מיטווך הטמיעה מערכות טלפוניה של אוויה בבנק ישראל

במסגרת הפרויקט הוחלפו מערכות טלפוניה שפעלו בבנק המרכזי במשך עשור ● המערכות החדשות מאפשרות עבודה בפרוטוקול SIP, הפקת דו"חות, וניהול, שליטה ובקרה על מוקדי השירות

בניין בנק ישראל בירושלים.

בנק ישראל סיים באחרונה פרויקט לשדרוג הטלפוניה שלו למערכות טלפוניית IP של אוויה. הפרויקט בוצע על ידי אנשי שתי החברות והבנק, וארך כמה חודשים. היקפו הכספי לא נמסר לפרסום, אך על פי הערכות בשוק הוא עומד על מאות אלפי שקלים.

מערך טלפוניה של הבנק המרכזי, באתרים השונים שלו, כולל כ-1,000 נקודות קצה וחמישה מוקדי שירות. המערכת לניהול התקשורת שהוטמע, Avaya CM, החליפה את מערכת הטלפוניה הקודמת, שפעלה בבנק מעל 10 שנים. היא מאפשרת עבודה בפרוטוקול SIP, וכוללת מערכת מוקדי שירות עם יכולות לניתוב פניות. כמו כן, הותקן פתרון לדו"חות מבית אוויה, שמאפשר ניהול, שליטה ובקרה על חמשת מוקדי השירות בזמן אמת.

במסגרת הפרויקט הועתקו המערכות כך שיפעלו על התשתית החדשה שבדטה סנטר בבניין המחודש של בנק ישראל – תשתית שכוללת סביבת שרתים וירטואליים חדשה ורשת תקשורת מהירה של 1 ג'יגה-ביט. שינוי התשתיות דרש ביצוע התאמות במערכת ניהול מערך הטלפוניה ובמכשירי הטלפון, שכעת הם מבוססים על טכנולוגיית IPT.

מימין: אופיר בר אוריין, מנהל חטיבת התקשורת במיטווך; ליאור ג'ורג'י, סמנכ"ל מערכות המידע של בנק ישראל; ורפי שקולניק, מנכ"ל אוויה ישראל.

מימין: אופיר בר אוריין, מנהל חטיבת התקשורת במיטווך; ליאור ג'ורג'י, סמנכ"ל מערכות המידע של בנק ישראל; ורפי שקולניק, מנכ"ל אוויה ישראל. צילום: יח"צ

ליאור ג'ורג'י, סמנכ"ל מערכות המידע של בנק ישראל, ציין באירוע שנערך לרגל סיום הפרויקט כי "שדרגנו את מערכות הטלפוניה ומוקדי השירות בבנק לתצורה מתקדמת עם תשתית חזקה, יציבה ושרידה, תוך שילובן במערכות הבנק בצורה מאובטחת ועם יכולות שליטה ובקרה מלאות. בשל האינטגרציה הנדרשת למערכות הבנק השונות, בפרויקט עסקו, לצד המומחים של מיטווך ואוויה, מספר רב של צוותים מקצועיים מטעם הבנק, בהם מומחי תשתיות, אבטחת מידע, תקשורת, וירטואליזציה ועוד".

אופיר בר אוריין, מנהל חטיבת התקשורת במיטווך, ציין כי "המערכת הקודמת שפעלה בבנק הייתה אמינה והוכיחה את עצמה במשך שנים, והמערכת המשודרגת מאפשרת לו מכלולים מתקדמים תוך שימור ההשקעה".

רפי שקולניק, מנכ"ל פעילות אוויה ישראל, ציין כי "היכולות הטכנולוגיות שמספקות המערכות של אוויה, יחד עם יכולות האינטגרציה של מיטווך והצוות הטכני של בנק ישראל הם הגורמים שאפשרו לפרויקט להסתיים בצורה מוצלחת".

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים