למה קומקאסט דרשה מתושב קליפורניה 210 אלף ד' לחיבור לרשת?

סשה זברוזק עבר לעיירה ליד עמק הסיליקון ורצה להתחבר לאינטרנט * קומקאסט דרשה ממנו סכום עתק, בטענה שהחיבור חייב להתבצע דרך כבלים תת קרקעיים ● בעקבות זאת, הוא הקים גוף שעושה את זה במחיר הרבה יותר זול

המחירים יוזלו? חיבור לסיבים אופטיים.

במקרים רבים, יזמים מקימים סטארט-אפים לאחר ניסיון רע שהם חווים, או אחרי שהם מגלים שאין פתרון לבעיה שהם נתקלו בה. המקרה הבא בולט במיוחד בהקשר זה: תושב באחת העיירות הסמוכות לעמק הסיליקון שבקליפורניה הקים ספק אינטרנט קואופרטיבי לאחר שקומקאסט דרשה ממנו 210 אלף דולר (!) כדי להתחבר לשירות שלה.

התושב, סשה זברוזק, גר בלוס אלטוס הילס – עיירה שממוקמת כשמונה קילומטרים מהמטה של גוגל, ושאותה הוא תיאר כ-"עיירת עמק סיליקון עשירה". הסיפור פורסם לפני ימים אחדים באתר Ars Technica, ולאחר מכן היכה גלים בארצות הברית.

כמה זה עולה? קומקאסט השיבה רק כעבור… שנה!

לפני שעבר לעיירה בשלהי 2019, הוא פנה לקומקאסט על מנת לקבל את שירות ספק האינטרנט שהיא מציעה, וזו מסרה לו שהיא יכולה לספק את השירות לכתובת שלו. יש לציין ששכנים של זברוזק התחברו עוד לפני כן לאינטרנט של קומקאסט. אולם, לאחר שעבר לשם – הוא גילה שהיא מעולם לא רישתה את ביתו. לדבריו, טכנאי מטעם החברה שהגיע לביתו טען שבלתי אפשרי לחבר אותו לשירות שלה.

לאחר ביקור הטכנאי, זברוזק חזר לנציג שאמר לו שלא תהיה בעיה לחבר את הבית שלו לשירות, ומסר לו על כך. הנציג אמר שייתכן שזה אפשרי, ובתנאי שהחברה תעביר כבל אל ביתו מהמתקן הקרוב ביותר שלה. זברוזק חישוב את המרחק ב-167 רגל (קצת מעל 50 מטר) מהבית. הוא ביקש לדעת כמה זה עולה. התשובה לא הגיעה באותה הפנייה, אלא רק לאחר… שנה, וגם זה רק לאחר שהלקוח הפוטנציאלי פנה לעירייה המקומית, וזו דרשה מקומקאסט להשיב. התשובה הייתה: 210 אלף דולר (!), מאחר שקומקאסט דרשה 300 דולר עבור כל רגל (כ-30 סנטימטר). אלא שבניגוד לחישוב של זברוזק, קומקאסט אמדה את המרחק ב-700 רגל, שהם יותר מ-213 מטר. כלומר, מעל פי ארבעה מהחישוב של זברוזק. לדבריו, בקומקאסט אמרו לו שהמרחק גדול ממה שמתיר החוק המקומי מעל לקרקע, וכי עליה להעביר את הכבל מתחת לקרקע. החברה סירבה להצעה שלו להתחבר לשכן (שבינתיים עזב) שהתחבר עוד לפני כן לשירות שלה.

כתוצאה מכך, לאחר שמצא הזדמנות להטמנת סיבים אופטיים במסגרת עבודות תשתית שממילא בוצעה בעיירה, הוא החליט להקים ארגון קואופרטיבי של תושבים בעיירה ולחבור לארגון המקומי בשם Los Altos Hills Community Fiber, שמחבר תושבים שנמצאים בסיטואציה דומה לאינטרנט. אלה פנו לחברה המתחרה של קומקאסט, AT&T, על מנת לקבל הצעת מחיר, אולם התברר להם שבתנאים האמורים, גם השירות שלה יעלה להם לא מעט: בין 28 אלף ל-44 אלף דולר. אז הם החליטו לעשות את זה לבד. חברת נקסט לבל נטוורקס הצטרפה למיזם שלהם, והנהלת הקואופרטיב החליטה שכל אחד מחבריו ישלם 12 אלף דולר, וכל אחד מהלקוחות – 155 דולר לחודש.

הפתרון שזברוזק וחבריו מצאו עובד מאז אפריל אשתקד. בינתיים מחוברים אליו 50 בתים, במהירות מרבית של 10 ג'יגה-ביט לשנייה. פוטנציאל הלקוחות של הגוף לא קטן, כי יש בלוס אלטוס הילס לא מעט תושבים בסיטואציה כמו של זברוזק (האחרים יכולים להשתמש – ובחלקם משתמשים – בחיבור של קומקאסט). בארגון מעריכים כי עד סוף השנה יצטרפו למיזם 300 מנויים – מה שיכול להוריד את המחיר ל-60 דולר לחודש.

יש לציין שאתר Ars Technica פרסם מקרה דומה לפני כחודשיים – על תושב עיירה נידחת במדינת מישיגן שבארצות הברית בשם ג'ארד מאוץ', שקומקאסט דרשה ממנו 50 אלף דולר על מנת לחבר את ביתו לרשת האינטרנט שלה. הוא קיבל מהממשל המקומי 2.6 מיליון דולר כדי לבנות רשת סיבים וחיבר אליה מאות בתים.

 

 

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מיכאל

    לא פלא שבארה"ב הכסף על המדרכה ! יכול להיות שעל חשבונו רצו להקים גם מרכזיה לכול השכונה .

  2. אלי

    סיפור ישן מלפני שנים. טוב שהתעוררתם.

אירועים קרובים