אושרה כניסת הוט לגרעין השליטה על מיזם הסיבים האופטיים

משרד התקשורת אישר את הבקשה שהגיש המיזם להכניס את הוט לגרעין השליטה על IBC, שווה בשווה עם סלקום וקרן תש"י ● האישור מותנה בפריסה נרחבת של תשתית סיבים אופטיים בפריפריה – בדומה למרכז

שר הביטחון, בני גנץ.

שר התקשורת, בני גנץ, אישר אתמול (א') את בקשת מיזם הסיבים האופטיים IBC להכניס את הוט לגרעין השליטה בו. כעת יחזיקו בשותפות המחזיקה בגרעין השליטה בחברה (70%) סלקום, קרן תש"י והוט – בחלקים שווים, כאשר ב-30% הנותרים תמשיך להחזיק חברת החשמל.

הכנסת הוט לגרעין השליטה מותנית בחיבור אינטרנט אולטרה מהיר לכ-1.7 מיליון משקי בית בטווח זמן של עד חמש שנים, וחיבור משקי בית בפריפריה ביחס של 1:1 לעומת החיבורים במרכז הארץ.

תנאי נוסף לאישור הוא ש-IBC תנמיך את חסמי הכניסה והשימוש ברשת שלה ותשמור את אופיה כסיטונאית. החברה תחויב להעניק לחברות המשתמשות ברשת שלה הנחות כמות, "על מנת לאפשר שימוש של שחקנים קטנים ברשתה במתכונת של ספק ספקים", נכתב בהודעהת המשרד הכוונה היא לכך ש-IBC תהיה ספק שייתן לספקים אחרים להשתמש ברשת הסיבים האופטיים שלה. כמו כן, הוט תחויב להציע לכל ספקי האינטרנט להצטרף לכל סל שירותים משותף שאושר לה בעבר ואשר יוצע על בסיס תשתית גישה לאינטרנט שלה בתנאים שווים ובלתי מפלים, כמו שהיא נותנת לספק האינטרנט שלה עצמה, הוט נט.

"אישור הבקשה יאיץ את קצב פריסת הסיבים"

במשרד אומרים כי "אישור הבקשה יאיץ את קצב פרישת הסיבים בישראל, יכניס תחרות בריאה לשוק וישפר את שירותי האינטרנט – באיכות השירות ובמחיר לצרכן. המהלך מיטיב עם כלל אזרחי ישראל, שמשוועים לאינטרנט מהיר בייחוד בימים אלה, במשבר הקורונה".

מנכ"לית משרד התקשורת, לירן בן חורין, אמרה כי ״אנחנו מאמינים שאישור העסקה יביא להאצה משמעותית של פרישת הסיבים בכל רחבי המדינה ובפריפריה בפרט. העובדה שבמסגרת אישור העסקה חייבנו את החברה לחבר 1.7 מיליון משקי בית, כאשר על כל משק בית שיחובר במרכז הארץ יחובר משק בית בפריפריה, היא בשורה אמיתית לאזרחי ישראל".

מיזם IBC קיבל את הרישיון לפריסת רשת סיבים אופטיים ב-2013 מגלעד ארדן, שהיה אז שר התקשורת. סלקום וקרן תש"י הפכו לבעלות השליטה במיזם בעקבות הסכם שעליו הן חתמו ביולי 2019. חצי שנה לאחר מכן, בינואר אשתקד, משרד התקשורת אישר לו לספק שירותי אינטרנט. אישור הכנסת הוט לגרעין השליטה במיזם התקבלה לאחר עבודת מטה שנעשתה במשרד התקשורת והמלצתו של השר הקודם, יועז הנדל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים