בגלל המחסור בשבבים: ירידה בתחזית מכירות הטלפונים הניידים

קאונטרפוינט מעדכנת את התחזית שלה וצופה שהמכירות יעלו ב-6% בלבד - ולא בקצת יותר מ-9%, כפי שחזתה מוקדם יותר השנה

לא ברור מתי יסתיים המחסור בשבבים - וההשפעה שלו על שוק הטלפונים הניידים. צילום אילוסטרציה: BigStock

החוסר בשבבים בכלל, ובמעבדים בעיקר, ממשיך להשפיע באופן קשה על תעשיית הטלפונים הניידים. לאור המצב, חברת מחקרי השוק קאונטרפוינט הודיעה בסוף השבוע שהיא מקצצת בתחזית המכירות השנתית שלה. לפי ההערכה הנוכחית של החברה, לאור הבעיות באספקה, העלייה לעומת 2020 תסתכם ב-6% ולא בקצת יותר מ-9% – כפי שצפתה מוקדם יותר השנה. במספרים זה אומר מכירות של 1.414 מיליארד טלפונים ניידים במקום 1.447 מיליארד.

2021 הייתה אמורה להיות שנת הקפיצה של שוק הטלפונים לרמה שהייתה לפני הקורונה, לאחר הירידה העצומה ממכירות של 1.479 מיליארד יחידות ב-2019 ל-1.331 מיליארד ב-2020. אלא שההפרש בין הביקושים להיצע לא נסגר, גם בגלל הפסקות ייצור מדי פעם עקב הנגיף, וזאת על אף שמפעלי הייצור של המעבדים עובדים רוב הזמן בתפוסה מלאה.

לפי ההערכות של קאונטרפוינט, 90% מיצרניות הטלפונים נפגעו מהמצב. רבות מהן דיווחו על רמת אספקת רכיבים של 80% ברבעון השני של 2021 וברבעון השלישי על החמרה עד כדי 70% – ככל הנראה עקב השפעת זן הדלתא החדש על התחלואה. בין החברות שמושפעות מכך נמצאות שתי יצרניות המעבדים המובילות בשוק הסמארטפונים: קוואלקום ומדיה-טק.

הבעיות הללו פוגעות גם בכל השחקניות הגדולות בשוק הטלפונים הניידים – כולל סמסונג, שיאומי ואופו. אפל, לעומתן, כמעט שלא נפגעה במשבר הזה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים