פלאפון, פרטנר והוט מובייל קיבלו רישיונות לדור 5 סלולרי

יצא לדרך דור 5. מימין: לירן אבישר בן-חורין, מנכ"לית משרד התקשורת, ויועז הנדל, שר התקשורת. צילום: משרד התקשורת

שר התקשורת, יועז הנדל, העניק הבוקר (ג') רישיונות להפעלת דור 5 בישראל לחברות פלאפון, פרטנר והוט מובייל. סלקום עדיין לא קיבלה את הרישיון מאחר שעדיין לא השלימה את הבקשה לרישיון, והיא תקבל רישיון רק ברבעון הבא. בנוסף, דווח כי שר התקשורת יחתום היום על הארכת עבודתה של ועדת המכרזים, שתתחיל את עבודת המטה להקצאת תדרים נוספים לדור 5.

האירוע המקוון התקיים במעמד מנכ״לית המשרד, לירן אבישר בן-חורין, ואנשי ועדת המכרזים, ובהשתתפות מנכ״לי החברות שקיבלו את רישיונות ההפעלה.

שר התקשורת ציין, כי ״אנחנו בעיצומו של אחד המשברים הקשים שפקדו את מדינת ישראל, מרבית התהליכים החברתיים בזמן הקורונה מתבססים על תשתיות תקשורת ויכולים להיות בני קיימא רק עם תשתיות תקשורת מתקדמות. משבר במאפיינים אלו מחייב מעבר לתשתיות תקשורת מתקדמות ואינטרנט אולטרה מהיר שמגיע לכולם. מהרגע הראשון שנכנסתי למשרד ידעתי שזו תהיה המשימה: להצעיד את המדינה קדימה באמצעות האצת פריסת תשתיות התקשורת המתקדמות בנייח ובנייד. כדי למצות את מגוון הפוטנציאל של הדור החמישי אנו פועלים במקביל לדחיפת הפריסה גם ליצירת אקו סיסטם לתעשיית הזנק מתקדמת לטכנולוגיית הדור החמישי בשיתוף עם רשות החדשנות. מדינת ישראל והעולם כולו עוברים ימים קשים", הוסיף השר, "וטוב שיש כמה נקודות אור לבנייה וצמיחה במדינת ישראל״.

עוד ציין השר לגבי המענקים שייתן המשרד לחברות הזוכות, שמטרתם לעודד השקעה בתשתיות, כי יהיו תלויים בעמידת החברות בקריטריונים שהוצבו בתנאי המכרז.

אבישר בן-חורין ציינה, כי "אנחנו נמצאים היום בפתחו של עידן חדש. פריסת דור 5 במדינת ישראל תאפשר לייצר מנועי צמיחה ותוביל לקידום התעשייה, ההיי-טק, ערים חכמות וטכנולוגיית IoT. ההישג חשוב מתמיד בימים אלו, ועל רקע הפוטנציאל הכלכלי האדיר למשק הישראלי אני קוראת לחברות ולתעשיית ההזנק הישראלית לממש את הפוטנציאל בפיתוחים בסביבת דור 5.

רן גוראון, מנכ"ל פלאפון, אמר: ״זהו יום היסטורי בשוק התקשורת; פלאפון, חלוצת הסלולר בישראל, גאה להפעיל עוד היום ובשעה הקרובה 150 אתרים סלולריים בכל רחבי הארץ תומכי דור 5, כך שכבר היום תושבי ישראל יוכלו לגלוש בדור הבא של הסלולר באזורים שונים מדן ועד אילת; זוהי רק ההתחלה ואנו נמשיך להשקיע בפיתוח הרשת בשנים הקרובות, ולממש את הבשורה הטכנולוגית הגדולה שמובאת היום לציבור בישראל״.

איציק בנבנישתי, מנכ"ל קבוצת פרטנר: "זאת דרך מרגשת לפתוח את השנה החדשה, עם בשורה כל כך משמעותית ללקוחות פרטנר. ההשקעה בתשתיות המתקדמות ביותר בסיבים האופטיים ובדור 5 היא חלק מהאסטרטגיה שלנו לספק ללקוחותינו גלישה במהירות של עד ג'יגה עם Partner 5G גם בבית וגם בנייד".

אילן ברוק, מנכ"ל הוט מובייל, ציין, כי החברה רגשת להתקדם לדור החמישי ולהיות מהראשונות להשיק את הרשת החדשה. אחרי עשור מוצלח, שבו חוללנו מהפכות בשוק הסלולר בישראל, אנו גאים להתחיל פרק חדש מלא אפשרויות עבור הלקוח, עבור הכלכלה ועבור שורה ארוכה של תחומים במדינת ישראל״.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים