האם מדיה-טק תאפשר שימוש בסמארטפונים גם היכן שאין קליטה?

החברה הציגה לקראת תערוכת MWC שבבים לווייניים שמאפשרים תקשורת לכולם ומכל מקום - אחד מהם רק בהודעות טקסט והשני גם בתמונות ובשיחות טלפון ו-וידיאו ● עידן חדש?

שבבים חדשים. מדיה-טק.

יצרנית המעבדים והשבבים מדיה-טק הציגה לקראת תערוכת הסלולר העולמית MWC, שמתקיימת השבוע בברצלונה, את מה שיכול להוביל למהפכה בשימוש בסמארטפונים: תקשורת לוויינית לכולם, ובעצם לא רק לטלפונים.

למרות הפריסה הרחבה של רשתות תקשורת סלולרית ברחבי העולם, עדיין יש הרבה מאוד מקומות שבהם אין נגישות לתקשורת כזו, כך שיש צורך בטלפונים לווייניים יקרים כדי לשמור על קשר. אפל אמנם שילבה שבב לווייני בחלק ממכשירי ה-iPhone 14 שלה, אך במקרה הזה ניתן לשלוח רק הודעות מוגדרות מראש בשעת חירום, כשהתקשורת היא חד כיוונית.

הפתרון שמציעה מדיה-טק מתאים לשילוב בכל טלפון, ללא קשר לזהות של יצרנית המעבד הראשי, והוא יאפשר תקשורת דו כיוונית.

השבבים שהוצגו והתקנים שהם מבוססים עליהם

השבב הראשון שהציגה החברה, MT6825, אמור להגיע לשוק כבר בקרוב, והוא מבוסס על תקן lot-NTN, שנחשב לאיטי ומיועד לשליחת הודעות טקסט, אולם מאפשר חיבור כמעט מכל נקודה על פני האדמה. הוא מאפשר לשלוח את הודעות הטקסט בשני הכיוונים, בלי צורך בריענון ידני כדי לראות אם יש הודעה חדשה.

שני טלפונים שבהם הרכיב הלווייני הזה כבר משולב, ואמורים להגיע בקרוב לשוק, הם Defy-2 של מוטורולה ו-S75 של CAT, שהם טלפונים מוקשחים שמיועדים לתפעול בתנאי שטח קשים.

במקביל מפתחת מדיה-טק רכיב לווייני נוסף, הפעם בתקן NR-NTN, שמאפשר לבצע שיחות טלפון ו-וידיאו, ולשלוח תמונות. אולם, החברה תשיק את הרכיב רק לאחר שתהיה פריסה מספקת של לוויינים שתומכים בתקן זה.

"תקשורת לוויינית דו כיוונית בטלפונים ובמכשירים אחרים תוביל אותנו לעידן חדש של קישוריות ותפתח בפנינו אפשרויות חדשות בתחומים רבים ושונים", אמר ג'יי סי הסו, סגן נשיא ומנכ"ל היחידה העסקית לתקשורת אלחוטית של מדיה-טק. "השבבים שלנו מבוססים על תקן 3GPP NTN הפתוח, והם יכולים להשתלב בכל טלפון דגל, כדי לספק חוויית קישוריות לוויינית חלקה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים