ארה"ב: T-Mobile רוצה לבנות את הרשת הארצית הראשונה לדור 5

החברה מתכוונת להתמקד ברשת החדשה לא בהכרח במהירות, אלא בהיקף הכיסוי ● האם היא תצליח לעשות זאת? המומחים והמתחרים סקפטיים

שלב חשוב בדרך לפריסת תשתיות הדור החמישי בישראל. עיבוד מחשב: BigStock

T-Mobile הודיעה אתמול (ג') כי היא מתכננת לפרוש ברחבי ארצות הברית את רשת הדור החמישי הכלל ארצית הראשונה. לדבריה, היא תעשה זאת באמצעות היכולות הטכנולוגיות שרכשה באחרונה מהממשל הפדרלי. המתחרות שלה סקפטיות בנוגע ליכולתה לממש את התוכנית.

החברה, שהיא הספקית השלישית בגודלה בארצות הברית, מתכוונת להתמקד ברשת החדשה לא בהכרח במהירות, אלא בכיסוי נרחב יותר של כל רחבי המדינה.

רשת מעט איטית אבל נרחבת

בניגוד לציפיות שניתן להעלות על הדעת מרשת מתקדמת, T-Mobile מתכננת מהלך מפתיע שבו גלי האתר יפעלו בפס נמוך – שיטה שמאפשרת כיסוי מוצלח במיוחד של מרחקים ארוכים, אבל לא מהירויות עצומות. כך, במקום בחירה בהתקדמות למהירות מוחצת, בוחרת החברה להנגיש אותה טוב יותר לכל מקום וצרכן.

אלא שב-T-Mobile לא זונחים את נושא המהירות לגמרי. החברה מסרה כי היא מתכננת לאמץ מגוון רחב יותר של שירותי פס רחב המכסים את הערים הגדולות, במטרה להציע מהירות גבוהה יותר באזורים נבחרים.

"יש אירוניה מסוימת בכך ש-T-Mobile נוקטת בגישה שיכולה להביא אותה להוביל בכיסוי אבל לפגר במהירות לאורך זמן, בהתחשב בכך שעד כה היה נהוג ההיפך – מהר, אבל רחוק מרשת שנמצאת בכל מקום", אמר יאן דוסון, אנליסט בחברת המחקר ג'קדו (Jackdaw Research).

התוכנית תמצב את T-Mobile כפורשת הראשונה של טכנולוגיית ה-5G בארצות הברית. הספקיות נמצאות כבר מזה תקופה במרוץ לדור החמישי, בניסיון לגרום לצרכנים להתרשם ולהירשם דווקא לשירותים שלהן. בנוסף, טכנולוגיית ה-5G פועלת על שיטה יעילה יותר, שמאפשרת ניהול של הצורך ההולך וגדל של המשתמשים בהזרמות וידיאו, במשחקים לניידים ובפוסטים "כבדים" ברשתות החברתיות, שכוללים, למשל, גיפים או סרטונים קצרים.

דיבורים ללא כיסוי?

"המהלך מעמיד את T-Mobile בצורך לספק רשת 5G שמציעה הן רוחב והן עומק כלל ארציים", כתב נוויל ריי, מנהל הטכנולוגיות הראשי של החברה, בפוסט שפרסם בבלוג שלה.

אולם, מכיון שמסתמן ש-T-Mobile תבחר להרחיב את הספקטרום המכסה את המדינה בניסיון לזכות ביתרון משמעותי על פני המתחרות שלה – דבר שלטענתה היא עשויה לעשות זאת עוד השנה – התגובות לחדשות הללו נשמעות סקפטיות במיוחד. לטענת המבקרים, יכול להיות שבפועל מדובר רק בהתרברבות, שכן חלק גדול מאזורי הכיסוי של הרשת החדשנית יזכו הלכה למעשה במהירות נמוכה במיוחד, שלא מאפיינת התקדמות לדור חדש.

רוג'ר אנטנר, אנליסט ב-Recon Analytics, אמר ש-T-Mobile מתיימרת להקים את רשת ה-5G הגדולה ביותר בתוך כשנתיים, אבל טען שהיישומים שישמשו בעבור הקמתה עדיין מעורפלים.

ספקיות מתחרות הגיבו אף הן בפקפקנות לבשורה ובטענה שספק אם נכסיה של החברה יוכלו לייצר חוויית דור חמישי מהירה יותר. "רשתות ה-5G יהיו שונות מהרשתות הקוליות של העבר, שנבנו באמצעות ספקטרום נמוך ובינוני", כתבה ספרינט (Sprint) בהצהרה לתקשורת. וריזון (Verizon) התייחסה לחדשות שמגיעות מ-T-Mobile כאל תרגיל תקשורתי. "במקום להתחרות על ידי עשייה, יש שמעדיפים להתחרות בטוויטים וביחסי ציבור", מסרה החברה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים