מיקרוסופט מוסיפה הגנות ללינוקס ואנדרואיד, וסריקת קושחה ל-Windows

ענקית התוכנה משיקה את גירסת לינוקס וגירסת סקירה ראשונית לאנדרואיד של כלי ההגנה שלה Defender, ומשדרגת גם את ההגנות ב-Windows באמצעות תוספת של סריקת קושחה לאיתור קושחה זדונית ● החיסרון: רק ללקוחות ארגוניים גדולים

הגנה מבית מיקרוסופט על מערכות אנדרואיד. צילום: מיקרוסופט

כפי שהבטיחה בעבר, מיקרוספט (Microsoft) מרחיבה את האבטחה הארגונית לפלטפורמות שהן לא Windows, ומשיקה את גירסת לינוקס וגירסת סקירה ראשונית לאנדרואיד. ענקית התוכנה משדרגת גם את ההגנות ב-Windows באמצעות תוספת של סריקת קושחה לאיתור קושחה זדונית. בעבר השיקה מיקרוסופט גם הגנת אנטי וירוס ל-MacOS.

כל ההגנות זמינות למשתמשי Microsoft Advanced Threat Protection, ודורשות התקנה של מהדורת Windows 10 לאנטרפרייז.

תמחור השירותים נע בין 30 דולר ל-72 דולר לכל מכשיר לשנה ללקוחות ארגוניים.

ההגנות למערכות לינוקס כוללת התרעות על וירוסים ויכולות מניעתיות. אדמינים יכולים לנהל את המחשבים שלהם ולבצע סריקות וירוסים, בדיקות של אירועי רשת וניהול איומים שונים.

"אנו נמצאים רק בתחילת המסע שלנו של לינוקס, ואנחנו לא עוצרים כאן!" כתבה החברה בבלוג על השקת השירותים החדשים. "אנו מחויבים להמשיך ולהרחיב את היכולות שלנו ללינוקס, ונמשיך לפתח שיפורים בחודשים הקרובים".

הגירסה הראשונית של אנדרואיד כוללת כרגע הגנות שונות, בהן חסימה של אתרי פישינג, דומיינים וכתובות בעלי סיכון גבוה שהגישה אליהם נעשית באמצעות הודעות טקסט, ווטסאפ, אימיילים, דפדפנים ואפליקציות אחרות; סריקה פרואקטיבית לאפליקציות או לקבצים זדוניים שמורדים למכשיר הנייד; אמצעים שונים לחסימת גישה לרשתות כאשר המכשירים מודיעים כי יש בכך סכנה; ואינטגרציה עם Microsoft Defender Security Center שזמין כבר למשתמשי Windows, macOS ולינוקס.

תוספת הסריקה של קושחה זדונית הוספה, כאמור, לגירסת הפרימיום של Defender של החברה, והיא סורקת ממשקי קושחה, שהם בעצם המחליפים של ה-BIOS שרוב המחשבים עשו בהם שימוש בתהליך האתחול כדי לאתר את החומרה של המחשב.

סורק הקושחה עושה שימוש ברכיב חדש שנוסף להגנת הווירוסים שכבר משולב בפתרון. פגיעויות בקושחה הן מזיקות במיוחד, משום שהן נשארות גם לאחר התקנות מחדש של מערכת ההפעלה או כלי אבטחה. מאחר שהקושחות רצות על המחשב לפני שמערכת ההפעלה מופעלת, יש להן יכולת לגרום נזקים חמורים למערכות הנגועות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים