סקירה: Xiaomi Redmi 10 – שומר על הכתר בשוק הביניים הנמוך

משפחת מכשירי ה-Redmi מציעה מכשירי כניסה, שהמוטו שלהם הוא תמורה לכסף, ו-Redmi 10 החדש מוכיח זאת שוב

Xiaomi Redmi 10. צילום: צבי קצבורג

אי אפשר להתווכח עם מספרים. שיאומי היא היום אחת החברות המובילות בהיבט של מכירות טלפונים כשבוחנים את השוק מבחינה מספר היחידות שנמכרות. בעצם, לומר שהיא אחת החברות המובילות זה סוג של אמירה מנומסת לשאר היצרניות בשוק – בפועל היא כבר הגיעה לאן שהיא רצתה ומתחרה ראש בראש בסמסונג כיצרנית המובילה בעולם. אפל? כבר קטנה עליה מזמן מבחינה מספרית.

אין ספק שהחיסול העיקש של וואווי בידי הממשל האמריקני עזר לשיאומי מאוד, וגם אם לא יודו שם בחברה, אף אחד שם לא ממש הגיר דמעות, אבל גם האסטרטגיה שלה הועילה מאוד. היא אמנם הפכה את שם החברה למותג בפני עצמו, כשסדרת המכשירים היוקרתיים יותר כבר לא יכונו Mi אל Xiaomi, אבל מה ש"מסדר" לה את הבסיס זה משפחת מכשירי ה-Redmi, שמציעה מכשירי כניסה עד טלפוני משחקים תחת כותרת מאוד מסוימת: תמורה לכסף – ואין כמו המכשיר החדש בסדרה הבסיסית, Redmi 10, כדי להוכיח זאת שוב.

מבחינת ביצועים, וקודם לכך תצורה טכנית, Redmi 10 אכן נמצא פחות או יותר בתחתית הרשימה המעודכנת של שיאומי. אבל הבחינה שלו היא בחינת התרומה לכסף, בשוק של המכשירים שעולים פחות מאלפיית שקלים ואף למטה מכך, שהוא שוק צפוף מאוד, ושם הוא מצליח בכל זאת לבלוט, ולא מעט בזכות העובדה שהוא מציע מסך שיכול לעבוד בקצב רענון של 90 הרץ ולא רק במהירות הבסיסית של 60 הרץ.

עד כמה זה משפיע על זמן העבודה ועל הביצועים? לגבי החלק השני של השאלה אין שינוי בין שני מצבי העבודה. לגבי הראשון, יש בהחלט השפעה. את הבדיקה ב-60 הרץ סיים Redmi 10 אחרי 13:39 דקות. את אותה בדיקה ב-90 הרץ הוא סיים אחרי 11:56 דקות. על הנייר? מאוד משמעותי, בפועל, עם זמני בדיקה כאלה זה לא ממש משנה – כך או כך, זהו טלפון שיחזיק בעבודה נורמלית כמעט יומיים בלי חיבור לחשמל. תזרקו קצת משחקים והרבה וידיאו? חברו אותו לקיר לפני השינה.

אבל הבחירה בקצב רענון של 90 הרץ, מכיוון שהיא אינה מתבצעת באופן אוטומטי בהתאם לאפליקציה שמריצים, מאוד משמעותית לעבודה היומיומית. ב-60 הרץ בהחלט הורגשה קצת איטיות בעבודה – במעבר בין מסכים, בפתיחה של אפליקציות, בתגובה ללחיצות. המעבר ל-90 הרץ שיפר מאוד מאוד את המצב, ולדעתי עדיף להישאר בו כל הזמן.

ל-Redmi 10 מסך 6.5 אינץ' ברזולוציית FHD+ בעיצוב יחסית קלאסי של 2.5D, שאומר מסך שטוח עם יחס מסך לגוף של כ-83.5% וגב פלסטיק קמור במקצת. מדובר במסך נקי, להוציא חריר באמצע למצלמת הסלפי, שחיישנה בגודל 8 מגה-פיקסל כמו בדור הקודם. באופן מפתיע לשכבת המחיר, או שאולי מדובר כבר בסימני הזמן, מוגן המסך עם Gorilla Glass 3.

המעבד הוא יחסית מיושן, והוא גם לא זכה לעדכון של ממש מהדור הקודם: Helio G80 של מדיה-טק, אחת המנצחות הגדולות של שוק הטלפוניה ב-2021. המעבד מוצע בתצורת big.LITTLE עם שתי ליבות Cortex-A75 במהירות מרבית של 2 גיגה-הרץ, ו-6 ליבות Cortex-A55 במהירות מרבית של 1.8 גיגה-הרץ, והוא מיוצר בליתוגרפיה של 12 ננו-מטר. השבב הגרפי הוא Mali-G52 בתצורת 2 ליבות. מדובר, כמובן, בטלפון דור רביעי בלבד, אבל זה כמובן עדיין מאוד מתאים לרוב המשתמשים בארץ.

מערך הצילום מאחור מכיל ארבע מצלמות, והוא ממוסגר מאחור כמו בטלפונים המודרניים – עם ריבוע גדול שבו לעדשה הראשית יש תחום משלה. עדשה זו שופרה לעומת הדור הקודם ומציעה כעת חיישן 50 מגה-פיקסל עם מפתח של f/1.8. שלוש המצלמות האחרות נותרו זהות: מצלמת רוחב על עם חיישן 8 מגה-פיקסל, ומצלמות מאקרו ועומק צילום, שתיהן עם חיישן 2 מגה-פיקסל.

איכות הצילום לא השתפרה רבות לעומת הסבב של Redmi 9 לצורותיו, ועדיין התוצאות מאוד מוגבלות. סבירות לחלוטין בצילומים רגילים באור יום, הרבה פחות מוצלחות בצילום לילה וגם בעת צילום וידיאו. יש אמנם מייצב תמונה אלקטרוני, ואפשר לצלם באיכות 1080p, אבל ברוב הזמן הווידיאו פשוט סובל מרעידות ולא מספיק טוב. אולי יספק צלמים לא מקצועיים, ואלו – קשה לי להאמין שהם מגיעים לבדוק מכשירים ברמת המחירים שלו.

צילום: צבי קצבורג

צילום: צבי קצבורג

סוללת ה-5,000 מילי-אמפר/שעה נטענת בהספק מרבי של 18 ואט, אבל חשוב מכך, המכשיר תומך בטעינה הפוכה בהספק מרבי של 9 ואט בתקן Qi. זה אומר שאפשר להניח על גבו מכשירים תואמים כדי להטעין אותם. בונוס נחמד, אם כי הטלפון עצמו לא נטען אלחוטית.

חיישן טביעות האצבע הועבר מהגב לכפתור ההפעלה/כיבוי של הטלפון ועובד היטב. מנגנון הבהירות האוטומטי לא עובד מספיק טוב לטעמי, ומציע מסך כהה מדי באופן קבוע. מומלץ לקבוע את הבהירות הרצויה לבד. מערכת ההפעלה היא אנדרואיד 11, ומעליה הממשק המעודכן MIUI 12.5.

הטלפון Redmi 10 הגיע לבדיקה מעלי אקפסרס, וגרסת הבסיס שנסקרה כאן עולה כעת פחות מ-600 שקלים – וכך הוא מציע תמורה טובה מאוד לכסף. היה מלך השוק המסוים הזה, ונשאר כזה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים