אושר סופית: השב"כ יוסמך לבצע איכון סלולרי במתכונת מוגבלת

מליאת הכנסת אישרה אמש (ד') בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק ● 58 ח"כים תמכו - לעומת 38 שהתנגדו ● ההיתר שניתן בחוק יהיה תקף למשך שלושה שבועות ונועד לסייע למשרד הבריאות במאבק נגד התפשטותו המחודשת של נגיף קורונה

האם אפליקציות מקומיות הן הפתרון? צילום אילוסטרציה: BigStock

לאחר דיון ממושך, אישרה מליאת הכנסת בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק הקובעת הסדר זמני למשך כשלושה שבועות, המסמיך באופן מוגבל את השב"כ לבצע איכון סלולרי. 58 ח"כים תמכו – לעומת 38 שהתנגדו. 

יו"ר ועדת חוץ וביטחון ח"כ צבי האוזנר: "אין עדיין חלופה אזרחית בשלה שמסוגלת לתת מענה". ח"כ משה (בוגי) יעלון: "נתניהו זיהם את ניהול משבר הקורונה בשיקולים פוליטיים"

קורונה. צילום אילוסטרציה: BigStock

קורונה. צילום אילוסטרציה: BigStock

לאחר דיון ממושך, ואחרי שנדחו ההסתייגויות הרבות, מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק הסמכת שירות הביטחון הכללי, לסייע במאמץ הלאומי לצמצום התפשטות נגיף הקורונה החדש (הוראת שעה), התש"ף-2020. בקריאה שלישית תמכו 51 חברי כנסת בהצעה, לעומת 38 שהתנגדו.

הצעת החוק מהווה הסדר זמני, לתקופה קצובה עד ליום ד', ה-22 ביולי, ונועדה בהגדרה על מנת לתת סיוע למשרד הבריאות.

ד"ר תהילה שוורץ אלטשולר, עמיתה בכירה במכון הישראלי לדמוקרטיה, על אישור הסמכת השב"כ למעקב: "מקבלי ההחלטות אולי יתפארו כי הצליחו להגן על אזרחי ישראל בכך שהצמידו להם מעקב צמוד – אך מדובר בביטחון למראית עין בלבד. גם הם יודעים שהכלי של השב"כ פשוט אינו יעיל – לא בנסיעה ברכבת, לא בהליכה לבית כנסת ולא בבואכם למתחמים סגורים – ולא יפצה על מחדל מערך הבדיקות והחקירות האפידמיולוגיות".

עוד לדבריה: "אישור החוק, למרות קיומן של חלופות זמינות, יירשם בדברי ימי המדינה כיום שבו אפשרו מקבלי ההחלטות לשב"כ להשתמש בסמכות קיצונית ביותר, שניתנה אך ורק לצרכי מאבק בטרור, למטרת מעקב אחר תושבי ישראל. החיים והבריאות חשובים לכולנו, אבל בכל העולם הדמוקרטי ברור כי אפשר להתמודד עם הקורונה ולשמור על זכותנו לפרטיות בעת ובעונה אחת".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים