מהפך: סמסונג עקפה את אפל – והיא יצרנית הסלולר הרווחית בעולם

הענקית הדרום קוריאנית הרוויחה ברבעון השני 5.2 מיליארד דולרים ממכירות סמארטפונים לעומת 4.6 מיליארד "בלבד" לאפל - כך עולה מנתונים של Strategy Analytics ● סמסונג "כבשה" את התואר בגלל כמויות המכשירים הגדולות, מחירי המכירה הגבוהים והפיקוח ההדוק על הייצור, בעוד שאפל הפסידה אותו בגלל מיעוט הדגמים והמכירות הנמוכות מחוץ לארצות הברית ● ככלל, מכירות הסמארטפונים עלו ברבעון ב-47%

סמסונג (Samsung), יצרנית הסלולר הגדולה בעולם, השיגה תואר נוסף, ומעתה היא גם יצרנית הסלולר הרווחית בעולם. בכך היא עקפה את מתחרתה הגדולה, אפל (Apple).

הדברים עולים מנתונים שפרסמה Strategy Analytics, לפיהם רווחי חטיבת מכשירי הסלולר של סמסונג עמדו ברבעון השני של 2013 על 5.2 מיליארד דולרים לעומת רווחים של 4.6 מיליארד שרשמה אפל. שתי החברות מכרו ברבעון יותר מ-100 מיליון סמארטפונים: הענקית הדרום קוריאנית עצמה דיווחה, כי מכרה במהלך הרבעון 71 מיליון סמארטפונים – נתון הגדול ביותר מפי שניים מזה שדיווחה אפל, שעומד על 32 מיליון מכשירים. זאת, על אף שלדברי אפל, הנתון גבוה ממה שציפתה.

לדברי ניל שאו, אנליסט ב-Strategy Analytics, "סמסונג הצליחה סוף סוף להפוך ליצרנית הגדולה וגם הרווחית בעולם, בזכות כמויות גדולות, מחירי מכירה גבוהים ופיקוח הדוק על הייצור".

בעוכריה של אפל עמדו שני נושאים. אחד מהם הוא מיעוט דגמים, ובייחוד העדר מכשיר זול, מה שהסיט את המכירות של החברה מהמכשיר המעודכן והיקר יותר שלה לדגמים ישנים יותר, שהרווח עליהם יותר נמוך. "אפל נשאה בתואר יצרנית מכשירי הסלולר הרווחית ביותר בעולם במשך כמעט ארבע שנים, מאז הרבעון השלישי של 2009 ועד הרבעון הראשון של 2013", ציין ניל מוסטון, גם הוא אנליסט ב-Strategy Analytics. "שולי הרווח בחטיבת מכשירי הסלולר של אפל עומעמו באחרונה בשל מכירות פושרות של iPhone 5, כמו גם תחרות קשה מצד מתחרותיה".

הנושא השני הוא הסיפור המוכר של אפל, לדברי האנליסטים: מכירות חזקות בארצות הברית ומכירות חלשות מחוץ לה, במקומות שבהם סמארטפונים מבוססי אנדרואיד (Android) שוטפים את השווקים. הדבר אף בולט בדו"ח האחרון שפרסמה אפל: זה מראה על כך שבסין חוותה החברה ירידה של 3.6 מיליארד דולרים ברווחים, באירופה הם קטנו ב-2.2 מיליארד ובאזור אסיה פסיפיק – ב-1.2 מיליארד דולרים.

מוסטון הוסיף ש-"אפל נמצאת כעת תחת לחץ גדול להשיק דגמי iPhone נוספים במחירי מכירה נמוכים יותר, או מכשירים עם מסכים גדולים יותר, כדי להדוף את התחרות הגוברת ולכבוש מחדש רווחים אבודים של הרבעון השני של 2013. הביצועים של סמסונג הם טובים בשוק האמריקני, בעוד שבסין מצליחים מאוד ZTE, הוואווי (Huwaii) ומותגים מקומיים אחרים".

מנתונים נוספים שפרסמה Strategy Analytics עולה, כי מכירות הסמארטפונים העולמיות צמחו ברבעון השני של 2013 ב-47% ל-229.6 מיליון מכשירים לעומת 156.5 מיליון ברבעון המקביל אשתקד, וכי זהו המספר הגדול ביותר של סמארטפונים שנמכרו ברבעון אחד. הסמארטפונים היוו 59% מסך המכירות בעולם הטלפונים הסלולריים, כשבין הסיבות העיקריות לצמיחה – הביקוש למכשירים התומכים בדור-4 סלולרי באזורים מפותחים, כמו ארצות הברית, והביקוש למכשירי דור-3 בשווקים מתפתחים, כמו הודו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים