קבוצת עליבאבא רכשה סטארט-אפ משלוחים ב-9.5 מיליארד דולר

Ele.me, חברת סטארט-אפ סינית, אמורה לסייע לענקית הקמעונאות אונליין במטרתה לקדם את אסטרטגיית New Retail של המותג ולהתחרות ביריבות המקומיות ההולכות ומתחזקות

ג'ק מא, המייסד והבעלים של עליבאבא וקבוצת ANT. צילום: יח"צ

קבוצת עליבאבא (Aibaba Group) הסינית לוקחת חסות ובעלות מלאה על סטארט-אפ מקומי למשלוחים, המכונה Ele.me. הקבוצה רכשה את כל המניות הבולטות של החברה בעסקה שהתבססה על הערכת שווי של 9.5 מיליארדי דולרים.

בעבר החזיקה עליבאבא ב-43% ממניות חברת Ele.me, אבל העסקה של רכישת החברה כולה נועדה לשפר את האסטרטגיה החדשה של עליבאבא, שמעוניינת לספק שירותי משלוח מקומיים יעילים יותר בעזרת פיתוחיה של החברה. לפי הדיווחים, עליבאבא גם מתכננת להרחיב את השירותים של Ele.me אל מעבר לתחום המזון ולשלב בהם גם מוצרים ושירותים אחרים.

שירותי המשלוחים של Ele.me – שמשמעות שמה היא 'כבר רעבים?' ואשר מספק שירותים דרך יישום ובאמצעות שליחים על אופנועים – ימוזגו עם פלטפורמת השירותים המקומיים Koubei, בכדי ליצור חוויות לקוח משולבות הן בעבור מסעדות והן לעסקים. Ele.me תמשיך להפעיל את המותג שלה ותהיה לה גם גישה לתשתית New Retail של עליבאבא, שמטרתה שיפור האינטגרציה שלה עם חנויות פיזיות.

מייסד האפליקציה, ג'אנג שוהאו, יכהן כיו"ר חברת Ele.me, ואילו סגן נשיא עליבאבא, וואנג ליי, יהפוך למנכ"ל החברה.

דניאל ג'אנג, מנכ"ל קבוצת עליבאבא, אמר כי החברה סייעה ל-Ele.me להפוך למובילת השוק בתחום אספקת המזון אונליין בסין ושירותי המשלוחים המקומיים. "האמונה המשותפת שלנו היא ש-New Retail תיצור ערך רב יותר בעבור לקוחות וסוחרים איחדה אותנו. במבט קדימה, Ele.me יכולה למנף את התשתית של עליבאבא במסחר ולמצוא סינרגיות חדשות עם העסקים המגוונים של עליבאבא בכדי להוסיף מומנטום ליוזמת New Retail", אמר.

שוהאו אמר כי "רכישה זו מראה שבנינו את Ele.me לתוך אחד העסקים היקרים ביותר של סין. הלקוחות שלנו, סוחרים ושותפים, ייהנו מאינטגרציה נוספת שלנו לתוך משפחת עליבאבא. אנו חולקים את אותו חזון אסטרטגי של-New Retail יש עתיד מזהיר, ולקיחת חלק בהמערכת האקולוגית של עליבאבא תיקח את הצמיחה של Ele.me לרמה חדשה".

פייט למתחרות באסיה

העסקה היא חלק ממאמציה של עליבאבא לגבור על המתחרה Tencent, שהוא התומך הפיננסי הניצב מאחורי Meituan Dianping, המתחרה העיקרית של Ele.me.

Meituan, המתוארת כשילוב של Deliveroo, Yelp ו-Groupon, מדווחת כי היא הסטארט-אפ הרביעי בשוויו בעולם, והוא מוערך ב-30 מיליארד דולר, לפי בלומברג (Bloomberg).

עליבאבא פועלת נחרצות כדי להמשיך ולשלוט ללא עוררין בזירת המכירות אונליין בסין ולהתרחב להצלחה מוחצת גם באסיה. לפני כשבועיים נודע כי הענקית משקיעה עוד 2 מיליארד דולרים ב-Lazada האסייתית – חברה המספקת שירותי מסחר אלקטרוני לכ-560 מיליון צרכנים בדרום-מזרח אסיה, ומשרתת לקוחות באינדונזיה, מלזיה, בפיליפינים, בסינגפור, וייטנאם ותאילנד. עליבאבא השקיעה כבר סכום זהה ב-Lazada בשנת 2016, והכל במטרה עיקרית – שליטה בתחום הרכישות באינטרנט בכל רחבי אסיה.

 

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים