האם יהיה עיכוב גם בהשקת ה-iPhone 13?

הודעה של פוקסקון - אחת משותפות הייצור החשובות של אפל – מרמזת על עיכוב אפשרי בהשקת ה-iPhone 13 של חברת התפוח בשל מחסור עולמי בשבבים, שעשוי להתמשך עד הרבעון השני של השנה הבאה

תיקון חינם של בעיות קול. iPhone 12. צילום: אפל

הודעה של פוקסקון – אחת משותפות הייצור החשובות של אפל (Apple) – מרמזת על עיכוב אפשרי בהשקת ה-iPhone 13 של חברת התפוח.

פוקסקון הודיעה, כי מחסור בשבבים עשוי להשפיע על השקות גדולות במהלך השנה. החברה לא ציינה אילו השקות בדיוק יושפעו מכך, אבל ניתן להניח שהיא מתכוונת להשקה של סידרת ה-iPhone 13.

נשיא פוקסקון, יאנג ליו, אף אישר במפגש של החברה על תוצאותיה הכספיות, כי בשל מחסור עולמי בשבבים, המשלוחים יקטנו ב-10% בשנת 2021. ליו אמר, כי המחסור הזה הורגש במיוחד בחודש האחרון, והוסיף, כי החברה אינה יכולה כרגע להעריך למשך כמה זמן תושפע מכך שרשרת האספקה. לדבריו, היא עשויה להתמשך לפחות עד הרבעון השני של השנה הבאה, ובכך הוא כנראה התכוון להשקה של מכשירי אפל.

ליו הצהיר בפני המשקיעים כי המחסור בשבים לא ישפיע על ההזמנות שהובטחו זמן רב מראש, אך ישפיע על מוצרים אחרים. לבד מאפל, פוקסקון משתפת פעולה עם כמה משחקניות הטק הגדולות, בהן גוגל (Google) מיקרוסופט (Microsoft) ו-HP.

כזכור, גם בשנה שעברה התעכבה השקת מכשירי ה-iPhone 12 בעקבות מגיפת הקורונה וסגירת המפעלים בסין.

ראוי לציין, כי המחסור העולמי בשבבים לא משפיע רק על פוקסקון, אלא על עוד חברות רבות המתמודדות עימו, יצרניות מחשבים ושבבים, בהן סמסונג (Samsung), סוני (Sony), מיקרוסופט, אינטל (Intel), AMD ונוספות, עובדה הגורמת לעיכובים ולמחסור במלאים של מוצרים רבים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים