מהם מקצועות ההיי-טק המבוקשים בחו"ל – וכמה מרוויחים בהם?

המגזין CIO אסף את הנתונים וגילה שבעה תחומים מבוקשים ששכר יפה בצידם

והירוק היום ירוק מאוד. אילוסטרציה: BigStock

חברות מנהלות מרוץ מטורף אחרי כוח אדם איכותי ועקב כך, עושות כל שביכולתן כדי לצוד טאלנטים ולשלם להם בהתאם. לצורך כך הן מחפשות כל הזמן לדעת אילו מקצועות נחשבים מבוקשים ומה השכר המקובל בהם. רשימה שפרסם לפני ימים אחדים המגזין CIO משיבה בדיוק על זה.

המידע מבוסס על מידע מקיף שאספה חברת כוח האדם הבינלאומית רוברט האלף. החברה בחרה שבעה תחומים מבוקשים שהיא חוזה שיבלטו בחיפושים של חברות אחר עובדים השנה ושהן תהיינה מוכנות לשלם בהתאם. מקצועות ה-BI למיניהם ממוקמים במקום גבוה, כשהשכר השנתי הממוצע בהם נע בין 83 אלף ל-175 אלף דולר (כל הנתונים – לשנה). מדעני הנתונים ומנהלי אבטחת המידע ישתכרו בין 100 אלף ל-168 אלף דולר. מקצועות נוספים הם מפתחי בסיסי נתונים, ששכרם נע בין 97 ל-175 אלף, וטכנאי תמיכה והלפ דסק, שיוכלו להשתכר בין 54 ל-81 אלף דולר, תלוי ברמת ההסמכה שלהם. מנהלי תקשורת יוכלו להביא הביתה בשנה הקרובה כ-104 אלף דולר ואלה שפחות מוכשרים או מבוקשים יסתפקו ב-55 אלף דולר לשנה. לבסוף, שכרם השנתי של מנהלי הסיסטם עומד על בין 74 ל-102 אלף דולר.

רוברט האלף מציינת בנוסף אילו כישורים נדרשים לכל מקצוע. כך, למשל, מקצועות ה-BI מחייבים ידע קודם בניהול בסיסי נתונים וכלי דיווח, ויכולת להתמודד עם אנליטיקה. אנשי הלפ דסק צריכים להיות בעלי ניסיון בניהול מערכות לקוחות, ויכולת לפתור בעיות במהירות וביעילות. מנהלי אבטחת מידע מוגדרים, באופן טבעי, כבעלי מקצוע קריטי, וכדי להתקבל לתפקיד זה עליהם להוכיח יכולת חשיבה מחוץ לקופסה מול אתגרי אבטחה שעלולים לצוץ, חשיבה מבוססת חדשנות ויזמות, יכולת ללמוד כל הזמן דברים חדשים ולהיות בעלי השכלה רלוונטית.

הנתונים – שיקוף לעלייה של ה-Big Data

הנתונים משקפים את השינוי בתפקידים המבוקשים בענף ה-IT. לצד המקצועות המסורתיים של פיתוח תוכנה על גווניו השונים, יש עלייה בביקוש למקצועות האנליטיים שנגזרים מעולם ה-BI. מדובר בעולם ה-Big Data, שמתעסק בכמות המידע הארגוני, שגדלה בקצב מסחרר. בהתאם לכך, יורדת בהתמדה היכולת של המנהלים למצות את המידע הזה ולתרגם אותו למימוש האסטרטגיות העסקיות שלהם.

מדע המידע הופך להיות תחום בפני עצמו והוא חי בסביבה קרובה מאוד לתחומים כמו בינה מלאכותית, ניהול ידע ונתונים, וחקר המידע. האקדמיה הישראלית זיהתה את הביקוש העתידי לכוח אדם בתחום ה-BI ויש בארץ כבר כמה מוסדות אקדמיים שמלמדים את התחום.

לפי כמה טבלאות שפרסמו חברות כוח אדם, השכר השנתי הממוצע בישראל למומחה BI נע בין 36 ל-66 אלף דולר. מדובר בשכר גבוה, לפחות במושגים מקומיים, והוא נובע ממחסור חמור בעובדים.

רפורמת המס של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, הפיחות בשקל ועלות השכר כאן יוצרים תמריצים שליליים לחברות וגורמים נוספים להשקיע בישראל. אמנם נכון הוא שחברות זרות פותחות ומחזיקות פה פעילות בגלל ההון האנושי, אבל ראשי התעשייה בארץ מזהירים כבר זמן רב שלא לעולם חוסן ואם לא יימצא פתרון לנושא כוח אדם (למשל, הכנסת עובדים ממגזרים חדשים לתעשייה), קטר ההיי-טק הישראלי עלול למצוא את עצמו בעוד כמה שנים בפני מציאות מורכבת. בינתיים, אתם מוזמנים לשמור את הנתונים על התגמול בחו"ל ולשוחח על כך עם הבוס בדיון השכר הבא.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים