אמזון עומדת להשיק גרסה ניידת של ה-Echo assistant שלה

הגרסה אמורה להשתחרר "בשבועות הקרובים", אך תאריך ההשקה הספציפי טרם סופק ● לפי הדיווחים מחירה יעמוד על פחות מ-180 דולר, שהוא המחיר של הנוכחית

Echo של אמזון, הבית של אלקסה. צילום: יח"צ

ענקית הקמעונאות המקוונת אמזון (Amazon) עובדת ככל הנראה על גרסה קטנה וזולה יותר של ה-Echo assistant שלה, וזו אמורה כבר להשתחרר "בשבועות הקרובים". תאריך ההשקה הספציפי טרם סופק, אך לפי הדיווחים מחיר הגרסה החדשה יעמוד על פחות מ-180 דולר, שהוא מחירה של הגרסה הנוכחית.

על פי הוול סטריט ג'ורנל (Wall Street Journal) המכשיר החדש יקרא בשם הקוד Fox ויהיה בגודל של פחית בירה, מה שצפוי להביא להשוואתו ל-Jambox של Jawbone, לרמקול הנייד של אפל (Apple), ה-Beats Pill, ולמכשירים דומים אחרים. הדיווחים טוענים גם כי גרסת ה-Echo החדשה יכולה להיטען בתחנת עגינה ותגיב לפקודות קוליות בלחיצת כפתור שתסיר את מצב ה-always-listening אשר מכלה במהירות את הסוללה.

החברה הבינלאומית הסינגפורית פלקסטרוניקס (Flextronics) היא שגויסה לבניית ה-Fox. עם שחרור הגרסה יש לצפות כי הציבור יראה שיתוף פעולה שלה עם Alexa, תוכנת העוזרת האישית של אמזון. בדומה ל-Siri, ל-Google Now, ול-Cortana, הפיתוח יהיה זמין כהתחלה רק על Amazon Echo, מה שנועד להגביל את השימוש לבית אמזון בלבד. אבל בעצם היותו נייד יותר, יוכלו המשתמשים לקחת אותו איתם, ולא לעשות בו שימוש רק בבית, אלא גם במשרד, במכונית ואפילו בחופשה – וזאת באמצעות שירות הסטרימינג שיהיה זמין בכל מקום שבו ימצאו.

היצרניות אינן נרתעות מ-Alexa – על כך העידה ללא צל של ספק תערוכת האלקטרוניקה הצרכנית (CES) שהתקיימה בלאס וגאס בשבוע שעבר. בעוד שלקמעונאית המקוונת לא הייתה נוכחות פיזית באירוע, השפעתה בהחלט הורגשה, עם כמה גופים שהודיעו על אינטגרציות עם תוכנת העוזרת האישית של אמזון. החברות TrackR, פורד (Ford), ו-Invoxia כבר הכריזו על מהלכים שבוצעו בכדי להתאים את המוצרים שלהם ל-Alexa, תוך התבססות על ה-SDK למפתחים שהחברה שחררה בקיץ שעבר.

בינתיים טרם התקבלה תגובתה של אמזון לידיעות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים