המנצחת הגדולה בשוק הסמארטפונים: שיאומי, עם קפיצה של 45%

שיאומי הצליחה ברבעון השלישי לכבוש את נתחי השוק שוואווי איבדה, ואפילו הדיחה את אפל מהשלישייה המובילה של יצרניות הסמארטפונים

מצליחה לנצל אצ חולשתה של וואווי. MI10T של שיאומי. צילום: יח"צ שיאומי

החרם על וואווי (Huawei), שאמנם לא מונע ממנה להציג מכשירים מתקדמים, אבל כן מונע ממנה להשתמש במכשיריה בטכנולוגיות אמריקניות, בהן שירותי גוגל, גובה את מחירו בנתח השוק שלה, שעל חשבונו צמחה בעיקר שיאומי (Xiaomi), שהדיחה אפילו את אפל (Apple) מן השלישייה המובילה של יצרניות הסמארטפונים.

לפי חברת המחקרים קנאליס (Canalys statistics), שפרסמה את  הדו"ח הסמארטפונים לרבעון השלישי של השנה, הירידה של וואווי בשוק העולמי סייעה הן לסמסונג (Samsung) שחזרה להיות המובילה העולמית, עם נתח שוק עולמי של 23% (לעומת 22.3%), והן לשיאומי, שעקפה את אפל וצמחה ב-45% יחסית לרבעון המקביל ב-2019 והגיעה לנתח שוק של 13.5% לעומת 9.2% ברבעון המקביל. וואווי עדיין ממוקמת במקום השני, עם נתח שוק של 14.9% – ירידה של ,23% מ-19% נתח שוק ברבעון המקביל. אפל נותרת כמעט באותו מצב מבחינת מספר משלוחים ונתח שוק, עם ירידה של 1% בנתח השוק, ל12.4% בהשוואה ל-12.3% ברבעון המקביל. במקום החמישי  – ויבו (Vivo), עם צמיחה של 6% בנתח השוק העולמי שלה, מ-8.5% ברבעון המקביל, ל-9.1% ברבעון השלישי השנה.

כותבי הדו"ח מסבירים את עיקר הקפיצה האדירה של שיאומי בכך שפעלה באגרסיביות כדי לכבוש את נתחי השוק שאיבדה וואווי, הנתונה תחת מתקפה עולמית.

העלייה של סמסונג לדברי הדו"ח מוסברת הן בשל הירידה של וואווי, והן בעקבות האספקת הדרישה שגברה במהלך הסגרים ואחריהם, כשמכירותיה עלו במיוחד בהודו, לצד הקידום המסיבי שלה של מכשירי טווח ביניים.

באופן כללי, מכירות הסמארטפונים פחתו "רק" ב-1% ברבעון השלישי, ל-348 מיליון יחידות, אבל הראו צמיחה של 22% יחסית לרבעון השני.

"הרבעון השלישי היה הקלה, על רקע הפחתת המגבלות על עסקים ותושבים בחודשים יולי-ספטמבר", ציין בן סטנטון, אנליסט בכיר בקנאליס. "ואולם התוצאות של הסגרים במחצית השנה הראשונה עדיין ניכרים. ערוצי מכירה לא מקוונים, למשל, הולכים ופוחתים על רקע סגירה של חנויות, והעסקים צריכים כעת להתחרות יותר כדי להגיע לניצול שטחי המכירה".

למרות השיפור ברבעון השלישי השנה לעומת קודמו, סטנטון מתריע, כי הסגרים והמגבלות המוטלים שוב באירופה עלולים להציב שוב סיכונים לתוצאות היצרניות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים