Lapbook 12.3: אקססורי זול ונוח – ולא מעבר

המחשב החדש של Chuwi, אינו מיועד למי שמחפש מולטימדיה כבדה אלא ל-"כתבנים" וגולשים, במיוחד עבור אלו שצריכים להסתובב עם אחד צמוד לאורך היום ● אם אתם מחפשים ביצועים - זה לא המקום

לאחת ההמצאות החדשות האחרונות של מיקרוסופט (Microsoft), שנובעות בעיקר מהמאבק שלה על שוק החינוך האמריקני מול גוגל (Google) ומחשבי הכרומבוק (Chromebook) שלה, קוראים Windows 10 S.

אם אתם זוכרים את הדיווחים, מדובר במערכת ההפעלה החדשה של מיקרוסופט, או יותר נכון לומר הנוכחית, אבל מסורסת משהו, עם הרבה מגבלות ומצד שני עם דרישות ונפחים קלים יותר – וזאת במטרה להתקין אותם במחשבים שיהיו זולים יחסית וימשכו את תשומת הלב של אלו שרוכשים כיום באופן אוטומטי מחשבים של גוגל בגלל תג המחיר.

אבל מי שמכיר את השוק הסיני – ובישראל יש קהל נכבד מאוד לחנויות הללו – יודע שמי שמחפש מחשב זול יחסית, בסביבות ה-300 דולר פלוס/מינוס, שמריץ חלונות, יכול למצוא כמה וכמה דוגמאות טובות לכך, ואחת מהן היא ה-Lapbook 12.3 של Chuwi, מהחברות הידועות בשוק הטאבלטים ומחשבי האולטרא-בוק.

המחשב, שהושק בחודש במהלך מאי האחרון, הוא מסדרת מחשבי האולטרה-בוק "הקלאסיים" של החברה, במבנה המוכר מאז שאינטל (Intel) התחילה לדחוף את הפורמט הזה לפני מספר שנים: גוף דקיק שעוביו לכל היותר 15 מ"מ, משקל נוח של 1.4 ק"ג ועיצוב נקי.

במקרה של המחשב המסוים הזה, כפי שניתן להבין בבירור משמו, המסך הוא בגודל 12.3 אינץ' והוא מפתיע לטובה כבר מהרגע הראשון: הוא לא בהיר מדי, 450 ניט לכל היותר, אבל הוא מסך עם ציפוי מט שנוח יותר לעין מהציפויים שאמורים להגן מפני השתקפות והופכים בעצם למראה.

אבל הדבר שהכי מפתיע בו, ואם מחשבים את יחס ההיבט ומוצאים שהוא 3:2 זה רמז טוב לכך, הוא שהמסך מציע רזולוציה שמכונה בעם רטינה (Retina) מאז ששולבה לראשונה במחשבים של אפל (Apple), או 2K קצת מרובע ובפיקסלים 2,736×1,824 כאלה. חבל רק שהמסגרת מסביב למסך כל כך עבה.

הגוף של המחשב מתכתי, להוציא כמה נקודות בהן ברור שאי אפשר להשתמש במתכת, כמו לדוגמה מכסה חריץ ההרחבה שנמצא בחלק התחתון של המחשב ומאפשר לשלב כרטיסי SSD עם ממשק M.2 ובגודל 2242 – כרטיסים שנראים כמו שני כרטיסי SD בגודל מלא זה לצד זה. גם החלק האמצעי של הציר מתחת למסך עשוי פלסטיק, אך הוא מספיק חזק כדי למנוע טלטולים לא רצויים ואקראיים של המסך.

חוויית ההקלדה טובה

העיצוב של המחשב נקי לחלוטין ומינימליסטי עם משטח עכבר בגודל סביר לחלוטין שגם מגיב בדרך כלל טוב, אבל לא תומך במחוות. המקלדת הפתיעה גם כן לטובה. הבסיס של המחשב מספיק מוצק כדי למנוע הרגשה של קפיציות גדולה מדי בעת שמקלידים, אפילו עם אצבעות "כבדות", הירידה של המקשים מספקת בהחלט ובסך הכל חוויית ההקלדה טובה.

המחשב מגיע עם Windows 10 Home בגרסה אנגלית/סינית שאליה אפשר להוסיף עברית כשפה שנייה. המקלדת מגיעה רק עם השפה האנגלית, כך שאם צריכים אותיות עבריות אפשר להשתמש במדבקות (בערך 25 שקלים) או לבצע חריטה (כ-150 שקלים). בכל מקרה אין בעיה לעבוד עם עברית, ואחרי שמערכת ההפעלה עברה תהליך עדכון ארוך, כבר הופיעו במערכת פרטים ואפליקציות ששמם נכתב בעברית.

אז איפה האבל? זה לא ממש אבל, כי זה ברור מאליו. כדי להציע מחשב זול יחסית לשוק, וכאמור גם להוות סוג של תחרות למחשבי הכרומבוק, מוותרים בדרך כלל על ביצועים ואחסון, וזה גם מה שקורה כאן – וכאמור בסגנון של רוב המחשבים בנקודת המחיר הזו.

עוד לפני המעבד, נתייחס לכך שה-Lapbook 12.3 מגיע עם 6 ג'יגה-בייט זיכרון מסוג LPDDR3, אבל רק עם 64 ג'יגה-בייט זיכרון אחסון בסגנון טלפוני, כלומר זיכרון eMMC שהוא אמנם של טושיבה (Toshiba), אבל הוא איטי, וזה מורגש בקטעים של העברת קבצים והרצה ראשונית של אפליקציות. אבל, כפי שהוזכר לעיל, אפשר להרחיב יחסית בקלות.

מבט מקיף מסביב מגלה שלמטה משני הצדדים יש רמקולים, בינוניים משהו, אבל אין חריצי אוורור, גם לא מהצדדים. ב-Chuwi בחרו עבר המחשב הזה את ה-Celeron N3450 של אינטל שמציע ארבע ליבות שפועלות במהירות בסיסית של 1.1 ג'יגה-הרץ שיכולה להגיע עד 2.2 ג'יגה-הרץ במקרה הצורך. אתם תרגישו את העובדה שמעבד ה-14 ננו-מטר הזה יחסית חלש רק במשחקים או במקומות אחרים בהם יש צורך בתצוגה באיכות גבוהה. בכל זאת, המעבד מגיע עם שבב HD Graphics 500 בלבד. בסרטים, גם ב-2K, הצפייה חלקה לחלוטין.

לנקות את השטח לפני תחילת העבודה בפועל

המחשב מתחמם רק כשמביאים אותו לקצה מעטפת הביצועים שלו, וגם אז מרגישים את זה רק באזור המעבד ולא באזור ההקלדה ומשטח השליטה. בכל זאת, מומלץ שלא להניח על הברכיים במקרים של עבודה קשה, שהוא גם לא מיועד לה.

המחשב סיפק לנו במבחני הזמן שלנו 6:51 שעות עבודה, תוצאה יפה מאוד שאומרת שאין בעיה להחזיק אותו ליום שלם על טעינה אחת. גם שלושה סרטים ברצף הוא יחזיק מעמד.

עוד דבר שצריך לציין הוא שעם סיום העדכון של חלונות נשארים ב-"כונן הראשי", הרבה קבצים מיותרים, כולל שתי תיקיות של מערכת ההפעלה הישנה וקבצי העדכון, ולכן כדאי מאוד לנקות את השטח לפני תחילת העבודה בפועל.

המחשב אינו מיועד למי שמחפש מולטימדיה כבדה אלא ל-"כתבנים" וגולשים, במיוחד עבור אלו שצריכים להסתובב עם מחשב צמוד לאורך היום. אם אתם מחפשים ביצועים זה לא המקום, אבל מבחינת מחיר ונוחות עבודה, כן.

אנחנו קיבלנו את המחשב לבדיקה מ-GearBest. לחצו כאן לרכישה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים