"5G היא טכנולוגיה שתסייע לאנושות"

מישל אינגרטו, סגנית נשיא בחטיבת פתרונות התקשורת של קורנינג, מספרת על יתרונות התקשורת של הדור החמישי, על האתגרים ועל פיתוחי החברה בתחום

מישל אינגרטו, סגנית נשיא בחטיבת פתרונות התקשורת, קורנינג. צילום: צבי קצבורג

"הדור החמישי של הסלולר יביא עמו מהפכה של ממש, גם בהשוואה לדור הרביעי, שהיא בפני עצמה הובילה לכך שדברים רבים הפכו לאפשריים, והיא זו שבאמת "פתחה את העולם". אבל היא שונה ומרתקת מאוד, ותאפשר פיתוח של יישומים רבים מאוד בגלל רוחב הפס המסיבי, דברים שלא יכולנו לחשוב עליהם בעבר מכיוון שהם פשוט לא היו עובדים", כך אמרה מישל אינגרטו, סגנית נשיא בחטיבת פתרונות התקשורת של קורנינג.

קורנינג ידועה כזו שהמציאה את הסיב האופטי, והיא עדיין אחת הספקיות הגדולות של סיבים אלו עד היום, אם לא הגדולה ביותר, ואינגרטו מתארת את התחום הזה "כעדיין גדול מאוד לחברה, עם פתרונות פנימיים, חיצוניים וגם לכבלים תת-ימיים, ועם מעטפת של מוצרים משלימים שמתחברים לסיבים. מבחינתי," היא מציינת "זה חלק ממה שאנחנו מגדירים כמשימה שלנו: לבנות את הקישוריות שהאנשים זקוקים לה. אנחנו רוצים שהעולם יהיה יותר מחובר, כדי שנוכל להיות יצירתיים יותר, כדי שנוכל להעביר נתונים ברמה גבוהה יותר, כדי שהעולם יוכל להתקדם".

אבל התקשורת כיום בנויה יותר ויותר על אמצעים סלולריים, וקורנינג, כאמור, שם. "אתה לא יכול לאפשר למכוניות להתנגש זו בזו, אתה לא יכול לבצע פעילות רפואית ואפילו ניתוחים מרחוק אם אתה לא יכול לסמוך על האות, ואם זה לא קורה cזמן אמת, אבל באמת בזמן אמת, הרבה מאוד פרויקטים שבהם יש צורך בעיבוד מהיר של כמות מידע מסיבי באופן מקוון – כל אלה דברים שיכולים להתרחש עכשיו עם כניסת ה-5G", היא אומרת ולא מסתירה את התלהבותה. היא מספרת, כי בארצות הברית החברה כבר מציגה פתרונות אפשריים בערים לא מעטות, גם בגלל שהטלפונים שמציעים תמיכה מתאימה כבר מגיעים לשוק בכמויות גדולות החל מתחילת השנה הנוכחית.

"כמובן, זה לא קורה רק בגלל הטלפונים. אנשים אמנם מדברים בעיקר על טלפונים בהקשר של הדור החמישי, כי על זה הם רגילים לדבר בעיקר, אבל אם היה לך אינטרס בתחום של ערים חכמות ובניינים חכמים כמו לנו בקורנינג, אז היית מבין עד כמה זה חשוב", היא ממהרת לציין.

אז עד כמה זה חשוב?
"בערים החכמות זה יאפשר לקהילות, לעסקים וגם ליחידים להיות חכמים יותר לגבי המידע שיהיה להם זמין וכיצד לקבל החלטות טובות יותר בחיים שלהם. זה כיצד קהילות יכולות לקבל החלטות טובות יותר לגבי היכן להשקיע בתשתיות וכיצד להעביר שירותים לטובת האנשים שזקוקים להן במהירות וביעילות ובאופן מתאים. יש כמות בלתי מוגבלת של רעיונות שאפשר לחשוב עליהם לשיפורים שאפשר להשיג בזכות ה-5G. יהיה ממש מרתק לעקוב אחרי מה שיקרה ככל שהטכנולוגיה תהיה זמינה יותר".

אבל אם היינו משתמשים במכונת זמן לתחילת השימוש ב-4G זה בדיוק מה שהיית אומרת גם אז. אז מה ההבדל?
"לא, 5G זה משנה משחק אמיתי. זו לא אותה טכנולוגיה של הדור השלישי והרביעי. עם זאת, שלא יהיה ספק, לא היינו יכולים עכשיו לצאת לדרך עם 5G אם טכנולוגיית ה-4G לא הייתה כאן מבוססת היטב, כמעט בכל מקום. היא תמשיך להיות 'סוס עבודה' יציב ואמין שעובד בתחום תדרי הביניים. יש מספיק מרחב תדרים כדי לקיים את כל שיחות הטלפון.

אז ה-4G יישאר?
"בוודאי. אנחנו נשתמש ב-5G כשבאמת נצטרך יכולת לטובת יישומים שזקוקים לרוחב פס מסיבי וזמן השהיה נמוך במיוחד. אנחנו לא נשתמש בזה כל הזמן, בכל מקום ומכל סיבה. הטכנולוגיות ימשיכו לעבוד זו לצד זו לאורך זמן רב, ויותר מכך – השימוש ב-4G צומח וימשיך לצמוח לאורך עוד תקופה ארוכה".

אחד ההיבטים שקורנינג משקיעה רבות בפיתוח ובמחקר שלהם הוא הכנסת האות הסלולרי לתוך הבניינים, בעיקר, כמובן, בשוק העסקי. "הרי ברור שהבעיה הראשית היא שטלפונים לא עובדים טוב בתוך בניינים. בכל מה שקשור לתקשורת המאקרו, מחוץ לקירות, לספקיות זה קל יחסית לספק ומאוד רווחי, אבל פנימה לתוך הבניינים מתחילה הבעיה", מספרת אינגרטו.

לדעתה, הבעיה היא מי צריך להשקיע את הכסף, ובכל מקרה, היא טוענת, התמורה לכסף היא בדרך כלל כזו שלספקיות לא ממש כדאי להיכנס לפרויקט. "הן מסתכלות על זה ואומרות לעצמן: יש לנו בחוץ דג גדול יותר לאפות, לא רוצות להתעסק עם הדג הקטן מדי הזה. אז מה שקורה הוא, שרואים אנשים עומדים ליד החלון או יוצאים החוצה כדי לדבר. אבל בהרבה מאוד עסקים כבר לא רואים טלפונים שולחניים, כולם עם מכשירים שהם אפילו מביאים מהבית. אי אפשר כל הזמן לגשת לחלון או לצאת החוצה כדי לעשות שיחה, ובדור החמישי, בשילוב עם החומרים המודרניים שמהם מייצרים כיום בנייני משרדים עם הרבה מאוד זכוכית, הגלים לא יחדרו פנימה בכלל. מכיוון שכך, אנחנו מפתחים את הפתרונות שיאפשרו להביא פנימה את התקשורת, והבניין שלנו מהווה דוגמה חיה למוצרים ולפתרונות שאנחנו יכולים לספק, אנשים יכולים להסתובב עם הטלפון והמחשב בכל מקום, ותהיה להם קליטה בלי בעיה ולא משנה של איזו ספקית, זו מערכת ממש יפה", היא סיפרה.

ומה לגבי הרתיעה של אנשים מהדור החמישי, בעיקר כשלומדים שיהיו יותר אנטנות?
"הפתרונות שאנחנו מציעים לשילוב בבתים דווקא משתמשים בעוצמה קטנה יותר, ואפילו להיפך – הם מפחיתים את רמת הקרינה. במקום התחברות החוצה בעוצמה גדולה – יש התחברות למקור פנימי בעוצמה מאוד נמוכה. וחוץ מזה, מגוון האפשרויות שזה יפתח יראה עד כמה זו טכנולוגיה שתסייע לאנושות".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. טילאהון

    אני נפגעה בסייבר בשעה זות בנזק מבקש לסיועה

אירועים קרובים