TCL 30se – נייד זול שמתאים לילדים ואולי לממעיטים בגלישה

לפני כשנתיים החליטה חברת TCL שברצונה לחזור לקדמת הבמה, עם טלפונים שנושאים את שמה, ואת הדור החדש הראשון, TCL 10, היא הציגה אז ב-MWC בברצלונה ● מה העלתה סקירה של 30se החדש שלה?

TCL 30se.

כל מי שמכיר אותי יודע שאני ממש לא מאלה שנמנע מטלפונים של יצרניות קטנות. להיפך, לפעמים הם מצליחים לעניין ולרגש אותי יותר מהשמות הגדולים. בעוד יצרניות גדולות מוסיפות על פניו פרמיה משמעותית למחיר, בגלל השם והמוניטין שלהן, אצל יצרניות קטנות זה בדיוק ההפך, והן מחפשות לתת כמה שיותר תמורה לכסף, כדי למכור כמה טלפונים בשוק שנשלט, מה לעשות, על ידי החברות הגדולות.

מכיוון שכך, שמות של יצרניות כמו קובוט, יומידיגי, אוקיטל ואחרות ממש לא זרים עבורי. למעשה, לא מעט טלפונים שלהן בילו בידיים שלי, של חברים ושל בני משפחה, חלקם תקופה ארוכה יותר מאחרים, כך שברגע שהציעו לי לסקור גם טלפון של TCL לא הייתה לי סיבה להתנגד.

TCL הייתה ידועה במשך שנים כיצרנית בפועל, אבל לא תחת שמה. היא ניסתה לפני שנים רבות למדי, אבל בסוף היא הפכה לסוג של TSMC, בהגזמה, אבל בשוק הטלפונים. למעשה היא ייצרה את המכשירים עבור בלקברי, אלקטל ועוד. לפני כשנתיים וקצת היא החליטה שהיא רוצה לחזור לקדמת הבמה, עם טלפונים שנושאים את שמה, ואת הדור החדש הראשון, TCL 10, היא הציגה ב-MWC בברצלונה.

עכשיו הגיע זמנו של הדור השלישי, TCL 30, ובשנתיים מאז הציגה החברה לא מעט קונספטים מעניינים לטלפונים עם מסכים מתקפלים, נגללים ומה לא, אבל רוב הזמן היא מציעה טלפונים ברמה של שוק הכניסה עד שוק הביניים, וכמו שכתבתי בפתיחה, לי ממש אין בעיה זה.

30se של TCL

30se של TCL צילום: יח"צ

טלפון שוק כניסה קלאסי

TCL 30se הוא דוגמה לטלפון שוק כניסה קלאסי בעידן הנוכחי: מסך LCD יחסית פשוט ברזולוציית +HD בלבד, ובגודל 6.52 אינץ', תמיכה רק ב-LTE ולא ב-5G, עם חיישן טביעות אצבע בגב וגם עם גוף שמיוצר מפלסטיק ברמה די בינונית, אם לומר בעדינות, שלא גורם למשתמש להרגיש שהוא מחזיק ביד משהו ששווה יותר ממה שהוא שילם עליו.

מלפנים יש מגרעת גדולה יחסית בצורת V, שמאכלסת מצלמת 8 מגה-פיקסל, שרק מוסיפה עוד היבט למראה הקצת מיושן שלו. וכן, מיושן בשוק הטלפונים זה שנתיים ומעלה לערך.

אבל הבעיה האמיתית היא מה שיש בו בפנים. כשפותחים את הריצ'רץ' מגלים עולמות לא ממש מפליאים, שבראשם המעבד Helio P22 של מדיה-טק, שהוא מעבד שכבר מתחיל להתקרב לחגיגות השנה החמישית שלו. מעבר לכך שהוא מיוצר בליתוגרפיה מיושנת של 12 ננו-מטר, ומעבר לכך שהוא מציע 8 ליבות Cortex-A53 בלבד, יש לו גם שבב גרפי מיושן בהתאם, עם ליבה אחת בלבד.

יחד עם 4 גיגה-בייט זיכרון LPDRR4x ו-64 גיגה-בייט של זיכרון אחסון מובנה, התצורה הזו היא ללא ספק, ואחזור להשתמש לרגע בשפה עדינה, לא ממש מלהיבה. לפחות ניתן להרחיב את זיכרון האחסון באמצעות כרטיס microSD ב-512 גיגה-בייט לכל היותר.

הביצועים במבחנים הסינטטיים השונים לא היו מרשימים, ולא צפיתי שיהיו כאלה. לא הייתי צריך לדעת כי הבדיקות מניבות מספרים נמוכים מאוד – כמו 153 נקודות במבחן הליבה האחת ו-866 נקודות במבחן ריבוי הליבות של Geekbench 5 – כדי להבין שהוא לא ממש מושך בעלייה. זה מורגש בשימוש השוטף. איטיות מסוימת מורגשת אפילו בעת שעובדים בעמודי הבית, כשפותחים את תפריט ההתראות וקיצורי הדרך, וכשמריצים אפליקציות ומשחקים.

אולי הבחירה להתקין בטלפון את אנדרואיד 12 בגרסה מלאה לא הייתה נכונה במקרה הזה, אולי עדיף היה להתקין את גרסה קלה של אנדרואיד 11 בכלל, אבל הכבדות מורגשת היטב, גם בגלל שמעל יש, איך לא, ממשק של החברה עצמה.

הממשק דווקא מוצלח למדי, והסוללה – שרדנית

את הממשק בפני עצמו די אהבתי. הוא מציע תפריט התרעות וקיצורי דרך חמים מוצלח ויפה, הוא גם מאפשר לחלק את ההתרעות לחשובות יותר ופחות, כך שה'פחות' לא גורמות להשמעת צליל, ויש גם כברירת מחדל סרגל צדדי, שניתן לביטול בהגדרות, שמציג קיצורי דרך ליישומים, אנשי קשר ולפונקציות שהכל ניתן להתאמה ולבחירה. יש גם סרגל אחד שהוא סרגל בסנטימטרים, שאפילו מצאתי לו שימוש מיידי. יש קצת אפליקציות שמותקנות מראש, שאפשר למחוק אם לא רוצים.

ובכל זאת יש כמה דברים סבירים עד לא רעים ב-TCL 30se. הסוללה מספקת זמן עבודה מרשים, עם למעלה מ-14 רבע שעות ריצה בבדיקה שעשיתי, המסך בהיר יחסית ונוח לשימוש גם בתנאי חוץ, והצילומים סבירים בהחלט עבור מכשיר שוק כניסה – עם מצלמה ראשית שמצוידת בחיישן 50 מגה-פיקסל ולצידה מצלמת מאקרו ומצלמת קביעת מרחק, ששתיהן עם חיישני 2 מגה-פיקסל.

היתרון הגדול הוא המחיר, 149 דולר בלבד (https://s.zbanx.com/r/SED6TpevzoFF) עבור התצורה שהגיעה לבדיקה, ויש גם אוזניות פשוטות בקופסה, כך שהוא יכול להתאים לילדים ואולי מבוגרים שמחפשים משהו זול לשיחות וקצת גלישה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים