ספרינט תובעת את AT&T על השימוש במונח "הדור החמישי"

התובעת טוענת כי המיתוג החדש 5G Evolution מטעה את הצרכנים, מאחר שלא מדובר בדור 5, כי אם ברשת דור 4 מתקדמת ● AT&T מסרה כי תמשיך לכנות את הרשת בשם זה והגיבה בעקיצה משלה

מחכים ל-5G? אילוסטרציה: BigStock

מנכ"ל AT&T, ג'ון דונובן, עלול להצטער על מה שמכנים ב-T-Mobile ובספרינט המתחרות "תעלול הדור החמישי" של החברה. זאת, לאחר שספרינט הגישה נגדה תביעה, בדרישה שהאחרונה תפסיק לפרסם את רשת ה-4G LTE Advanced שלה במושג המטעה 5G Evolution, או בכל שם אחר הכולל את התווים 5G.

הסיבה לתביעה, כפי שמציינת ספרינט בצורה ישירה, היא שבהתחשב בכך שבאופק הקרוב כבר נראית טכנולוגיית ה-5G האמיתית, המיתוג של רשת 4G LTE Advanced של AT&T ושינוי הסימן על מכשירי לקוחותיה ל-5GE (כשהאות E ממוזערת) "מפר חוקים הנוגעים לפיקוח על פרסום כוזב ולפעולות ופרקטיקות מטעות". כמו כן, על פי התביעה, המיתוג הזה חותר תחת השקעות העתק של מיליארדי דולרים שמשקיעה ספרינט בתשתיות, כדי להיות הראשונה הפורסת באופן מסיבי רשת 5G ברחבי ארצות הברית.

"המשמעות של הולכת השולל של AT&T אינה מופרזת", ציינה ספרינט בתביעתה, והוסיפה כי מאמצי השיווק שלה הובילו לאיבוד מכירות של החברה ולסיכון בדמות בלבול הלקוחות.

עוד מפרטת התביעה תוצאות סקר שערכה ספרינט, שלפיו 54% מצרכני הסלולר שהשיבו לו חשבו שרשת ה-5GE של AT&T היא "אותה רשת או אפילו טובה מרשת 5G", ו-43% האמינו שהם רוכשים כיום מכשיר של AT&T, שיפעל על רשתות דור חמישי בעתיד. בקיצור, גם על פי המחקר טוענת התובעת שהפרסום המטעה אכן מצליח להטעות אנשים ובכך נותן ל-AT&T יתרון לא הוגן.

AT&T הגיבה לתביעה בטענה שבעוד מתחרותיה לא מחבבות את המונח 5GE – הלקוחות דווקא כן. בתגובתה מציינת החברה כי היא ממשיכה את עבודות פריסת רשת הדור החמישי ותמשיך לכנות את רשת ה-4G LTE Advanced שלה 5GE. היא רמזה בעוקצנות על המיזוג הצפוי בין T-Mobile לספרינט: "ספרינט תצטרך להסדיר עם ה-FCC את העובדה שהיא לא יכולה לפרוס רשת 5G על פני אזורים נרחבים ללא T-Mobile, בעוד היא טוענת בתביעה זו כי תשיק 'טכנולוגיית 5G אמיתית בקרוב'".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים