הסטארט-אפ בי-ננו של החממה הטכנולוגית מעיין קיבל 4.4 מיליון דולרים מצ'ארם הקוריאנית

מתוך הסכום הכולל קיבלה כבר בי-ננו 1.6 מיליון דולרים תמורת שירותי פיתוח שתספק החברה הישראלית לצ'ארם ● ד"ר דובי שחל, מנכ"ל בי-ננו: "שילוב המוצר שלנו במוצרי צ'ארם יוכל ליצור קו מוצרים חדש בעל ערך מוסף עצום עבורם" ● גיא רוזן, יו"ר מעיין ונצ'רס: "זהו הסכם עם פוטנציאל עסקי גדול עבור בי-ננו"

החממה הטכנולוגית מעיין ונצ'ורס הודיעה על הסכם אסטרטגי ראשון מסוגו עבור סטארט-אפ המיקרוסקופיה הישראלי בי-ננו (B-Nano), בה היא מחזיקה ב-40% יחד עם צ'ארם – ענקית קוריאנית המייצרת מוצרי בדיקה לשוק הצגים השטוחים (FPD, ר"ת Flat Panel Display) והפאנלים הסולריים.

במסגרת ההסכם, תקבל בי-ננו 4.4 מיליון דולרים, מתוכם 1.6 המיליון שכבר התקבלו תמורת שירותי פיתוח שתספק החברה הישראלית לצ'ארם. כשתושלם האינטגרציה של מוצרי בי-ננו למערכות צ'ארם, תרכוש החברה הקוריאנית את מוצרי בי-ננו על פי תנאי ההסכם.

בי-ננו עוסקת בפיתוח מיקרוסקופ אלקטרוני ייחודי שלא מחייב סביבת ואקום לשם פעולתו ובכך מאפשר שימוש גם באוויר החופשי, תוך בדיקות חומרים ומוצגים בסביבתם הטבעית. לעומת מוצרים קיימים, המוצר של בי-ננו פועל ברזולוציה של 10 ננומטר, מספק תמונה של כל חומר בכל מצב צבירה, ללא הגבלת גודל הנבדק, ומנתח את הרכב החומרים הנבדקים באמצעות טכנולוגיית EDX.

ד"ר דובי שחל, מנכ"ל בי-ננו: "ההסכם עם צ'ארם מחבר אותנו ליצרן בינלאומי משמעותי בתחום הצגים השטוחים והפאנלים הסולריים, בעל יכולות פיתוח, קשר ללקוחות קצה וערוצי הפצה נרחבים. השימוש בטכנולוגיה שלנו מקל מאוד על משתמשי מיקרוסקופ אלקטרונים, ולכן שילוב המוצר שלנו במוצרי צ'ארם יוכל ליצור קו מוצרים חדש בעל ערך מוסף עצום עבורם, כולל חיבור לאמצעי מדידה נוספים כמו מיקרוסקופים אופטיים".

גיא רוזן, יו"ר מעיין ונצ'רס, מסר כי "משמעות ההסכם היא כפולה. ראשית, מדובר בהכרה מקצועית-טכנולוגית מחברה מסחרית מובילה בתחומה, בעלת לקוחות השולטים בשוק, הקובעת למעשה שיש ערך מוסף רב בטכנולוגיה שפיתחה בי-ננו, מוכנה לקחת חלק בפיתוח, ואף להשקיע בו. שנית, זהו הסכם עם פוטנציאל עסקי גדול עבור בי-ננו כי הוא נוגע לשני שווקים הצומחים בקצבים גבוהים – שוק הצגים השטוחים לטלוויזיות ומחשבים, ושוק הפאנלים הסולריים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים