פה קבור הרובוט: הפיתוח החדש – והמכשכש בזנב – של שיאומי

החברה השיקה באירוע שלה השבוע רובוט-כלב, שיכול לזהות את הבעלים שלו ולעקוב אחריו, גם כשהוא נמצא בין המון אנשים ● אלא שאם חשבתם לקנות אותו - תתאכזבו, כי החברה מייעדת את הרובוט, לפחות בינתיים, ל-1,000 מפתחים בלבד

זהו עצם העניין. הרובוט-כלב החדש של שיאומי. מקור: יח"צ

האירוע של שיאומי השבוע ייזכר קודם כל ובעיקר בגלל הטלפון החדש והמרשים Mi Mix 4, אבל מסביב הוא כלל עוד כמה הכרזות, ואחת מהן שונה מכולן: כלב קיברנטי 0 או, במילים פשוטות יותר, רובוט נמוך קומה, שעומד על ארבע רגליים.

הרובוט מסתמך על מנועי סרבו ששיאומי פיתחה בעצמה, בתוך הבית, ולפי החברה מדובר בפלטפורמת קוד פתוח שתאפשר למפתחים לבנות יישומים שונים, שיניעו את הרובוט הכלבלבי לביצוע פעולות שונות. בשיאומי טוענים שהוא יכול לעקוב אחרי הבעלים שלו, לנווט מסביב למכשולים ולזהות כמה דברים: הבעות פנים של אנשים, עמידות שונות ואפילו את הבעלים שלו בתוך המון אנשים.

בלב הרובוט-כלב נמצא מערך ה-Jetson Xavier NX של אנבידיה, שמוגדר כמחשב הבינה המלאכותית הקטן ביותר בעולם. בגוף שלו משולבים 11 חיישנים שונים, כולל חיישן על קולי וחיישן מגע, מצלמות וגם GPS שמאפשרים לו לתקשר עם הסביבה.

המחיר שלו יהיה כ-1,550 דולר, אבל זה לא אומר שתוכלו לרכוש אותו: החברה הודיעה שהיא תשיק, בתור התחלה לפחות, רק 1,000 יחידות, שאותן היא מייעדת עבור מהנדסים ומומחי רובוטיקה שיוכלו לחקור את היכולות של הכלב הרובוטי. כולם יתחברו לקהילת קוד פתוח שאותה תתחזק שיאומי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים