תוכניות המציאות הרבודה של אפל: שבב משלה לקסדה ולמשקפי AR

אפל מתכננת להשיק ב-2022 קסדת AR שתכלול מעבד עוצמתי ומתקדם, שאף יעקוף בביצועיו את מעבד M1 של החברה, ובהמשך משקפי AR

בתכנון של אפל: קסדת AR עם מעבד משלה. צילום: Bigstock

אפל (Apple) מפתחת מעבד משלה לקסדת ה-AR – שגם היא נמצאת בפיתוח – שלפי הדיווחים יהיה אחד המתקדמים והעוצמתיים ביותר ואף יעלה בביצועיו על מעבד M1 שאפל חשפה בחודש נובמבר האחרון. תכונות נוספות של השבב כוללות לפי הדיווחים עיצוב שיאפשר למשתמשים לשלב לתוך הקסדה עדשות מרשם לאנשים הזקוקים למשקפי ראייה.

קסדת ה-AR שאפל מפתחת, תחת שם הקוד N301, מתוכננת להשקה בשנת 2022, ולפי הדיווחים במקורות שונים תהיה התקן נישתי יקר מאוד, שיקדים את משקפי ה-AR השאפתניים – שם קוד N421 – שפיתוחם יהיה ממושך יותר ומתוכננים להשקה בשנת 2023. הקסדה מתוכננת לפעול עם מערכת הפעלה ייעודית שבאפל מכנים rOS, לתמוך בחוויית תלת-מימד דיגיטלית היקפית לצורך משחקים, צפייה בווידיאו ותקשורת, כשיכולות ההעשרה בשכבות נוספות של תמונות ומידע יהיו מוגבלות יחסית. עוד דווח כי היא תפעל כהתקן עצמאי על סוללות ולא תהיה זקוקה לחיבור למחשב או מכשיר אחר. במקביל לקסדה, באפל שוקלים להציע עבורה חנות אפליקציות.

אפל מתכננת לעניין באמצעותה מפתחים וצרכנים ולאו דווקא לנסות להשיג אימוץ צרכני רחב שלה. התכנון הזה של אפל מעיד על גישתה לפיתוח מוצרים, שהבאתם ממצב של טכנולוגיה בתולית למצב של שימוש המוני כרוך באתגר. אם נבחן את התנהלות של אפל – המהלכים שלה תואמים את התכנון הזה: אפל לוקחת טכנולוגיה צרכנית שנמצאת בתחילת דרכה, כמו נגני מוזיקה, סמארטפונים, טאבלטים או שעונים – והופכת אותה לאמינה וקלה לשימוש המוני.

לפי מקורות שונים המצוטטים בדיווחים, אפל מתכננת למכור את הקסדה בצמצום: קסדה אחת ביום בכל חנות שלה ואולי עוד כמות קטנה בערוצי מכירה נוספים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים