תקלה בפייסבוק גרמה לקריסת אפליקציות במכשירי אפל

שורה של אפליקציות, בהן טיק-טוק, ספוטיפיי, ווייז, פינטרסט טינדר ועוד קרסו למשך שעות בשל תקלה בערכת כלי הפיתוח של פייסבוק המוטמת ברבות מהן ● לאחר כמה שעות הודיעה פייסבוק כי התקלה תוקנה

אפליקציות רבות קרסו במכשירי אפל. צילום: BigStock

משתמשי iPhone ו-iPad ברחבי העולם החלו אתמול לדווח על קריסה של אפליקציות, בהן טיק-טוק, ספוטיפיי, ווייז, פינטרסט, טינדר ועוד רבות בשל תקלה בפייסבוק (Facebook). לאחר כמה שעות תוקנה התקלה.

הבעיה, לפי הודעת פייסבוק בפלטפורמת המפתחים שלה, נבעה מתקלה בערכת כלי הפיתוח (SDK) של החברה, שמרבית האפליקציות מטמיעות אותה כדי לנהל התחברות של משתמשים, ולכן, גם בהתחברות שלא באמצעות פייסבוק האפליקציה קורסת. החברה הודיעה, כי היא בוחנת אותה ופועלת לפתרונה המיידי. "אנו מודעים לתקלות ב-SDK שלנו ל-iOS, הגורמות לאפליקציות מסוימות לקרוס ופועלים לטיפול מהיר בבעיה", כתבה פייסבוק. במקביל, גם חלק מן החברות שהשירותים שלהן קרסו, בהן ספוטיפיי, פתרו את התקלה בעצמן, בלי לחכות לפייסבוק.

קריסת האפליקציות, לפי הדיווחים ב-DownDetector.com נצפתה רק במכשירי iOS, כשבאנדרואיד פעלו האפליקציות הקורסות ללא תקלות.

לפי דברי מפתחים, פייסבוק מעודדת את המפתחים להתקין את ערכת כלי הפיתוח שלה כנראה משום שהיא מעוניינת בעושר הנתונים הנאספים על משתמשי האפליקציות. ערכת כלי הפיתוח מוצעת הן למפתחים והן לצוותי שיווק ככלי שמאפשר לעקוב אחר אינטראקציות עם פרסומות שמופעלות בפייסבוק.

בחודש מאי האחרון התרחשה תקלה דומה, שנגרמה בשל תקלה בערכת כלי הפיתוח של פייסבוק, שגרמה לאפליקציות רבות לקרוס בצורה דומה לשעות רבות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים