ממשלת פקיסטן חסמה את הגישה לאפליקציות היכרויות

הממשלה של המדינה השמרנית טוענת שמדובר באפליקציות "לא מוסריות ובעלות השפעות שליליות" ● בין הנחסמות: טינדר וגריינדר, שפונה לקהילת הגייז

טינדר - לא בפקיסטן. צילום אילוסטרציה: אסקיי לים, BigStock

א.נשים שמחפשים.ות דייטים בפקיסטן צריכים מעתה לחזור לדרכים הישנות: הממשלה באיסלמבאד הודיעה לפני ימים אחדים כי היא חוסמת את הגישה לאפליקציות היכרויות במדינה, בטענה שהן כוללות "תוכן לא מוסרי ולא הגון, בעל השפעות שליליות".

משרד ניטור שירותי הטלקום במדינה מסר כי הוא חסם את האפליקציות, בהן טינדר וגריינדר – המיועדת לקהילת הגייז, לאחר שרשות הטלקומוניקציה פנתה לספקיות ה-ווב הפקיסטניות כדי שיעשו זאת בעצמן, אולם אלה לא הגיבו או שהגיבו באיחור.

על פי הרשויות הפקיסטניות, הן "ישקלו מחדש" את הצעד אם האפליקציות יתאימו את עצמן לחוקי המדינה. הכוונה היא ל-"חוקים להגנת האזרח" שחוקק הפרלמנט במדינה מוקדם יותר השנה, ונועדו "להגן מפני נזקים אונליין". בהגדרתם, מטרת החוקים האלה היא למנוע שיח שנאה, הפצת פייק ניוז, תמיכה בטרור ופרסום תוכן "לא מוסרי", אלא שמבקרי החקיקה טוענים שהמטרה האמיתית שלהם היא לשלוט על הגלישה באינטרנט ולצנזר את הרשת במדינה. כמו כן, על פי המבקרים, החוקים החדשים שמים קץ לפרטיות של משתמשי הקצה ומחייבים את האתרים להקים משרדים פיזיים במדינה – דבר בעייתי כשזה נוגע לאפליקציות היכרויות במדינה שמרנית כמו פקיסטן, ובמיוחד לכאלה שמאפשרות היכרות של זוגות בין בני אותו המין.

אפליקציות ההיכרויות הן לא היחידות שקיבלו באחרונה פנייה מהרשויות הפקיסטניות: גם יוטיוב וטיק-טוק נמצאות על הכוונת שלהן. נציגיהן ביקשו מיוטיוב להסיר תכנים "דוחים" וקיימו פגישה עם נציגי טיק-טוק, שבה העלו את טענותיהם.

יצוין שאפליקציות ההיכרויות לא כל כך פופולריות במדינה שמרנית כמו פקיסטן, ודאי שלא כמו במדינות מערביות. בשנה האחרונה, טינדר הורדה במדינה זו, שהאוכלוסיה שלה עומדת על יותר מ-220 מיליון איש, רק 440 אלף פעמים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים