"תשתיות התקשורת של ישראל לא ערוכות למשבר הקורונה"

"אי ההיערכות למשבר נובע מחסמים ביורוקרטיים, ועובדה ששירותים חיוניים קרסו", כך אמר אריק טל, מנכ"ל נוקיה ישראל, לפודקאסט אנשים ומחשבים ● בראיון הוא קורא לממשלה להסיר את החסמים, על מנת לאפשר מעבר מהיר לדור החמישי

אריק טל, מנכ"ל נוקיה ישראל. צילום: אייל טואג

"הקורונה תפסה אותנו ערוכים, אבל את מדינת ישראל היא תפסה לא ערוכה, וזה מצער מאוד", כך אמר אריק טל, מנכ"ל נוקיה ישראל, ש-50% מתשתיות התקשורת של המדינה עובדות על המערכות שלה. טל דיבר בראיון שנערך באחרונה לפודקאסט אנשים ומחשבים.

לדבריו, ברמה הפנים ארגונית, נוקיה העולמית, שמעסיקה 100 אלף עובדים, ערוכה לעבודה מרחוק, וחלק גדול מהעובדים בישראל ממשיכים בעבודתם – מהבית. כך, הם מוסיפים לתת שירות 24/7 לארגונים קריטיים, בין היתר בממשלה ובכוחות הביטחון. במישור הלאומי, לעומת זאת, הוא ציין כי "למרבה הצער, על אף שאנחנו אומת הסטארט-אפ, רוב תשתיות התקשורת של ישראל לא היו ערוכות עם פרוץ משבר הקורונה ואף קרסו". טל נתן כדוגמה את מערכות הלמידה מרחוק של משרד החינוך, שלא עמדו בעומסים, האתר של שירות התעסוקה, שקרס בימים הראשונים של המשבר מספר פעמים, ועוד שירותים שאזרחים מצפים לקבל – ולא קיבלו.

"במישור של הממשלה, יש להקים צוות בין משרדי, כדי שיסיר את כל החסמים שמונעים מחברות התקשורת להתאים את התשתיות שלהן", אמר. אחת הדוגמאות הבולטות לכך, ציין, היא העובדה שעד היום, מדינת ישראל לא עברה לדור החמישי. "נזכרנו בזה קצת מאוחר מדי, והחסמים, שמונעים מהחברות להציע שירותים שונים, מונעים את ההערכות", הוסיף.

הוא התייחס גם למשבר בענף התקשורת ואמר כי "אי אפשר לצפות מחברת סלולר שבמחיר של מנה פלאפל, או ב-19.90 שקלים לחודש, תיתן שירותים איכותיים, ברמה של הדור החמישי".

אולם, אמר טל, "לא מאוחר מדי לפתור את העניין וזה גם לא כל כך מסובך. מישהו צריך ללחוץ על הכפתור וזה יתחיל לעבוד".

הלקחים שעל המנמ"רים להפיק

בתשובה לשאלה מה המנמ"רים צריכים לעשות כהפקת לקחים בהיערכות למשברים דומים בעתיד הוא ציין כי "עליהם לשדרג את הרשתות שלהם כדי להביא לרוחב פס מתאים. זה לא דבר מסובך בכלל. כמו כן, עליהם להיערך לצווארי בקבוק, שיאפשרו עבודה מרחוק לכמויות גדולות של עובדים – דבר שהם לא נערכו לו עד כה וגם אצלם זה לא מאוחר מדי".

כמענה לשאלה כיצד ענף ההיי-טק ישרוד את משבר הקורונה ציין טל ש-"יש שלושה תרחישים: אם המשבר יימשך חודש ימים, סביר להניח שהענף יעבור אותו בשלום. למשבר בטווח בינוני יהיו השפעות מסוימות ואני מקווה שלא נגיע למצב של המשך הקורונה לטווח הארוך".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אבי

    חבר שירדו מתשתיות WIMAX זו תשתית שהייתה יכולה לתת מענה לכלל המדינה . זה היה נותן "כביש" נוסף עבור התשתיות ,, חבל .

אירועים קרובים