פייסבוק השיקה כלי לאיתור חיבור Wi-Fi קרוב

הכלי Find Wi-Fi ייכנס בקרוב לפעולה עבור מכשירי האנדרואיד וה-iOS, ויסייע לשני מיליארד משתמשי הרשת החברתית הדומיננטית שלא להחמיץ את התכנים שלה בשום אופן

אילוסטרציה: BigStock

פייסבוק (Facebook) הודיעה כי תשיק ברחבי העולם כלי שיאפשר למשתמש לאתר את החיבור האלחוטי לאינטרנט הקרוב ביותר למקום הימצאו. כך הוא יוכל להיכנס ביתר קלות לרשת החברתית, או לאחת משלוש האפליקציות הפופולאריות האחרות שבבעלותה – מסנג'ר (Facebook Massenger), אינסטגרם (Instagram) ו-ווטסאפ (WhatsApp).

החברה החלה לבחון את הכלי, ששמו Find Wi-Fi, כבר בשנה שעברה, אבל עשתה זאת רק עבור משתמשי iOS בארצות נבחרות. כעת היא משיקה אותו למשתמשי שתי מערכות ההפעלה הסלולריות הבולטות – בכל העולם.

"אנחנו מתחילים בהשקת Find Wi-Fi בכל מקום בעולם, ב-iPhone ובאנדרואיד (Android). השקנו את הכלי במספר מדינות בשנה שעברה ומצאנו שהוא לא רק מועיל לאנשים שנוסעים או נמצאים בדרך, אלא שימושי במיוחד באזורים שבהם הגישה לאינטרנט סלולרי נדירה", כתב אלכס היימל, מנהל תחום ההנדסה בפייסבוק, בהודעה שהתפרסמה בבלוג החברה בסוף השבוע.

לשם שינוי – פיצ'ר שימושי במיוחד

פייסבוק סובלת מיותר מדי תכונות חסרות תועלת ומיותרות, כך לפחות לפי מבקריה, אבל הפיצ'ר החדש אמור להיות שימושי במיוחד, משום שהוא מאפשר למשתמשים לחפש עסקים בקרבת מקום ומיקומים המציעים חיבור אלחוטי בחינם לשימוש הציבור.

"Find Wi-Fi עוזר לכם לאתר נקודות חמות וזמינות של Wi-Fi בקרבת מקום, שעסקים משתפים עם פייסבוק מהדף שלהם. היכן שאתם נמצאים, אתם יכולים למפות בקלות את החיבורים הקרובים ביותר, כשחיבור הנתונים שלכם חלש", נכתב בהמשך הפוסט.

אחרי עדכון האפליקציה, ניתן למצוא את התכונה תחת הכרטיסייה עוד (More) באפליקציה הראשית של פייסבוק. לאחר הקשה עליה, המשתמשים יראו את השמות והיכן נמצאים מקומות קרובים שבהם פועל שירות ה-Wi-Fi החינמי, בצירוף פרטים כמו שעות העבודה של המקום, איזה סוג מקום זה (חנות, מסעדה, בית קפה וכדומה) ושם הרשת. המשתמשים יכולים לעיין בהיצע הנקודות החמות הקרובות ביותר על המפה ולבחור את הנקודה שמתאימה להם ביותר.

הדרך הזו, של חיבור לאינטרנט במקומות שמציעים Wi-Fi, מבטיחה לגולשים קצת שקט נפשי, כיוון שבמקומות כאלה יש כמעט תמיד רשת מאובטחת, וזה טוב בהרבה מאשר להתחבר לרשת מפוקפקת ממקור אקראי.

בכל מקרה, מדובר בסוג של עסקת חבילה: בתי העסק שמצטרפים לשירות מחויבים לפרסם בדף הפייסבוק שלהם שהם מציעים Wi-Fi בחינם, ובתמורה הם זוכים בפרסום ובהבלטה של שירותיהם אצל מי שמחפש את החיבור.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים