בעקבות החלטת הפיטורים: עובדי סלקום פתחו בשביתה

ההסתדרות ו-ועד העובדים הודיעו על שביתה שבה פתחו העובדים לאלתר ● יו"ר ההסתדרות, ארנון בר דוד: "התנהגות ברוטלית של החברה" ● המנכ"ל, ניר שטרן, שלח הבוקר (ג') סרטון לעובדי סלקום, שבו הסביר את המהלכים ואמר כי "זו שעה קשה עבורי"

מכרז של עיריית רמת גן. סלקום

ההסתדרות ו-ועד עובדי סלקום הגיבו להחלטת החברה לפטר מאות עובדים, במסגרת "תכנית הבראה", והודיעו שהעובדים פותחים בשביתה מיידית. יו"ר ההסתדרות, ארנון בר דוד, כינה את החלטת הפיטורים "התנהגות ברוטלית של מנכ"ל החברה, ניר שטרן".

כמו כל חברות התקשורת, סלקום מושפעת מהתחרות העזה בשוק הסלולר ומהירידה הדרסטית במחירים בשנים האחרונות. החברה הודיעה אמש (ב') לבורסה כי מועצת המנהלים שלה החליטה על ביצוע התכנית, על מנת לחזור לרווחיות. הקיצוץ בהוצאות יושג באמצעות הפחתה שנתית של כ-150 מיליון שקלים בהוצאות, קיצוץ משמעותי בכוח האדם והפחתת דמי נגישות שוק סיטונאי. החברה ציינה בהודעה כי "בשלב זה, אין בכוונתנו לצמצם בתפקידי שירות ומכירה מול לקוחות החברה" וכי היא "מתכוונת להיכנס למשא ומתן ושיתוף פעולה עם נציגות העובדים מיד לאחר החגים, במטרה לשנות את ההסכם הקיבוצי הקיים ולהגיע להסכמות חדשות".

עוד ציינה סלקום כי תפחית את השקעותיה לרמה של 450-500 מיליון שקלים לשנה ותצא לגיוס הון של 400 מיליון שקלים, נוסף לרכישה חוזרת של אגרות חוב בסך של 150 מיליון ומימון של ציוד קצה ללקוחות בהיקף של 100-150 מיליון.

בעקבות ההודעה הורה בר דוד לוועד העובדים להתחיל באופן מידי בצעדים ארגוניים. הוא עתיד לזמן מאוחר יותר היום את נציגי הוועדים של חברות הסלולר על מנת לתאם עמדות בעקבות המשבר בשוק. על שטרן הוא אמר כי "התנהגותו הברוטלית וחסרת הרגש של מנכ"ל סלקום כלפי עובדי החברה – שהם ההון האנושי החשוב ביותר שלה – ופעולותיו החד צדדיות ייענו על ידי ההסתדרות וארגון עובדי סלקום ביד קשה".

בר דוד הדגיש כי שטרן מפר ביד גסה הסכם שנחתם אל מול העובדים וההסתדרות, שבו כבר סוכמו דרכי ההתנהלות. "ההסתדרות לא תשב בחיבוק ידיים ותיתן ליו"רית הוועד, מיה יניב, וכלל עובדי סלקום גיבוי מלא במאבק על ביטחונם התעסוקתי". הוא כינה את החלטת סלקום "מקוממת" ואמר כי "בישראל בשנת 2019 לא ניתן להשלים עם התנהגות שכזו".

"יש צורך בשינוי גדול מאוד"

שטרן שלח הבוקר סרטון לעובדים, שבו הוא אמר כי "זוהי שעה קשה עבורי ועבור הנהלת החברה. כפי שאתם יודעים, שוק הסלולר בישראל נמצא במשבר עצום… ויש צורך בשינוי גדול מאוד".

ניר שטרן, מנכ"ל סלקום. צילום: סיון פרג'

ניר שטרן, מנכ"ל סלקום. צילום: סיון פרג'

"זוהי תכנית קשה וכואבת, שמטרתה היא להשיב את סלקום לחוף מבטחים", הוסיף. "אני פועל על מנת להבטיח לרובכם מקום עבודה יציב, בטוח וחזק לעוד שנים ארוכות. לצד הרגולציה הכבדה והסביבה התחרותית, סלקום סוחבת על גבה חוב גדול מאוד. כל אלה הובילו אותנו להפסד ב-2018, שהעמיק במחצית הראשונה של 2019. חברה בריאה לא יכולה להמשיך ולהפסיד לאורך זמן. מטרת העל של המהלכים היא להשיב את סלקום לרווחיות ויציבות פיננסית".

"עלינו לפעול מידית, להסתכל למציאות בעיניים ולבצע מהלכים משמעותיים וקשים. זו הדרך היחידה להבטיח את עתידה של סלקום. לצערי הרב, חלק בתכנית יכלול פיטורי עובדים. לסלקום מבנה ארגוני עתיר כוח אדם בהשוואה למתחרים – דבר הפוגע ביכולת התחרותית שלנו", ציין.

שטרן קרא לוועד העובדים "לשבת יחד עם הנהלת החברה ולראות כיצד ניתן לבצע את מהלכי ההתייעלות ההכרחיים בדרך שתפגע כמה שפחות בעובדי סלקום. אלה ימים לא פשוטים לי, לכולנו, אך אני בטוח כי היכולות, רוח הלחימה שלנו והמאמץ שכולנו נידרש לו יסייעו לנו לצאת מהמשבר מחוזקים, חזקים וטובים יותר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים