בקשה לייצוגית נגד אפל: השעון החכם שלה מפלה בעלי גוון עור כהה

לטענת התובע, אפליקציית החמצן בדם המוטמעת בשעון לא מדייקת באופן משמעותי במדידת רמת החמצן בדם בקרב אנשים בעלי עור כהה

שוב ושוב מוכיח את עצמו כמציל חיים. ה-Apple Watch.

בקשה לתביעה ייצוגית נגד אפל הוגשה לפני כמה ימים על ידי אדם מניו יורק, בטענה שהשעון החכם שלה מפלה אנשים בעלי גוון עור כהה, זאת באמצעות מד החמצן (אוקסימטר) בדם המוטמע בו, ש"אינו מדויק באופן משמעותי במדידת רמות החמצן בדם על סמך צבע העור".

אפליקציית חמצן בדם זמינה ב-Apple Watch Series 6 ואילך ויכולה "למדוד את רמת החמצן בדם שלך לפי דרישה ישירות מפרק כף היד שלך, ולספק לך תובנות לגבי הבריאות הכללית שלך", מסבירה אפל.

תושב ניו יורק, אלכס מוראלס, טוען כי רכש שעון אפל בין השנים 2020 ל-2021, בידיעה שהשעון "מתיימר למדוד את רמות החמצן בדם, והוא האמין שהוא עושה זאת ללא קשר לגוון העור", לפי התביעה, אשר הוגשה במחוז הדרומי של ניו יורק.

התביעה טוענת גם, כי במהלך מגיפת הקורונה, חוקרים "אישרו את המשמעות הקלינית של הטיה גזעית של מדידת חמצן", בהסתמך על מסמכים של מטופלים, כלומר שבקרב אנשים בעלי עור כהה, המדדים היו לא מדויקים.

"במשך עשרות שנים פורסמו דיווחים שמכשירים מעין אלה היו היו פחות מדויקים באופן ניכר במדידת רמות החמצן בדם על סמך צבע העור", נכתב בתביעה.

אפל לא הגיבה לידיעה, אבל מציינת באתר שלה שאפליקציית החמצן בדם "נועדה רק למטרות כושר ובריאות כלליות", וש"מדידות אפליקציית חמצן בדם אינן מיועדות לשימוש רפואי, כולל אבחון עצמי או התייעצות עם רופא".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים