עוף גוזל: ג'ק דורסי פורש מתפקידו כמנכ"ל טוויטר

דורסי בחר בפרג אגרוואל, מנהל הטכנולוגיות הראשי של הרשת המצייצת, כמחליפו ● המנכ"ל הפורש לא סיפק פרטים לאן פניו מועדות, אבל לפי הדיווחים הוא עסוק כיום בעיקר בקריפטו, ואפשר שבעתיד יעמיק לעסוק בתחום זה

יתחרה או לא יתחרה בטוויטר? ג'ק דורסי, מנכ"ל בלוק.

ג'ק דורסי, שהיה שותף להקמת ענקית המדיה החברתית טוויטר ב-2006, הודיע אתמול (ב') כי הוא פורש מתפקידו כמנכ"ל החברה. טוויטר הכריזה אף היא על השינוי המתגעש, וציינה כי דורסי יישאר בדירקטוריון עד תום כהונתו ב-2022. החדשות דווחו לראשונה על ידי CNBC.

דורסי בן ה-45 כיהן במקביל לתפקידו כמנכ"ל טוויטר גם כמנכ"ל סקוור (Square) – חברת התשלומים הדיגיטליים שאף אותה ייסד.

אתמול צייץ המנכ"ל הפורש באירוניה-מסויימת: "לא בטוח שמישהו שמע אבל, התפטרתי מטוויטר", וצירף לציוצו את המכתב שבו בישר על המהלך להנהלת החברה.

פרג אגרוואל, מנהל הטכנולוגיות הראשי של טוויטר, יליד מומבאי שבהודו, הוא שיחליף את דורסי וייכנס לתפקיד הנחשב. ברט טיילור, נשיא ו-COO של חברת התוכנה העסקית סיילספורס, יהפוך ליו"ר הדירקטוריון, בעוד שדורסי יישאר, כאמור, במועצת המנהלים של החברה. באימייל ששלח להנהלה, שאותו דורסי פרסם בטוויטר, הוא כתב כי הבחירה ב-אגרוואל להוביל את החברה הייתה שלו.

"החלטתי לעזוב כי אני מאמין שהחברה מוכנה להתקדם. האמון שלי בפרג הוא עמוק, זה הזמן שלו להוביל", כך ציין דורסי בהודעתו בטוויטר.

במכתבו לצוות ההנהלה של טוויטר, דורסי לא סיפק פרטים על הסיבה לכך שהחליט להתפטר. הוא כן ציין:  "עבדתי קשה כדי להבטיח שהחברה הזו תוכל להתנתק מיסודותיה וממייסדיה". לדבריו, להתמקד יותר מדי בשאלה אם החברות מובלות על ידי מייסדיהן זה דבר "מגביל מאוד".

המנכ"ל הפורש לא הוסיף פרטים לאן פניו מועדות גם בציוציו, אבל לפי הדיווחים הוא עסוק כיום בעיקר בקריפטו, ואפשר שבעתיד יעמיק לעסוק בתחום, אולי במסגרת סקוור, ואולי לא.

ביום א', טרם גילה לעולם על השינוי הדרמטי, צייץ דורסי בחשבונו: "אני אוהב את הטוויטר".

דורסי, שהקים כאמור את טוויטר, שימש כמנכ"לה עד 2008, אז עזב את התפקיד. הוא הפך שוב למנכ"ל ב-2015, ושרד ניסיון להדיחו ב-2020, כשאליוט מנג'מנט, משקיעה גדולה בטוויטר, ניסתה לגרום לו לבחור בין סקוור לרשת החברתית, בלא הצלחה.

ככלל, מרבית מבקריו של דורסי מצאו פגם בתפקידיו הכפולים, וטענו כי אחריותו גם לסקוור גוזלת את תשומת לבו מ-טוויטר. עוד גרסו המבקרים שהוא עוף מוזר ומתבודד. הדיווחים שלו עצמו על כך שבחייו הפרטיים הוא מרבה לעשות מדיטציות והליכות ואוכל רק ארוחה אחת ביום לא הלמו בעיני רבים את תפקידו הנכבד כבכיר היי-טק.

לאלו התלוותה פרשיית אפריקה – ב-2019 בילה דורסי במשך חודש שלם באפריקה וחזר מוקסם. הוא סיפר כי בילה ביבשת השחורה, ונפגש שם עם יזמים רבים – בעיקר בתחום הביטקוין והבלוקצ'יין, ואז בישר לעוקביו ברשת המצייצת שבכוונתו לשוב לזמן ארוך יותר למקום, שלדבריו "יגדיר" את עתיד מטבע הקריפטו. הרילוקיישן הזה לא אירע בסוף, ואולי כעת יתפנה דורסי אליו ואל שינויים שכמותו. 

הגדלת בסיס המשתמשים – המשימה על הכוונת

אגרוואל עתיד להתמודד גם הוא עם לחצים ממשקיעים ומההנהלה. לטוויטר, הנחשבת כפלטפורמה רצינית בהרבה ממרבית מתחרותיה – ביניהן טיקטוק ואינסטגרם – יש נטייה להיתפש כפוליטית יותר, ולה גם, אולי בהתאמה, בסיס משתמשים קטן בהרבה – "רק" 200 מיליון אנשים. יש הטוענים שדורסי הוא גם הסיבה לאווירה הרצינית שמשדרת הפלטפורמה, ואולי הגיע הזמן לשינוי הלך הרוח הזה.

המנכ"ל החדש יצטרך לעמוד ביעדים של טוויטר, שבישרה מוקדם יותר השנה כי היא שואפת להשיג 315 מיליון משתמשים פעילים מדי יום עד סוף 2023, ולפחות להכפיל את ההכנסות השנתיות שלה עד אותה שנה.

אגרוואל, ששימש כ-CTO מאז 2017, עובד עם טוויטר כבר יותר מעשור. הוא היה אחראי על אסטרטגיות הכוללות בינה מלאכותית ולמידת מכונה.

לפני שהצטרף לטוויטר, שימש כראש מחלקות המחקר ב-AT&T, מיקרוסופט ויאהו. בזמן שכבר עבד בטוויטר, הוא הוביל פרויקט להפיכת ציוצים בפיד של המשתמשים לרלוונטיים יותר עבורם, באמצעות AI.

בעבר הוטל על אגרוואל למצוא מוביל עבור פרויקט בלוסקיי (Project Bluesky) – מחקר שעליו הכריזה טוויטר לצורך קביעת סטנדרטים פתוחים ומבוזרים לפלטפורמות מדיה חברתית.

מניות ענקית המדיה החברתית זינקו בחדשות, ואילצו את נאסד"ק להשעות את המסחר במניותיה. המנייה זינקה ב-10% עם פתיחת המסחר ביום ב', בעקבות הדיווח של CNBC על שינוי המנכ"לים ברשת המצייצת. מניית טוויטר המשיכה ועלתה ב-5%, ל-49.47 דולר, במסחר בבוקר שלאחר ההודעה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים