משרד התקשורת ביטל את איסור ניידות המספרים הכשרים

הרפורמה תאפשר לכל מנוי את חופש הבחירה להישאר במסלול שירות "קו כשר" , או לבחור מסלול אחר או חברה סלולרית אחרת, ובעצם "מפרק" את המונופול של ועדת הרבנים, שהיה הגוף היחיד שהכתיב את התנאים בציבור החרדי

הסיבה האמיתית לתת הייצוג של האוכלוסיה החרדית בהיי-טק: העדר הרצון של רבים מהמעסיקים להעסיק את בניה ובנותיה.

משרד התקשורת החליט אתמול (א') לאפשר ניידות מלאה בין תוכניות סלולר שונות ובין חברות סלולר שונות באופן חופשי גם למנויי שירות "קו כשר". הרפורמה תיכנס לתוקף ב-31.7.2022, ותאפשר לכל מנוי את חופש הבחירה להישאר במסלול שירות "קו כשר" הקיים, על כל מאפייניו, או לבחור מסלול אחר או חברה סלולרית אחרת. חברות יוכלו להציע הגבלת תכנים בצורה מגוונת לבקשת הצרכן ובהתאם להשקפת עולמו. ניוד הקו הכשר יתאפשר רק מעל גיל 18, ומתחת לגיל זה יחייב את אישור ההורים.

הרפורמה בשוק הסלולר החרדי מגיעה לאחר למעלה מעשור שבו כחצי מיליון צרכני הסלולר החרדים הופלו לרעה בתחום הסלולר. בעוד כל אזרח יכול היה לבחור את חברת הסלולר, סוג החבילה, סוג המכשיר ואת החנות שבה רצה לרכוש את המכשיר – הציבור החרדי היה מנוע מכך והיה תלוי בכשרות אחת ויחידה, שהכתיבה לו את כל אלה ומנעה ממנו את חופש הבחירה, שנקבעה על ידי ועדת הרבנים לענייני תקשורת ואף הפכה למעין תו תקן בעל משמעויות חברתיות בחברה החרדית. הדבר גם גרם לכך, שאזרחים חרדים רבים מחזיקים בידם שני מכשירי סלולר כתוצאה מהמגבלה על ניידות המספרים, ובעקבות זאת נאלצים לשלם סכומים גבוהים משאר הציבור שלא לצורך.

שר התקשורת, יועז הנדל, ציין, "אנחנו מתקנים היום עוולה צרכנית שפגעה בכחצי מיליון לקוחות בציבור החרדי ומעבירים את הכוח מהעסקנים – לצרכנים… עד כה שלט בשוק הסלולר הכשר מונופול שהתנהלותו פגעה בתחרות, הגבילה ניידות מספרים וגרמה לעליית מחירים… מגיע לאזרחים החרדים להיות שווים לשאר האזרחים במדינה וליהנות משוק ושירות סלולר חופשי ותחרותי".

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים