בזק והוט יחויבו לפרסם מדי חודש היכן הן פרסו תשתיות סיבים אופטיים

חברות התקשורת בעלות התשתית בזק והוט יחויבו לפרסם אחת לחודש על גבי מפה מקוונת באתר האינטרנט שלהן את הכתובות שבהן נפרשה תשתית הסיבים האופטים ● בנוסף, יחויבו להודיע לספקי האינטרנט מראש על אזורים שבהם הן עומדות לספק שירותים על גבי רשתות מתקדמות

נפרסו בעיריית רעננה. סיבים אופטיים בכל הארץ? אילוסטרציה: BigStock

משרד התקשורת פרסם החלטה, שלפיה חברות התקשורת בעלות התשתית בזק והוט יפרסמו באתר האינטרנט שלהן על גבי מפה מקוונת (המאפשרת מתכונת של שליפת מידע במפה, הכנסת כתובת וקבלת מענה) בכל חודש את תשתית הסיבים האופטיים אשר נפרסה, כדי שצרכנים יוכלו לדעת האם באזור שלהם קיימת תשתית סיבים.

בנוסף קבע המשרד, כי הן יחויבו להודיע לספקי שירות אינטרנט על אזורים שבהן יספקו שירות על גבי רשתות מתקדמות שלושה חודשים מראש טרם הפעלתן באזורים אלו. זאת כדי לאפשר לספקי השירות להיערך לאספקת השירותים עם פעולות שיווק וגיוס לקוחות בצורה שוויונית.

עוד נקבע בהחלטה, כי חברות התשתית יעבירו לספקי השירות נתונים נוספים בנוגע לפריסת תשתית הסיבים (כגון ביצוע התקנה, תיקון תקלות וכו').

משרד התקשות מציין, כי לבעלותהתשתית בזק והוט יתרונות תחרותיים מובנים לעומת ספקי השירות, ובין היתר קיים חוסר איזון מובנה במידע שיש לספקי שירות, המבקשים לעשות שימוש בתשתית הפיזית של בעל התשתית, לעומת המידע שיש לבעל התשתית על ספקי השירות, בפרט לאור העובדה כי פריסת הרשת, ובייחוד חיבור המקטעים האחרונים, כולל הפריסה במבנים והדלקת הרשת, נעשית באופן הדרגתי. לפיכך קיימת חשיבות רבה לציבור ולחברות המתחרות העושות שימוש סיטונאי ברשתות המתקדמות להיערך להדלקת הסיבים בהתאם לתוכנית הפריסה של בעלות התשתית.

שר התקשורת, יועז הנדל, ציין, כי "אנחנו מתכוונים לצמצמם את העשור האבוד בתחום תשתיות התקשורת. מהפכת הסיבים מחייבת שקיפות לספקי השירות השונים וללקוחות. היעד הוא שכל מקום במדינת ישראל יהיה מחובר במהירות לאינטרנט מהיר״.

תגובות

(6)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. י. תגובה ל- בן

    בן, יש לבזק אינרטרס לא לחבר, אם היא עשתה סיב אופטי נפרד למגזר הפרטי..הרי סי אופטי כבל שחור עם פס צהוב/זהב יש לה הרבה מעבר ל60% פריסה במדינה לפני הרבה מאוד זמן.. היא נטו נכנסה לאיזורים שיש סלקום ופרטנר כדי להחזיר נתח שוק..מממש לא מענין אותה לפחות בשנים הקרובות שאר האיזורים..רואה אישית איך טנדר סיב אופטי הולך ביישוב שלומי בכיף בין בית כנסת חנייה לבין בניין קרקע ראשי של בזק, ואולי רק מדי פעם הולכת לפרוס סיב אופטי לאיזה מטרו שמשלים אלף שח לחודש או לפחות כמה מאות שקלים.. משקיע הרבה בפרסום כדי לחבר כמה שיותר אנשים לנחושת המחורבנת שלה בתקווה שהם לא יודעים שזה על הפנים לעומת סיב אופטי של פרטנר או סלקום אם יש להם מזל ויש לה םבכתובת סיב אופטי, אבל הפרסומת קנתה אותם.. יחד עם זאת בזק גם עשו מודל מעצבן שבודק ספציפי מיקום מאוד קטן, במקום לראות פריסה רחבה ולנסות להתחבר לחיבור הכי קרוב ברדיוס.. או לפחות לדעת ולראות התקדמות פריסה..אם יש משהו הכי מעצבן אצל בזק ,ה שהם פרסו סיב אופטי אחר למגזר הפרטי..אחרי שנים של מאמץ מצידי להביא סיב אופטי דרך חבילה עסקית שיוכל להמיר לחבילה סיב אופטי פרטי..הכל ירד לטמיון.. ובזק חזרו אחורה באחוז פריסה..נראה כאילו שרק פרסו כדי להחזיר לקוחות פרטנר ולסקום אליהם ולא באמת לחבר כמה שיותר אנשים לסיב אופטי..

  2. טל

    תגובה לבן: בזק והוט מחוייבים בפריסה תשתית לבתים פרטיים לעומת שסלקום, אנלימיטד ופרטנר שלא מחוייבים. כלכלית זה לא משתלם להם ולכן לאחר משא ומתן ארוך המדינה תממן חלק מהעלויות של הפריסה על מנת שיחברו גם בתים פרטיים.

  3. בן

    אני קורא פה את התגובות ומרגיש שהאייקיו שלי התאבד. רושמים פה שחור על גבי לבן שהממשלה כבר עשור מונעת טכנולוגיה של סיבים אופטים ואנשים עדיין מאשימים את בזק. איזה אינטרס יש לבזק או לכל חברה לצורך העניין להשאר עם טכנולוגיה עתיקה שיש לה חיסרון מובהק למול המתחרות? מרחם על הנציגים שטיפלו ויטפלו בהם בעתיד

  4. מרים

    בזק משקיעים בפרסומות יקרות בלבד. הפתרון למי שרחוק מהמרכזיה שלהם הוא פשוט לרדת לadslאינטרנט אנלוגי במהירות של 15 מ'ב במקום הngn הדיגיטלי והמהיר יותר. לי הם עשו את זה בלי להודיע, רק שהמהירות ירדה והניתוקים המשיכו כהרגלם...

  5. דב

    הצחקתם אותנו. בזק אף פעם לא ייתן וימשיך למרוח את כולנו כמו שעשה זאת עד עכשו

  6. רפי פז

    אני גר בבר גיורא תל אביבליד הסנטר .מחובר לבזק בינלאומי והתשתית על הפנים.מתי נגיע לשנות אלפיים.

אירועים קרובים