משקפיים במקום סמארטפון?

חברת הסטארט-אפ איי-ג'טס מפתחת משקפים חכמים שיחליפו את הסמארטפון באמצעות הקרנה ישירה לרשתית העין, ללא מעבר דרך מסך, ויכללו צליל שמע וקול, מצלמות קדמיות, מקלדת וירטואלית, לוחות אלקטרוניים ומעבד מיקרו

לחבוש משקפיים במקום סמארטפון? דגם של ה-EyeVis.

חברת הסטארט-אפ איי-ג'טס (EyeJets) מפתחת משקפים חכמים שישמשו כדרך תקשורת עם העולם ויחליפו את הסמארטפון. הטכנולוגיה של החברה משלבת בין מערכת ייחודית למעקב אחר תנועות העיניים ומזעור של מערכת תצוגת רשתית וירטואלית (VRD), כך שתתאים להרכבה על משקפי ראייה רגילים. ניתן יהיה להקרין ישירות לרשתית כל תצוגה דיגיטלית, ללא כל מסך נוסף. כמו כן, המערכת כוללת שמע ומקלדת וירטואלית מיוחדת, כך שניתן יהיה להקליד באופן וירטואלי ולכתוב מיילים והודעות. מערכת הלייזר של ה-EyeVis פועלת ללא צורך במשקפיים אופטיים עקב אסטרטגיית הקרנה מתקדמת לרשתית העין.

המשקפיים של החברה ייחודיים בהקרנה שמבוצעת ישירות לרשתית העין, ללא מעבר דרך מסך כלשהו, וזאת בניגוד למשקפיים המפותחים על ידי חברות הענק המקרינות לעדשת המשקפיים. ההקרנה לרשתית יחד עם פיתוח ייחודי של מערכת עקיבה eye tracking, העוקבת אחרי תנועות העין ושומרת את התמונה במרכז הראייה גם כשהעין זזה, מאפשרת תצוגה מצוינת ומתמשכת על רשתית העין של כל מידע דיגיטלי. הפיתוח האלקטרואופטי/מכני הינו ייחודי, ומאפשר ייצור משקפיים קומפקטיים, כמעט כמו משקפיים רגילים, וזאת בניגוד למשקפיים הגדולים והמסורבלים הקיימים כיום. איי-ג'טס נמצאת במהלך של גיוס מימון המונים באמצעות פלטפורמת פיפלביז על מנת להאיץ את פיתוח המוצר ובניית מערך התקשרויות עם חברות מובילות בתחום העולמי.

החברה הוקמה על ידי אל"מ (מיל.) אדו סטרול, המשמש מנכ"ל, ד"ר יהושע גור, מנהל טכנולוגיות ראשי בחברה, בשיתוף עם ד"ר יצחק ליפשיץ, מנהל רפואי ראשי. סטרול שימש בתפקידו הצבאי האחרון כראש מחלקת הנדסה ותוכניות מטוסים בחיל האויר. לאחר שחרורו כיהן בתפקידי ניהול בתעשיות הביטחוניות בישראל. ד"ר גור הוא בעל 40 שנות ניסיון בפיתוח מערכות מולטי-דיסציפלינריות בתחומי אופטיקה, מכניקה, אלקטרוניקה ותוכנה. עבד בתעשייה האווירית כמוביל בתחום האופטיקה. ד"ר ליפשיץ הוא רופא עיניים ותיק, שבמקביל לעבודתו הקלינית עוסק מזה שלושה עשורים בפיתוח אביזרים שמושתלים לתוך עיניים.

בסיס הפיתוח של החברה, ה-(EV) EyeVis, הוא טכנולוגיה הנקראת Virtual Retinal Display (VRD). זוהי טכנולוגיה ששימשה בעבר במכשירים רפואיים גדולים, כמו TSLO. הטכנולוגיה מאושרת וידועה כבטוחה ויעילה. בעת שימוש בטכנולוגיה זו, התמונה שנוצרת על ידי המחשב אינה מוצגת על שום מסך לפני הכניסה לעין, אלא מוקרנת ישירות מהמחשב אל הרשתית, כך שלמעשה "הרשתית היא המסך שלנו". זה מנוגד לדרך הרגילה שבה אנו צופים בתמונות שנוצרו על ידי מחשב על ידי הקרנתם על המסך ומשם לעין (Screen Based Display או SBD), שבה פועלים גם מסכי הטלוויזיה, מחשבים וטלפונים חכמים. הטכנולוגיה יוצרת  "עולם ללא מסכים", שבו אין מסכים בכלל והרשתית משמשת כמסך לפלט של המחשב. תרומתה של איי-ג'טס לטכנולוגיה היא, בין השאר, על ידי הפיכתה לקומפקטית כך שתוכל להתאים למשקפי ראייה רגילים ובנייתה באמצעות רכיבים מכניים ואופטיים ,המורכבים במעטפת ממוזערת ומותאמים על משקפיים. בדרך זו אדם יכול לחבוש את ה-EV ולצפות בסרטים, בצג מחשב או בכל מידע דיגיטלי מבלי להסתכל על מסך כלשהו כאשר התמונה מוקרנת על הרשתית ישירות. מלבד רכיבי ה-VRD, ה-EyeVis  (EV) כוללים גם צליל שמע וקול, מצלמות קדמיות, מקלדת וירטואלית, לוחות אלקטרוניים ומעבד מיקרו.

מערכת מעקב העיניים הייחודית, המוגנת בפטנט, היא מרכיב מרכזי נוסף ב-EV. בעוד שישנם עוקבי עיניים שונים המשמשים במכשירים אופטיים ועיניים אחרים, טכנולוגיית המעקב של איי-ג'טס הינה שונה והמתקדמת ביותר. המערכת עוקבת אחר תנועת הרשתית ומתקנת את כיוון ההקרנה בהתאם לתנועתה, כך שהתמונה תמיד מוקרנת למרכז הראייה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים