סקירה: עשוי מתכת, שומר קור וחום ודואג למשטר המים שלכם

Water.io הוא בקבוק מים חכם בעל טכנולוגיה ישראלית, שעוקב ומודד את הרגלי השתייה שלכם, מתריע מתי צריך לשתות או אם לא שותים בקצב מספק, והוא הרבה יותר מסוג של גימיק נחמד

Water.io - משטר מים כבר לא צריך להיות מעיק... יש מי שעושה זאת בשבילכם.

ככל שהיקום סביבנו הופך לטכנולוגי וחכם יותר מרחב הפתרונות באופן טבעי גדל כל הזמן, ונכנס יותר ויותר לכל היבט בחיים שלנו. כבר כתבתי כאן פעם במדור על מכשיר מדידת סוכר חכם, ומדי פעם צצים שעונים ורצועות ספורט שמודדים יותר ויותר מדדים פיזיים, כמו דופק, אחוז חמצן בדם וכדומה. השאלה היחידה היא מתי חברה כלשהי תמציא משהו שעד עכשיו לא היה והוא חלק מהחיים שלנו. מכיוון שכך, לא ממש הייתי צריך להיות מופתע מהגעתו לשוק של Water.io – בקבוק מים חכם.

הטכנולוגיה שעליה מבוסס Water.io היא ישראלית ושייכת לחברה בשם impacx וכפי שהיה צפוי, היא מתמקדת בפקק עצמו, שגם מכיל את הסוללה הנדרשת לפעילותו.

החיישנים שבתוך הפקק יודעים למדוד את כמות המים שיש בבקבוק המתכת היפה, שגם שומר קור וחום ויכול להכיל לכל היותר 500 מ"ל של משקה החיים הטבעי. את הנתונים הללו הוא מעביר באמצעות קישוריות בלוטות' לאפליקציה שמאפשרת את המעקב ואת המדידה היומיומית אחרי הרגלי שתיית המים.

הצימוד בין הבקבוק לאפליקציה קל ודורש, כאמור, חיבור בלוטות' פעיל, אבל הוא הרבה יותר פשוט מאשר חיבור של אוזניות, לדוגמה, לטלפון החכם שלכם: מורידים את האפליקציה – שמוצעת לאנדרואיד ול-iOS, כשאפשר להשתמש בברקוד על הקופסה – והיא כבר מזהה את הבקבוק תוך זמן קצר מאוד.

האפליקציה מבקשת עם ההפעלה הראשונה שלה כמה נתונים, שכוללים משקל, גיל וגובה וכן מיקום גיאוגרפי לצורך מעקב מדויק ככל האפשר אחר מזג אוויר. אפשר גם לחבר אותה לכמה אפליקציות למדידת פעילות ספורטיבית – וכרגע המספר שלהן מוגבל יחסית – אבל אלו נתונים שאפשר גם להוסיף ידנית במסך הראשי, שבו גם ניתן להוסיף שתייה חיצונית למשוואה, למשל אם מחליטים לשתות כוס תה, כדי שהמעקב יכלול את כל השימוש היומי באמת.

הטיה של הבקבוק גורמת לפקק להאיר בצבע כתום או ירוק, וזה מאפשר למשתמש לעקוב אחר קצב שתיית המים היומי, כשהמטרה היא כמובן שהפקק יציג צבע ירוק. המדידה מתבצעת בכל פעם שפותחים וסוגרים את הבקבוק. עם סגירת הבקבוק יש להציב אותו על משטח ישר, והפקק מציג צבע לבן כדי לסמל שהקריאה נקלטה באפליקציה.

כל סגירה ופתיחה כזו נרשמת, כאמור, באפליקציה, שמראה כמה מים נלגמו בפעם הנוכחית, כמה מים נותרו בבקבוק ומה ההתקדמות הכללית באותו יום. יש לוח שנה שמאפשר לאחר מכן לעקוב אחרי הביצועים בכל יום ויומו, כולל גרף שתייה, וכל יום שבו המשימה מבוצעת בהצלחה מסומן בעיגול כחול כדי שאפשר יהיה לראות זאת מיד.

יש עוד כמה וכמה הגדרות, כמו האם רוצים שהפקק ירטוט כדי לספק התראות שתייה, והן מופיעות אם לא שותים בקצב מספק, ואפשר אפילו להשתמש בבקבוק כמעין עזר לשעון מעורר – אחד הדברים שצריך לקבוע הוא שעות פעילות יומית, וכברירת מחדל – ברגע שמתחיל יום הפעילות הפקק רוטט ומאיר את הסביבה.

הסוללה אמורה להחזיק כמה ימים, עד שבוע. עם זאת, משך הזמן בפועל נקבע בהתאם לאופי השימוש של כל צרכן וצרכן. מה הכוונה? ככל ששותים יותר הסוללה באופן טבעי מחזיקה מעמד פחות זמן. אבל זה עדיין לא אומר שבאמצע היום צריך למצוא בבהילות מקום שאפשר לבצע בו טעינה של הפקק. כנראה שגם בשימוש מאומץ מאוד הסוללה תספיק ליומיים של עבודה.

הטעינה עצמה מתבצעת עם חיבור כבל מגנטי ייעודי לראש הפקק – יש שניים באריזה – שבצד השני שלו כמובן הוא מתחבר למטען USB מהשורה. ככל שהסוללה הולכת ומתמלאת כך גם הפס הצבעוני של הפקק, שצבעו סגול כברירת מחדל, הולך ומתמלא. אפשר לבחור בהמשך צבעים וסגנונות תצוגה אחרים אחרי שצוברים מדליות עבור הישגים שונים, כמו שתייה תקינה רצופה במשך חמישה/עשרה ימים, תוספת פעילות ספורטיבית ועוד. אם תרצו זו הדרך של Water.io לגרום לכם לזוז ולשתות.

איי דיגיטל ואיי דיגיטל גודיז הן אלו שמוכרות את הבקבוק החכם Water.io. הוא מוצע בצבע שחור, יותר אפור, ולבן במחיר של 299 שקלים. זה אולי קצת יקר יותר ממה שהיה אפשר לצפות, אבל עבור אלו שממש סובלים מבעיות של שתיית מים, והם מודעים לכך, הבקבוק הזה הוא הרבה יותר מסוג של גימיק נחמד. החלק הצעיר יותר במשפחה הפרטית שלי אימץ את הבקבוק בחום.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים