גירסת הבטא הציבורית הראשונה של Android 13 זמינה להורדה

בעלי מכשירי Pixel יכולים להוריד את מערכת ההפעלה הבאה של גוגל בגירסת בטא ציבורית וליהנות מהתכונות החדשות שהיא מציעה – אם כי כדאי לקחת בחשבון שהיא עדיין עשויה לכלול באגים ומוזרויות

אפשר להוריד את גירסת הבטא של Android 13.

גוגל השיקה את גירסת הבטא הציבורית הראשונה של Android 13, הזמינה להורדה לבעלי מכשירי Pixel. כמובן, כדאי לקחת בחשבון שהיא עדיין עשויה לכלול באגים ומוזרויות אחרות, ותמיד רצוי לגבות את המכשיר לפני התקנה של גירסת בטא. גוגל בוודאי תציג את המערכת במלואה בכנס המפתחים Google I/O 2022, שעתיד להתחיל ב-11 במאי, בעוד כשבועיים.

Android 13 מציגה הרשאות מפורטות יותר עבור קובצי מדיה, והמשמעות היא, שגוגל התאימה את מערכת ההרשאות המקורית כך שלא תהיה הרשאה מוכללת, וכעת יש הרשאות משנה, שמאפשרות לברור אותן.

הרשאות המדיה ב-Android 13 פוצלו לשלושה חלקים: תמונות, וידיאו וקובצי אודיו. יש להעניק הרשאה אישית לכל אחד משלושת האלמנטים האלה לפני שלאפליקציה תהיה גישה אליהם. אמנם, המשמעות היא הופעה של חלונות קופצים בכל פעם שמתקינים אפליקציה, אבל זו הדרך שבה מערכת ההפעלה מבקשת הסכמה לפני הגישה למשהו, והשיטה הזאת גם מסייעת לנעול גישה לדלת אחורית.

עוד שינוי בגירסה החדשה הוא הוספה של תמיכת MIDI 2.0, כך שניתן לחבר ציוד היקפי ל-Android. ניתוב האודיו החדש של מערכת ההפעלה קודד כדי לעזור לאפליקציות לזהות אילו פורמטי אודיו ניתן להפעיל ולעבד ישירות.

יש גם חדשות טובות למפתחים בהיבטים של Keystore ו-KeyMint, ש-Android משתמשת בהם לאחסון מפתחות קריפטוגרפיים. שני מאגרי האבטחה יציעו כעת כביכול יצירת מפתחות חוזרת טובה יותר אם האפליקציה היא כזו שמייצרת מפתחות.

Android 13 תאפשר גם לכבות הודעות לפני שהן מתרחשות, בדומה לאישור הרשאות מפורטות, והיא כוללת גם ממשק API חדש להגדרות מהירות, כך שניתן לגלות בקלות רבה יותר לאילו מהאפליקציות יש Quick Tiles הניתנים להגדרה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים