שנה ל-Windows 11: המערכת עדיין מקרטעת

מבחינת האימוץ שלה ● הנתח של הגרסה החדשה עומד על 15% בלבד מבין גרסאות ה-Windows, כאשר אחת הסיבות לכך היא שרבים מאלה שרוצים לשדרג - לא יכולים, בגלל מכשול שמערימה מיקרוסופט עצמה

בת שנה. Windows 11.

קצת יותר משנה לאחר השקת Windows 11, מערכת ההפעלה הנוכחית של מיקרוסופט, קשה לומר שהיא תפסה תאוצה. אם בוחנים את השוק מבחינת מערכות ההפעלה של הענקית מרדמונד, Windows 11 תופסת נתח שוק של 15.44% בלבד, וזאת לעומת נתח של 71.29% ששייך למערכת ההפעלה הקודמת, Windows 10. מכאן שרבים מהמשתמשים לא רוצים, ובמקרה של Windows 11 גם לא יכולים, לשדרג למערכת ההפעלה החדשה, עקב ההחלטה של מיקרוסופט שיש צורך בתמיכה ב-TPM 2.0 כדי להריץ אותה.

הנתונים הללו עודכנו, כמו בכל חודש, באתר מדדי השוק GlobalStats של סטאטקאומטר. האתר מציג נתון נוסף ודי מפתיע: עדיין, 9.61% מכלל המשתמשים ב-Windows, באופן גלובלי, משתמשים ב-Windows 7, שמיקרוסופט כבר לא תומכת בה. הנחמה הקטנה של מיקרוסופט יכולה להיות שבחודש האחרון חלה עלייה יחסית משמעותית, של 1.8%, בנתח השוק של Windows 11.

התמונה בישראל די דומה לנעשה בכלל העולם, ול-Windows 11 יש כאן נתח שוק של 15.38%. אולם, הזניחה של המשתמשים הישראליים את הגרסאות הקודמות ל-Windows 10 משמעותית יותר, ויש לה נתח שוק של 76.69%.

מה קורה בכלל בשוק מערכות ההפעלה לשולחנות העבודה של המחשבים? Windows, כמה לא מפתיע, ממשיכה להוביל בענק, עם 75.93% לעומת 15.74% ל-macOS, כ-2.6% ללינוקס וכ-2.38% ל-Chrome OS. בישראל, המצב של מיקרוסופט הרבה יותר מטוב, עם 87.83% לעומת 9.17% ל-macOS, וכל השאר זניחות – על אף שישראל נחשבת לאומת הסטארט-אפ והקוד הפתוח.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים