בזמן שמכשירי ה-iPhone מתיישנים: הנתח של אנדרואיד מתקרב ל-80%

אפל משלמת את המחיר על כך שלא השיקה מזה זמן רב iPhone חדש ומאבדת גובה לטובת מערכת ההפעלה מבית גוגל - כך עולה מנתונים של IDC ● עם זאת, בחברת המחקר מעריכים, כי המספרים של אפל ישתפרו כשיצא דגם חדש של iPhone ובעקבות iOS 7 ● עוד עולה מהנתונים, כי חלונות פון 8 רשמה את העלייה הגבוהה ביותר במכירות ובלקברי ירדה לשפל חדש

התקופה הארוכה שבה נמנעה אפל (Apple) מלרענן את מכשירי ה-iPhone עולה לה בנתחי שוק, והנהנית הגדולה מכך היא אנדרואיד (Android), שנוסקת. על פי נתונים של IDC, נתח השוק של מערכת ההפעלה מבית גוגל (Google) האמיר ברבעון השני של השנה ל-79.3%. מספר המכשירים עם מערכות אנדרואיד שנמכרו באותו הרבעון היה יותר מ-187 מיליון.

"הירידה של iOS ברבעון השני נובעת מהמחזוריות של מכשירי ה-iPhone", אמר רמון למס, מנהל מחקר ב-IDC. "מאז ההשקה של iPhone 5, לפני קרוב לשנה, אפל לא השיקה אף דגם חדש ונתח השוק שלה נותר חשוף נוכח השקות של מוצרים מתחרים. בהמשך השנה, עם דגם חדש של iPhone ורענון של מערכת ההפעלה, אפשר לצפות לעלייה בנתח השוק של אפל".

הרבה תלוי, כמובן, באופן בו יקבל הציבור את המכשירים החדשים ואת iOS 7. עד כה הסתער הציבור בהמוניו על כל דגם חדש של iPhone, אך כדאי שהחברה תימנע ממבוכות דוגמת אלה שגרם לה יישום המפות הכושל בדור הנוכחי. יצוין שלמרות הכול, חלה ברבעון השני עלייה של 20% במכירות של אפל בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, אלא שעלייה זו אינה יכולה להשתוות לזו של אנדרואיד.

הפתעה אפשר למצוא דווקא בנתונים המתייחסים למיקרוסופט (Microsoft), מאחר שהמכירות של מכשירי חלונות פון 8 (Windows Phone 8) עלו ב-77.6% – שיעור גבוה מזה של כל פלטפורמה אחרת. עם זאת, נתח השוק של מכשירים אלה עדיין קטן מאוד ומסתכם ב-3.7% בלבד.

בלקברי (BlackBerry) סבלה מרבעון גרוע עם נתח שוק שירד אל מתחת ל-3% ומכירות של 6.8 מיליון יחידות בלבד מהמכשירים החדשים. זהו שפל חדש לחברה ונתח השוק הנמוך ביותר אליו הגיעה מאז שהחלה IDC לעקוב אחר נתוני השוק, ציינו אנשי חברת המחקר.

מבין יצרניות המכשירים רשמה לנובו (Lenovo) את הצמיחה הגבוהה ביותר – 132% – בעיקר הודות לביקוש גבוה בשוק האם שלה – סין.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים