השפעת הקורונה: פרטנר רשמה ירידה בהכנסות ומעבר להפסד נקי

למרות זאת, החברה רשמה רבעון לא רע, עם עליות במספר המנויים על השירותים שלה – הסלולר, האינטרנט והטלוויזיה

איציק בנבנישתי, המנכ"ל היוצא של פרטנר. צילום: סיון פרג'

פרטנר פרסמה הבוקר (ד') את התוצאות העסקיות שלה לרבעון השלישי, שבהתחשב בנסיבות הנוכחיות לא היו רעות: החברה אמנם עברה להפסד נקי, אך לא גדול, ורשמה ירידה קטנה בלבד בהכנסות. בנוסף מספר מנויי הסלולר של פרטנר רשם ברבעון עלייה של 4% והגיע ל-2.76 מיליון. בכך היא שמרה על היותה חברת הסלולר השנייה בגודלה בישראל.

החברה סיימה את הרבעון עם קיטון של 2.4% בהוצאות ל-780 מיליון וירידה גדולה יותר – של 3% – בהכנסות, ל-800 מיליון. היחס הזה פגע בסעיף הרווחיות: פרטנר עברה מרווח נקי של שבעה מיליון שקלים להפסד נקי של חמישה מיליון. מדובר בהפסד נקי רבעוני ראשון של החברה מה שלוש שנים.

חלוקת ההכנסות לסעיפים מעלה כי מכירות השירותים ירדו ב-4% ל-631 מיליון שקלים, מהם 415 מיליון במגזר הסלולרי, שם הירידה הייתה גדולה יותר ועמדה על 11%. הירידה נובעת בעיקר מההשפעה השלילית של משבר הקורונה על הכנסות משירותי נדידה ומהמשך שחיקת המחירים של שירותי הסלולר, כתוצאה מהתחרות המתמשכת בשוק. אלה קוזזו חלקית על ידי עלייה בהכנסות מדמי הקישוריות.

לעומת המגזר הסלולרי, ההכנסות משירותים במגזר הקווי עלו ב-8% ל-252 מיליון שקלים. העלייה משקפת בעיקר את הגידול בהכנסות מהצמיחה בשירותי האינטרנט והטלוויזיה, שקוזזו חלקית על ידי קיטון בהכנסות משיחות בינלאומיות. מספר המנויים על פרטנר TV גדל במהלך הרבעון ב-12 אלף, כמו ברבעון שלפניו. ההכנסות מציוד רשמו עלייה של 1% ל-169 מיליון שקלים, בעיקר כתוצאה מעלייה בהיקף מכירות הציוד במגזר הקווי, שקוזזה חלקית על ידי ירידה בהיקף מכירות הציוד במגזר הסלולרי, בעיקר כתוצאה מההשפעה השלילית של משבר הקורונה על מכירות ללקוחות קמעונאיים.

נתונים נוספים מראים כי ההוצאות הגולמיות של החברה ירדו ב-1.5% ל-677 מיליון שקלים, הרווח הגולמי קטן ב-11% ל-123 מיליון והרווח הגולמי השולי עמד על 15.38%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות קטנו ב-8% ל-103 מיליון שקלים והרווח צנח ב-23% ל-20 מיליון. ה-EBIDTA רשם ירידה של 9% ל-225 מיליון.

נתוני תשעת החודשים הראשונים של השנה מראים על ירידה של 1.6% בהוצאות ל-2.3 שקלים, קיטון של 0.8% בהכנסות ל-2.4 מיליארד וזינוק של 33.33% ברווח התפעולי ל-76 מיליון. הרווח הנקי נותר ללא שינוי לעומת התקופה המקבילה אשתקד – 12 מיליון שקלים.

"הקורונה מאיצה את המודעות לחשיבות של שירותי התקשורת"

בהתייחסו לתוצאות הרבעון אמר איציק בנבנישתי, מנכ"ל פרטנר, כי "למרות השפעות משבר הקורונה, הן מציגות יציבות וחוסן בזכות צמיחה עקבית במגזר הקווי, שתורמת לתמהיל הכנסות שמבסס איתנות פיננסית ארוכת טווח. במגזר הסלולר הוספנו ברבעון השלישי 54 אלף מנויים. מתחילת השנה נוספו 105 אלף מנויים נטו לשירותי הסלולר של פרטנר".

"בנוסף", ציין, "השקנו את רשת הדור החמישה ועמדנו ביעדי הפריסה, המקנים לנו זכאות למענק בסכום של עשרות מיליוני שקלים, שצפוי להתקבל ממשרד התקשורת".

עוד הוא אמר כי "משבר הקורונה האיץ את המודעות לחשיבות של שירותי תקשורת איכותיים, בדגש על שירותי אינטרנט יציבים ומהירים. בחודשים האחרונים גוברים משמעותית הביקושים לשירותי פרטנר פייבר – רשת הסיבים האופטיים שלנו, שמגיעה כבר לכ-700 אלף משקי בית ב-50 ערים ברחבי הארץ. לשירות הטלוויזיה פרטנר TV יש נכון להיום כ-229 אלף מנויים – תוספת של מעל 40 אלף מנויים מתחילת השנה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים