים אולי מרוויחים פחות ממקביליהם בארצות הברית, אבל גם כאן, השכר בענף עדיין גבוה מהממוצע במשק.

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מישהו

    אנשיי הit זה לא התחום הכי חזק בהייטק. שכר מתכנתים עולה בהרבה על שכר אנשיי it.

  2. דורי

    לפחות שימו בכותרת שמדובר על מיפוי שנעשה בארה"ב ולא בישראל. קונפורטוס-אתה כנראה עסוק מידי במחאת השמאל ואנרכיזם מכדי לדייק בעבודתך העיתונאית.

  3. באמת

    כתבה שלמה, על כלום ושום דבר.. להגיד שכר בארהב זה הדבר הכי מטופש, כי מפתח באידהו ירוויח 70 אלף דולר שנתי ובניו יורק 170 אלף דולר.. ובכלל, המגמות של ארהב הם לא דומות לשלנו בכלל. עשיתם כתבה וזרקתם 400 מילה על כתבה, שלפחות תהיה רלוונטית

אירועים קרובים