סוף לכרטיס המגנטי במכבי: המבוטחים יוכלו להזדהות בסמארטפון בלבד

כרטיסי החבר יתחברו לארנקים הדיגיטליים של גוגל ואפל ● הפרויקט כבר פועל כפיילוט בסניפי מכבי בקריית אונו, גני תקווה וגבעת שמואל, וכן בסניף השלום בתל אביב - וצפוי להתרחב בהמשך לכלל 2.7 מיליון מבוטחי מכבי

הזדהות בארנק הדיגיטלי במקום כרטיס בארנק הפיזי.

מכבי שירותי בריאות החלה בימים האחרונים בפיילוט לפרויקט טכנולוגי חדשני, שבמסגרתו בקרוב מבוטחי הקופה יוכלו להזדהות ולבצע שורה של פעולות מול הרופאים והסניפים רק באמצעות הטלפון הסלולרי או השעונים החכמים שלהם. כרטיסי החבר של המבוטחים הרבים של הקופה, שהיא השנייה בגודלה במדינה, יתחברו לארנקים הדיגיטליים של גוגל ואפל. הפרויקט מבוצע בשיתוף פעולה אתן ועל פי הידוע, ישראל היא המדינה הראשונה בעולם שמאפשרת שימוש בכרטיס מגנטי רפואי באמצעים הדיגיטליים הללו.

הפרויקט כבר פועל כפיילוט במרכזים הרפואיים של מכבי בקריית אונו, גני תקווה וגבעת שמואל, וכן בסניף השלום שלה בתל אביב. בהמשך הוא יורחב לכלל 2.7 מיליון מבוטחי הקופה. יצוין כי החזון של זיהוי המבוטחים אך ורק באמצעות הסמארטפון והשעון החכם בלבד הוא עתידי, ובינתיים, בתקופת ביניים, הם יוכלו להמשיך להשתמש בכרטיס המגנטי שלהם.

היקף ההשקעה: מאות אלפי שקלים

את הפרויקט הוביל אגף מערכות המידע במכבי, בראשותה של ליאורה בן אפרים, יחד עם מערך החדשנות של הקופה וכאמור, בשיתוף צוותים של גוגל ואפל, שמספקות לה את הרכיבים הייעודיים שמאפשרים את תהליך ההזדהות. על פי ההערכות, היקף ההשקעה בפרויקט הוא מאות אלפי שקלים.

לדברי בן אפרים, בארנקים הדיגיטליים של אפל וגוגל יהיו מחיצות מיוחדות, שהמבוטח יתחבר אליהן לאחר תהליך הזדהות מוקפד, שיכלול זיהוי פנים. או אז, הוא יצמיד את הטלפון לרכיב הייעודי שיותקן במרכזי הקופה, ובכך יסיים את תהליך הזיהוי.

"מדובר בפרויקט חדשני וייחודי, שמתכתב עם המגמה של מעבר לביצוע פעולות ותשלומים באמצעות רכיבים ניידים, ומייתר את הכרטיס המגנטי", ציינה בן אפרים. היא אמרה כי באמצעות ההזדהות דרך הארנק הדיגיטלי המבוטח יוכל גם לשלם עבור תרופות, באמצעות הוראת הקבע שלו. לדבריה, הקופה מנטרת את הפעולות שכלולות בתהליך החדש, כדי לוודא שמירה על הפרטיות ואת החיסיון הרפואי הנדרש.

"השירות החדש הוא לא פחות מפורץ דרך, משנה מציאות, והוא יקל על חברי מכבי – במיוחד על משפחות צעירות. הטלפון הנייד מחליף את הכרטיס המסורתי והמיושן – דבר שיתאים את תהליך ההזדהות לעידן החדש. נמשיך לפתח מוצרים חדשים וחדשניים לטובת חברות וחברי מכבי", אמרה מנכ"לית מכבי שירותי בריאות, סיגל דדון-לוי.

 

תגובות

(5)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. רפאל אלזם

    יהי זכרה ברוך של קופ"ח מכבי כל הלקוחות הקבועים שמעל גיל 60 יעזבו אותם וגם כל מי שמסיבות ערכיות לא מסתובב עם סמארטפון

    1. מוטי

      מה זה מסיבות ערכיות? ל אחייב להסתובב עם פלאפון אבל מה זה עושה את מישהו ערכי יותר או פחות מאחרים?

  2. מאור

    ועדיין נשארת בעיית זיהוי חד חד משמעי של המטופל מול הרופא שחייב לזהות שאכן המטופל שלפניו הוא זה שגם הפעיל את הביקור . במיוחד כשהרופא לא מכיר כלל את המטופל הנכנס לחדרו . הניסוי עצמו נשמע מאד מעניין .

  3. שמוליק

    עדיף היה להשקיע בשיפור שירותי הבריאות, לשם כך קיימת.

אירועים קרובים