מפתחים אוהבים מיקרוסופט

כן, הכותרת קצת מעלה את לחץ הדם למי שרגיל לבקר את הטכנולוגיות של מיקרוסופט, אבל מיקרוסופט מפנקת את מפתחי התוכנה שנאמנים לה ● את שפת ה-#C שכלולה בחלונות פון 8 ניתן ללמוד בקלות ובהנאה, הודות לדמיון הרב שבתחביר ועקרונות השפה

דורון אמיר, מנכ"ל חברת ייעוץ וגיוס משקיעים לסטארט-אפים

אני יודע שכותרת המאמר קצת מעלה את לחץ הדם למי שרגיל לשלוח חיצים ולהעביר ביקורות נוקבות על הטכנולוגיות של מיקרוסופט (Microsoft), אבל אני חייב להודות שמיקרוסופט דואגת ומפנקת את מפתחי התוכנה שנאמנים לה. לאחר סקירה מעמיקה של ה-920 LUMIA מבית היוצר של נוקיה (Nokia), אני רוצה לשים דגש על כמה מושגים שבדרך כלל רוב המשתמשים מתעלמים מהם, אך את המפתחים הם יותר מעניינים.

בהתייחס למפרט הטכני, יש לשים לב שעל מערכת ההפעלה של הסמארטפון – חלונות פון בגרסה 8 (Windows Phone 8), קיימת גרסת מובייל עבור הפלטפורמה "הכל יכולה", הלו היא ה- .NET Framework של מיקרוסופט, ובנוסף כמובן, גם יכולת פיתוח בשפת הפיתוח הנפוצה C Sharp, הידועה גם בשמה המקוצר C#.

מה זה #C?
#C הינה שפת פיתוח מונחית עצמים (Object-oriented) המאפשרת למפתחי התוכנה ה'מיקרוסופטים' לבנות יישומי תוכנה אשר יפעלו ויעבדו בכל מערכת הפעלה אשר מכילה את ה-CLR (ר"ת Common Language Runtime ), סביבת הרצה המאפשרת להריץ יישומי NET. השפה פשוטה וחכמה, ומאפשרת גם למתכנתי ++C  ו-JAVA ללמוד אותה בקלות ובהנאה, הודות לדמיון הרב בתחביר ועקרונות השפה.

איך זה עובד?
על קצה המזלג אני יכול לומר, כי שפת התוכנה #C היא השפה שבעזרתה המתכנתים יוצרים את הקוד אשר הופך לשפת ביניים בשם המקוצר IL (ר"ת Intermediate Language), אשר מנוהלת על ידי ה-CLR. כך שאם אנו מתכנתים בשפת #C, אנו למעשה מתכנתים ללא תלות בסוג מסוים של מערכת הפעלה, מכיוון שקוד המתכנת לא מקומפל (עובר המרה) ישירות לסוג מערכת ההפעלה, אלא מקומפל אל מצב ביניים אשר מותאם לסוג מערכת ההפעלה, בעזרת ה-CLR.

למה זה טוב?
כי אף אחד לא אוהב לוותר על הוותק המקצועי שלו, בפרט שמדובר ביכולות פיתוח תוכנה. מתכנתי מיקרוסופט מעדיפים להתמקד בטכנולוגיה אחת, ולא ללמוד עוד שפות פיתוח ללא סוף בכל פעם שמופיעה עוד מערכת או טכנולוגיה. כך שאם מחר תופיע מערכת הפעלה חדשה, כל שמעניין את המתכנת זה האם המערכת כוללת את ה-CLR, ואם כן, אז ניתן לפתח באותה שפה (#C) את היישום, גם למערכת החדשה וגם לישנה, גם לבנות אתר (ASPX), וגם לתכנת יישום משרדי (OFFICE) – והכל בשפת תכנות אחת, בשם ובסביבת ריצה אחת.

#C - תרשים

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים