משרד התקשורת חסם את הגישה של Hallo 015 לנתוני תשתיות בזק

המשרד הורה לבזק לחסום לחברה את הגישה לנתונים ומידע עד להודעה חדשה ● הסיבה: "הפרה את הוראות רישיונה בכך שלא שמרה על המידע בהתאם לנהלים וכן מסרה מיקומים על פריסת תשתיות בזק לחברות אחרות"

שר התקשורת, ד"ר שלמה קרעי.

משרד התקשורת הורה היום (א') לבזק לחסום לחברת השקמה אן.ג'י.אן תקשורת בינלאומית (Hallo 015) את הגישה לנתונים ומידע לתשתיות של בזק עד להודעה חדשה.

מהמשרד נמסר, כי בעקבות הליך פיקוח של אגף פיקוח ואכיפה, "נמצא כי חברת Hallo 015 הפרה את הוראות רישיונה בכך שלא שמרה על המידע בהתאם לנהלים וכן מסרה מיקומים על פריסת תשתיות בזק לחברות אחרות. הוראות אלו נועדו לשמור על האינטרס הביטחוני הגלום במידע מסוג זה".

המשרד הודיע, כי הוא מתכוון לבחון האם החברה פועלת לתקן את ההפרות לכאורה, וקיום הליכי פיקוח בנושא זה כנגד החברה. ההוראה תמנע מהחברה גישה למידע בכל דרך שהייתה אפשרית לה לפי הדין – בין אם באופן מקוון, באמצעות ביקור בחדר הצפיין של בזק, באמצעות ממשק ה-API של החברה מול בזק ובכל דרך אחרת.

שר התקשורת, ד״ר שלמה קרעי, ציין, כי "אנחנו מחויבים לאפשר לציבור ליהנות מתשתיות תקשורת מתקדמות בכל מקום בארץ ובמחירים תחרותיים, אבל לא על חשבון הביטחון. לא נאפשר פגיעה בביטחון האזרחים או בביטחון המדינה ונפעל ביד קשה ובכל הכלים העומדים לרשותנו אל מול חברות שיפרו את ההוראות".

מחברת Hallo 15 נמסר בתגובה:

"החברה קיבלה היום את מכתבה של מנכ"לית משרד התקשורת והיא לומדת את האמור בו ותגיב לגופו של עניין. יחד עם זאת כבר עתה יש להעמיד את הדברים על דיוקם כדי שאי דיוקים שאינם קשורים למציאות יפסקו.

ראשית, משרד התקשורת מצא שהחברה "לא הקפידה על שמירת המידע". בשום מקום לא יוחסו לחברה עבירות של סחר במידע וכיוצא באלה. למותר לציין שמעולם ולעולם החברה לא עשתה ולא תעשה פעולה כלשהי שעלולה לפגוע בביטחון המדינה, ואם מתעורר חשש שכזה, קל שבקלים, החברה תפעל בכל האמצעים העומדים לרשותה כדי להסירו. שנית, משרד התקשורת הנכבד מצא שהחברה העבירה את המידע למספר חברות 'בניגוד להוראות האסדרה'. לעניין זה יש להדגיש, שכל גורם שקיבל מידע עבר אישור ביטחוני פרטני, ולמיטב ידיעת החברה כולם פועלים על פי היתר שניתן להם מאת משרד התקשורת. הכשל שהתגלה על ידי משרד התקשורת ('בניגוד להוראות האסדרה' כאמור) הוא, שחלק מהגורמים האמורים אינם קבלני משנה של החברה, אלא פועלים באופן עצמאי. מדובר, בכל הכבוד, לפחות להבנת החברה, בכשל "טכני", אם בכלל. שלישית, נמצאו כשלים טכניים נוספים והחברה, כאמור, לומדת אותם והיא פועלת, ותוסיף לפעול, בשיתוף פעולה מלא עם משרד התקשורת עד להסדרת כל הכשלים שהתגלו לשביעות רצונו המלאה של משרד התקשורת.

"עוד יש לדעת שהחברה הקפיאה את הפעילות האמורה בעצמה וביוזמתה מיד עם תחילתה של הבדיקה של משרד התקשורת עוד בתאריך 21 בפברואר, לפני שקיבלה הוראה לעשות כן, וזאת כאמור עד להסדרה בהתאם להוראות משרד התקשורת.

"לסיום נבהיר, שהפעילות שנעצרה כאמור מהווה חלק מזערי מפעילות החברה. יתר פעילויות החברה לא מושפעות מפעילות זו ולא צפוי שהחברה תיפגע מהקפאתה."

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים