בראשונה: שיאומי עקפה את אפל במכירות הסמארטפונים; סמסונג על הכוונת

לפי דו"ח של חברת מחקרי השוק קנאליס, שיאומי הציגה קפיצה ממוצעת של 83% במכירות הסמארטפונים ברבעון השני של השנה, והגיעה למקום השני - אחרי סמסונג ולפני אפל ● על רקע ההתאוששות ממשבר הקורונה, מכירות הסמארטפונים בעולם צמחו ב-12%

האם תצליח לשמור על המקום בפסגה גם בחודשים הבאים? שיאומי

שיאומי הסינית עקפה את אפל לראשונה ברבעון השני של השנה, והיא כעת יצרנית הסמארטפונים השנייה בגודלה בעולם, אחרי סמסונג, בהיבט מכירת המכשירים, כך לפי דו"ח חדש של חברת מחקרי השוק קנאליס.

עוד לפי הדו"ח, מכירות הסמארטפונים בעולם צמחו ב-12% ברבעון השני של השנה, כשסמסונג תופסת נתח שוק של 19%, ואחריה, כאמור, שיאומי – עם 17%, ואפל במקום השלישי עם 14%.

שיאומי הציגה את הקפיצה הגדולה ביותר במכירת המכשירים ברבעון המדובר יחסית לרבעון המקביל בשנה שעברה – של 83%. זאת לעומת גידול של 15% במכירות מכשירי סמסונג, 1% במכירות של אפל, 28% גידול במכירות אופו, שהגיעה למקום הרביעי, עם נתח שוק של 10%, ובמקום החמישי ויבו – עם גידול של 27% במכירות ונתח שוק של  10%.

מקור: קנאליס

מקור: קנאליס

"שיאומי מרחיבה במהירות את עסקיה", ציין בן סטנטון, מנהל המחקר בקנאליס. "למשל, המכירות שלה קפצו ביותר מ-300% באמריקה הלטינית, ב-150% באפריקה, וב-50% במערב אירופה". לדבריו, ככל שהיא צומחת היא גם מתפתחת, וכעת היא משנה את המודל העסקי שלה מ"מאתגרת" לשחקנית "בשלה", כשהיא מציגה יוזמות חדשות. "שיאומי עדיין פונה בעיקר לשוק ההמונים, כשמחיר המכירה הממוצע שלה נמוך ב-40% מזה של סמסונג וב-75% מזה של אפל", ציין סטנסטון. "לכן, עדיפות חשובה תהיה בשנה הקרובה להגדיל את המכירות של מכשירי העילית, כמו ה-Mi 11 Ultra. אבל זה יהיה קרב קשה מול אופו ו-ויבו".

עוד לדבריו, למרות שכל היצרניות נאבקות להשיג רכיבים על רקע המחסור העולמי בשבבים, "שיאומי כבר שמה את הכוונת על היעד הבא: לעקוף את סמסונג ולהפוך ליצרנית הגדולה בעולם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים