פיילוט בחברת החשמל: תמיכה מרחוק באמצעות כלי מציאות רבודה

הפיילוט בחטיבת הייצור והאנרגיה של חברת החשמל נערך על ידי מלם תים וצוות החדשנות של החברה ● כעת, לאחר סיומו, בחברת החשמל החליט להרחיב את הפרויקט, ובוחנים היכן ליישם אותו

חברת החשמל.

מלם תים ביצעה פרויקט בחברת החשמל, יחד עם צוות החדשנות של החברה, לבחינת יכולת התמיכה מרחוק באמצעות אפליקציות מציאות מדומה המשולבות ב-Dynamics 365 של מיקרוסופט. הפרויקט בוצע כפיילוט.

במסגרת הפיילוט נבדקו ההשלכות של שימוש במכשירים המספקים יכולות מציאות רבודה לתמיכה מרחוק בטכנאים של חברת החשמל. הכלים שבהם נעשה הניסוי מאפשרים להוסיף שכבת מציאות מדומה על השכבה האמיתית, בדמות אדם שנמצא בקצה השני של המצלמה ומסביר לטכנאי מה עליו לעשות בעת טיפול בתקלות בתנאי שטח, או, לחילופין, תצוגה דיגיטלית שמוסיפה מידע על מה שנקלט בעיני הטכנאי. אנשי חברת החשמל הצטיידו במשקפיים ונעזרו במהנדסים מחו"ל, שהדריכו אותם וסייעו להם לתקן תקלות.

בהמשך לפיילוט יצרו שותפי הפרויקט מודל תלת ממדי של תחנת הכוח רדינג לצורך פעילות טכנאים, כחלק מפרויקט שיפוץ התחנה. צוות הפרויקט צילם וסקר את פנים תחנת הכוח ובנה תאום דיגיטלי (הולוגרמה) שלה, עם הסברים מדויקים על מפסקים וברזים, שניתן להעלותם במערכת כאשר הטכנאי מביט בהם במציאות. בעקבות הצלחת הפיילוט החליטו בחברת החשמל להרחיב את הפרויקט, והצוות החל בבחינת השימוש במערכת בתחומים נוספים.

יוסי רופא, סמנכ"ל ייצור ואנרגיה ומנהל אגף יהת"מ, חברת החשמל: "חטיבת הייצור והאנרגיה חרטה על דגלה לקדם ולעודד חדשנות ופיתוחים טכנולוגיים, במטרה לייעל תהליכי עבודה ולצמצם עלויות. השימוש במשקפי מציאות מדומה הוכיח את עצמו כיעיל בעיקר בתקופת הקורונה, בה נדרש היה לתת מענה של מומחים מרחוק, ולכן בחרנו להרחיב את השימוש במשקפיים אלה, בכל תחנות הכוח ובאגף יהת"מ".

אמיר ליבנה, סמנכ"ל אסטרטגיה חדשנות ושינוי מבני, חברת החשמל: "חברת החשמל מחפשת כל הזמן כלים שיחברו את העולם התפעולי המורכב שבו היא פועלת לקדמת הטכנולוגיה. מציאות רבודה היא אחד מהכלים המתקדמים לסיוע ותמיכה בצוותים תפעוליים בעבודה בשטח בזמן אמת, וחטיבת הייצור בחברה התחילה להכניס לשימוש יומיומי מגוון של כלים שיתמכו ביכולות אלו, לאחר בדיקה מקיפה שבוצעה בנושא".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. סולומון אריה

    יוזמה מעניינת בעלת אופק רחב ליישום . בהצלחה !!

  2. שי

    כל כמה שנים מיקרוסופט מנסה לדחוף את הפתרון הזה שאין לו כל שימוש מלבד משחק לחברת החשמל. לא חבל על הכסף ?

אירועים קרובים