CES 2021: בעיקר מחשוב אישי – ובעיקר נייד

תערוכת הטכנולוגיה הגדולה בעולם, שנערכת השנה באופן וירטואלי, מציגה את המחשבים החדשים של חברות גדולות רבות בתחום ● מי הציגו - ומה?

ה-Latitude 9420 של דל. צילום: יח"צ

אחת מנקודות המיקוד של תערוכת CES 2021, שהשנה מתקיימת באופן וירטואלי, היא המחשוב האישי, ובעיקר המחשוב נייד. היצרניות – העיקריות וגם הקטנות יותר – הגיעו לתערוכה עם רשימות של ניידים שהן ישיקו בחודשים הקרובים. אצל חלקן מדובר ברשימות קצרות יחסית ואצל חלקן – בכאלה ארוכות מאוד.

דל הייתה הראשונה להכריז על מחשבים ניידים חדשים, והיא התרכזה לכבוד התערוכה בסדרת ה-Latitude העסקית המתקדמת שלה. הבולט שבין המחשבים החדשים שהיא השיקה הוא ה-Latitude 9420, שלפי דל הוא הנייד הראשון בעולם שמציג את טכנולוגיית החיישן הוויזואלי של אינטל, שיודעת לזהות משתמשים ולהתאים באופן אוטומטי את ההגדרות ובהירות המסך באמצעות בינה מלאכותית. יחד עם חברו, ה-9520, הוא מציע טכנולוגיה בשם SafeShutter, ששולטת בעינית מצלמת הרשת ויודעת מתי להיפתח או להיסגר אוטומטית על ידי סנכרון עם יישומי פגישות הווידיאו. ה-9420 תומך בקישוריות Wi-Fi 6E המהירה החדשה ומגיע לכל היותר עם המעבד Core i7 vPro מהדור ה-11, עם תאימות לפלטפורמת Evo של אינטל. כמו כן, הוא מגיע עם עדכון תכונת מיטוב ההגדרות Dell Optimizer, שעוזר לשפר את מהירות החיבור לאינטרנט והעבודה המשותפת.

חלק ממחשבי ה-Gram החדשים של LG. צילום: יח"צ

חלק ממחשבי ה-Gram החדשים של LG. צילום: יח"צ

אחד הדברים שמוצאים די הרבה בתיאורי המחשבים בתערוכה השנה הוא הרצון של החברות להראות שיש להן מסכים איכותיים יותר. זה בא לידי ביטוי למשל בסדרת ההשקות החדשות של LG, שבתחום המחשבים הניידים נחשבת לשחקנית די קטנה, אם כי סדרת ה-Gram שלה מציגה בדרך כלל עיצובים יפים. החברה הדרום קוריאנית הכריזה על חמישה מחשבים בסדרה וכולם מציעים שימוש ביחס היבט של 16:10, כמו גם הגדלה של שטח משטח המגע והמקלדת. כל המחשבים תואמים לפלטפורמת ה-Evo של אינטל והגדול ביניהם מציע מסך בגודל 17 אינץ' ברזולוציית 2K, כשהמחשב בכל זאת קל – 1.35 ק"ג בלבד, וזה ממש מעט למסך כזה. הוא מגיע עם מעבד Core מהדור ה-11, שבב גרפי Iris Xe, עד 16 ג'יגה-בייט זיכרון RAM וסוללת 80Wh.

ה-Portégé X30W-J של דיינבוק. צילום: יח"צ

ה-Portégé X30W-J של דיינבוק. צילום: יח"צ

בדיינבוק – לשעבר טושיבה, למי שלא זוכר – שמרו על העיצוב של החברה שנמכרה והפכה את שמה. החברה הודיעה כי היא מעדכנת למעבדי הדור ה-11 של אינטל מסוג vPro את קו מחשבי הפרימיום Portégé X שלה, כולל הדגם Portégé X30W-J, שלדבריה הוא עדיין המחשב הכי קל בעולם עם מסך 13.3 אינץ'.

עוד חברה שנחשבת לגדולה בתחומים אחרים אבל בינונית ופחות בתחום המחשבים היא סמסונג. אחד ההיבטים שבהם היא כן חזקה בתחום זה הוא מחשבים שתומכים במערכת ההפעלה Chrome OS של גוגל, ואפשר לומר שיחד עם אייסר, זו החברה שמייצרת הכי הרבה כרומבוקים. הפעם היא הציגה את Galaxy Chromebook 2, שהוא הכרומבוק ההפיך הראשון בעולם שמציע מסך QLED איכותי במיוחד, ובכך הקפיצה אותו לרמת הפרימיום של סוג המחשבים הזה. המסך הוא בגודל של 13.3 אינץ' ברזולוציית FHD. המחשב מגיע לכל היותר עם המעבד Core i3-10110U מהדור ה-10 של אינטל, והוא שוקל 1.23 ק"ג בלבד על עובי של 13.9 מ"מ. סביר למדי. הוא מגיע עם זיכרון RAM בנפח של עד 8 ג'יגה-בייט, אחסון בנפח של עד 128 ג'יגה-בייט, כמו גם מקלדת מוארת, אפשרות לעט אלקטרוני ומצלמת 720p.

ה-Elite Folio החדש של HP. צילום: יח"צ

ה-Elite Folio החדש של HP. צילום: יח"צ

גם HP שלחה ל-CES כמה מחשבים חדשים, שהבולט שבהם הוא המחשב ההפיך בעיצוב הייחודי משהו Elite Folio. הנייד החדש עשוי גוף מגנזיום ורסטילי ומגיע עם מסך 13.5 אינץ' ברזולוציית FHD, ביחס היבט של 3:2. הוא מציע שמירה על פרטיות גם בדרכים הודות לשילוב טכנולוגיית HP Sure View Reflect שעוזרת למנוע מאחרים לצפות בתוכן המוצג במסך המחשב, ומגיע עם עד 16 ג'יגה-בייט זיכרון RAM ועד 512 ג'יגה-בייט זיכרון אחסון. אבל כנראה שהדבר המיוחד ביותר במחשב הזה, שיכול להחזיק מעמד יותר מיום של צפייה בווידיאו, הוא העובדה שמדובר במחשב Windragon: הוא מגיע עם הדור השני של Snapdragon 8cx של קוואלקום, עם תמיכה ב-5G ועם מהירות עבודה מרבית של 3.15 ג'יגה-הרץ.

ה-ThinkPad X1 Titanium Yoga של לנובו. צילום: יח"צ

ה-ThinkPad X1 Titanium Yoga של לנובו. צילום: יח"צ

לנובו הציגה בינתיים בתערוכה שני מחשבים חדשים לחלוטין בסדרת ה-ThinkPad העסקית שלה. מדובר ב-ThinkPad X1 Titanium Yoga שהוא, לפי החברה, בעל עובי של 11.5 מ"מ, מחשב ה-ThinkPad הדק ביותר, למרות מעטפת הטיטניום שלו. עם מסך 13.5 אינץ' ביחס היבט של 3:2 הוא שוקל 1.15 ק"ג בלבד, והוא מציע רזולוציה של 2K. המעבד הוא Core i7 vPro מהדור ה-11 של אינטל והשבב הגרפי – Iris Xe. יש בו עד 16 ג'יגה-בייט זיכרון RAM ועד 1 טרה-בייט אחסון SSD, ויש סוללת 44.5Wh שאמורה להספיק לכ-11 שעות עבודה. המחשב החדש השני של לנובו הוא ה-ThinkPad X12 Detachable, שהוא המחשב הנתיק הראשון במשפחה, עם תצורה טכנית יחסית זהה. מסך ה-12.3 אינץ' ברזולוציית FHD מגיע עם הגנה של Gorilla Glass 5. המסך עצמו שוקל 760 גרם ועם המקלדת עולה משקל המחשב ל-1.1 ק"ג, כאשר העובי של שניהם ביחד הוא 14.5 מ"מ. הוא אמור להספיק לכ-10 שעות עבודה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים