"המכשול הגדול במימוש אג'ייל הוא ה-DNA הארגוני"

"רמת האימוץ של אג'יליות בארגונים עדיין נמוכה ועומדת על 1 או 2 בסולם של 5", אמר ארז טצ'ר, מנכ"ל אג'יילספרקס

ארז טצ'ר, מנכ"ל אג'יילספרקס. צילום: ניב קנטור

"מימוש תפיסת אג'ייל מניב תועלות רבות. למרות ההבנה הזו, פעמים רבות הדבר לא נעשה. אם מביטים מה המכשולים במימוש מגלים כי המכשול הכי גדול הוא ה-DNA הארגוני והנהלות הארגונים. זה נושא המצוי תמיד במאבק ויש לבחון איך לתקוף אותו בצורה הנכונה", כך אמר ארז טצ'ר, מנכ"ל אג'יילספרקס (AgileSparks).

טצ'ר דיבר בפתח כנס Agile Israel 2018. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ג') באולם אירועים LAGO בראשון לציון, בהשתתפות מאות מקצוענים מהתחום.
לדברי טצ'ר, "אג'ייל עזר לנו לנהל שינויים, להגיב מהר יותר, להיות פרודקטיביים ולמרות שרוב השוק מכיר ביתרונות שבמימוש תפיסות אג'ייל ו-DevOps, הרי שרמת האימוץ של אג'יליות בארגונים עדיין נמוכה ועומדת על 1 או 2 בסולם של 5".

  צילום ועריכת וידאו: ליטל רובינשטיין

טצ'ר ציטט מתוצאות הסקר השנתי State of Agile Israel 2017. לדבריו, "מתוצאות הסקר עולה כי על אף שהשוק מכיר בחשיבות האג'ייל וה-DevOps ואף רואה תועלות ניכרות מהטמעת הגישות הללו, מרבית הארגונים נמצאים ברמות הטמעה נמוכות יחסית".

טצ'ר הוסיף עוד כי "בדומה למצב בעולם, גם בישראל הבעיה המרכזית היא הפנמה של הנהלות שיש צורך לשנות את תהליכי העבודה כדי להשיג את התוצאות הרצויות. אחד הקשיים הגדולים הוא שבירת ה-Silo mentality, שבמסגרתה כל מנהל רואה רק את האזור שלו, שעליו הוא במקרים רבים נמדד, ומנסה למקסם את הביצועים הלוקאליים".

לדבריו, "כדי להשיג תועלות ארגוניות, מחלקות שונות צריכות לשתף פעולה ולמדוד פרמטרים ברמת התוצאה והתוצר הארגוניים כגון זמן סבב כולל ודברים אלה דורשים שינוי מחשבתי ותמיכה של ההנהלה הבכירה. התועלות מאימוץ אג'ייל ו-DevOps אינן מוטלות בספק וארגונים שרוצים להיות מהירים יותר ולהצליח יותר בשוק צריכים להמשיך ולשפר את תפישות העבודה וליישם תהליכים אג'יליים לכל רוחב הארגון".

יעל גרוהמן-רבינוביץ', שותפה ומאמנת בכירה לאג'ייל באג'יילספארקס. צילום: ניב קנטור

יעל גרוהמן-רבינוביץ', שותפה ומאמנת בכירה לאג'ייל באג'יילספארקס. צילום: ניב קנטור

"ארגון אג'ילי הוא ארגון הרוצה לסגל לעצמו מהירות"

יעל גרוהמן-רבינוביץ', שותפה ומאמנת בכירה לאג'ייל באג'יילספארקס ומי שהייתה אמונה על תכני הכנס, אמרה כי "ארגון אג'ילי הוא ארגון הרוצה לסגל לעצמו מהירות. לא רק להאיץ את האספקה של התוצרים, אלא האצה של קבלת ההחלטות הארגוניות, הלמידה והתנהלות ארגונית עסקית מהירה יותר".

לדבריה, "כשעוברים תהליך שינוי אג'ילי הופכים את הצוותים לאג'ילים אבל המיקוד שם אינו מספיק. אנו רוצים להרחיב את נקודת המבט ולהשיג מהירות וגמישות בכלל הארגון. זה מתחיל בשינוי תהליכי. שינוי זה יוצר מתח בתרבות הארגונית. מתח שהוא טוב אבל אנו רוצים לנצל את המתח הזה על מנת ליצור השפעה כוללת על המבנה, על האסטרטגיה, על הגישה הניהולית ועל הטיפול באנשים".

גרוהמן-רבינוביץ' סיכמה בציינה כי "אנו רוצים לאמץ גישות, כלים ומתודולוגיות בצורה רחבה יותר באזורי האג'ייל וה-DevOps אבל, כמובן, העבודה בצוותי הפיתוח טרם הסתיימה. אג'ייל ו-DevOps הפכו להיות דרך מצוינת ומוכחת על מנת לשפר את היכולת של ארגונים להשיג מטרות עסקיות. ארגונים נדרשים שהאג'ייל יזרום בעורקיהם ויהפוך להיות חלק מה-DNA התרבותי שלהם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים