סמסונג השיקה סדרת כונני SSD למחשבי NetBook

הכוננים, הניתנים להצמדה ישירה ללוח האם, צורכים לכל היותר כ-0.3 וואט - כרבע מהצריכה של כונני SSD בגודל רגיל של 2.5 אינץ' ● יחד עם זאת, הנפח המרבי שלהם הוא 64 ג'יגה-בייט בלבד, לעומת כוננים הקיימים בשוק ומציעים נפחים של עד 256 ג'יגה-בייט ● בנוסף, מהירות הקריאה והכתיבה שלהם נמוכה יותר, והיא נאמדת ב-200 ו-100 מסל"ש לעומת 220 ו-180 מסל"ש בהתאמה, בכוננים בגודל 2.5 אינץ'

תוצאות חלשות. סמסונג

סמסונג, מיצרניות זכרונות הפלאש הגדולות בעולם, השיקה סדרת כונני SSD חדשים, שמיועדים לשימוש במחשבי NetBook. סדרת הכוננים החדשה, שלפי החברה ניתנת להצמדה ישירה ללוח האם – כך שאין צורך בתושבת מיוחדת כמו במקרה של הכוננים הסטנדרטיים – עברה התאמה בכל מה שקשור לצריכת כוח: כונני ה-SSD דורשים לכל היותר 0.3 וואט, כרבע מהצריכה של כונני SSD בגודל רגיל של 2.5 אינץ'.

הכוננים, שהם למעשה מיני כרטיסים מיוחדים שמיועדים לחיבור ללוח האם, יכולים גם להקל על המשקל הכולל של המחשב כולו בהפרש של כ-100 עד 150 גרם. יחד עם זאת, למזעור הנוסף הזה יש כמה חסרונות: הראשון הוא הנפח – כונני SSD מודרניים כבר מגיעים לנפחים של 256 ג'יגה-בייט, בעוד שהכוננים שמציעה כעת סמסונג הם בנפח מרבי של 64 ג'יגה-בייט; החיסרון השני הוא הביצועים – הכוננים החדשים איטיים יותר ממקביליהם הסטנדרטיים, ומציעים מהירות קריאה של 200 מסל"ש ומהירות כתיבה של 100 מסל"ש, לעומת מהירויות שמגיעות כבר ל-220 מסל"ש ו-180 מסל"ש בהתאמה, בכוננים בגודל 2.5 אינץ' עם ממשק שמתאים לחיבור לכל מחשב נייד. הסיבה לכך, היא שכוננים גדולים יותר משתמשים ביותר שבבים כדי לזרז את מהירויות הכתיבה והקריאה שלהם, אבל בגלל הגודל הפיזי של כונני ה-SSD, יש צורך לחסוך בשבבים.

יש לציין, שלמרות הגידול הרציף, אך הקטן יחסית, בפופולאריות של כונני ה-SSD בכלל, עד היום השילוב של כוננים כאלה במחשבי NetBook לא זכה להצלחה רבה. מכיוון שמדובר בשוק מוטה מחיר עד מאוד, מעדיפות רוב החברות להציג גרסאות שמבוססות על כוננים קשיחים מכניים זולים יותר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים